С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 30 авг 2013, 15:54, 11349 прочитания

Инвеститор мечта

Легендарният предприемач от Силициевата долина Тим Дрейпър инвестира в българската иновативна компания iMediashare

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Всеки, който някога се е занимавал или смята да се занимава с предприемачество, носи един важен артикул винаги със себе си. Това е списък с инвеститорите мечта, онези най-успешни венчър капиталисти от Силициевата долина, до които би искал да достигне. Такава цел обаче се постига с много труд и търпение. Пример за това е българската иновативна компания iMediashare.

След години на работа и "един имейл на сляпо" компанията вече може да включи в списъка са своите инвеститори небезизвестния американски венчър капиталист Тим Дрейпър. Дрейпър е трето поколение предприемач и инвеститор в иновативни идеи. Дядо му, Уилям, е определян като един от създателите на тази индустрия и основателя на един от първите венчър фондове в САЩ. Внукът пък има своята лична слава с помощта си за компании като Hotmail и Skype, които след това успешно се продават на Microsoft. А и всъщност в момента почти всеки знае за тях. Wired го определят като рок звездата на венчър индустрията в САЩ, който освен с успешни инвестиции активно се занимава и с развитието на предприемачеството чрез университета си Draper University of Heroes в Сан Матео, Калифорния.


"Изключително съм щастлив от инвестицията на Дрейпър, който е сред най-легендарните инвеститори в Силициевата долина", разказва Костадин Йорданов, един от основателите и изпълнителен директор на iMediashare. Вложението на Дрейпър ще е част от т.нар. серия А финансиране на компанията за общо 2 млн. долара. За него има подписано и допълнително споразумение с водещ европейски инвестиционен фонд, чието име компанията ще разкрие, когато бъдат финализирани всички детайли по сделката. Тогава ще стане ясно и на колко новите инвеститори оценяват компанията.  По информация на "Капитал" с тази инвестиция тя най-вероятно ще доближи двуцифрено число, като по-груби сметки става въпрос за между 8 и 10 млн. долара. Това е близо три пъти над стойността й само няколко месеца по-рано и около три пъти над пазарната оценка на компанията майка "Бианор холдинг", която се търгува на алтернативния пазар на Българската фондова борса.

iMediashare е рожба на екипа на българската технологична компания "Бианор". Накратко представлява мобилно приложение, което превръща телефона в дистанционно управление на умните телевизори.  Чрез него потребителите могат да подбират собствено съдържание. "Бианор" работят над проекта от години наред с останалите технологични услуги, които трябва да предлагат, за да генерират приходи.

Пускат приложението на пазара едва през 2011 г. Тогава правят и първи така да се нарече студен опит да се свържат с инвеститори, които да им помогнат за развитието. Един от тях е и Дрейпър. Свързват се с него чрез имейл, изпратен до баща му. Успяват да разговарят, но обратната връзка, която получават, е "поработете върху идеята, напишете си домашното и отново ме потърсете". Две години по-късно екипът, който вече наброява 18 души, явно е свършил прилична работа, след като Дрейпър влиза с инвестиция в проекта.



Междувременно съществен принос в развитието на проекта има и създаденият през 2012 г. фонд за инвестиции в стартиращи компании Launchub. Проектът е сред първите избрани да бъдат финансирани с с 200 хил. евро (грубо около 250 хил. долара) през есента на 2012 г. По-късно към ресурса на фонда се добавят и около 200 хил. долара от местни и чуждестранни бизнес ангели. Сред тях е и инвестиционната компания Teres Capita. Това отрежда оценка от около три милиона долара на компанията. С помощта на Launchub пък iMediashare достига до бъдещия си нов инвеститор в лицето на голям европейски фонд.

Компанията вече има около 7.5 млн. инсталации и обслужва близо 250 млн. телевизионни устройства. "До момента голяма част от фокуса ни беше изградим технологията и да съберем потребители, за да докажем, че моделът работи и технологията е валидна", обясни Йорданов. "Оттук нататък ще се фокусираме да полираме целия продукт. Подготвяме цялостен ребрандинг, който ще се случи през септември. Също така една от основните задачи, които предстои да изпълним през следващите месеци, е да привлечем повече партньори за съдържанието", допълни той. За тази цел са наели още хора, единият от които е Грег Бърнар - бивш вицепрезидент на Vimeo. "Оттук нататък до голяма степен предизвикателствата ще са да вкараме ново съдържание, но и да подобрим начина за намирането му. Защото едно от големите предимства е, че чрез нашето приложение човек има в ръцете си touchscreen интерфейс - било то чрез телефон или таблет, който е много по-удобен за търсене на съдържание, отколкото е дистанционното на телевизора", казва още Йорданов.
 
Ние сме device agnostic, т.е. ще работим с всички популярни телевизионни платформи, и вече съвсем отказваме лицензирането на технологията за други компании, било то телевизии или телекоми. "В момента сме изцяло фокусирани върху това да изградим собствена услуга за потребителите", поясни той и допълни, че това е една от промените под американското влияния и посещението на екипа до Сан Матео това лято.

Допълнително Йорданов казва, че за момента екипът не се интересува и от цялостен изход от вложението си, т.е. продажба на стратегически играч, каквото предложение вече е имало. "Рано ни е да се продаваме, смятаме, че можем да постигнем нещо по-голямо", обясни Йорданов и допълни, че компанията по-скоро ще се опита сама да се превърне в "глобален алтернативен кабелен оператор". "Това е глобалната ни визия, още повече че доставяме телевизия, без да трябва да правим някакви инвестиции в инфраструктура", допълва той. Засега това значи значителна конкуренция за продукти като Apple TV на едноименната американска компания и прохождащата Chromecast на Google. Остава екипът да е намерил наистина подходящите партньори като Дрейпър, за да постигне мечтата си. Ако не, поне вече има силно име, което да вдигне още цената на проекта.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Геймингът като професия Геймингът като професия

Танко Шокеров, студио мениджър на "Gameloft България", пред "Капитал"

16 авг 2019, 1429 прочитания

От сателитен куб до Sfera от данни От сателитен куб до Sfera от данни

Кои са българските космически проекти, зад които стоят сдружението SAT-1 и компанията Sfera Technologies

15 авг 2019, 1288 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
А ти колко струваш на първата си година

Стартиращата компания vetcloud, създадена в България, вече се оценява на 2 млн. евро

Обезлесяването в Бразилия: "Капитан Моторна резачка" срещу Амазонската гора

Бразилският президент Болсонаро отхвърля наложения му прякор, но при неговото управление загубата на дървесна покривка опасно се ускорява

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство