Помощ, имам 22 001 непрочетени имейла!
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Помощ, имам 22 001 непрочетени имейла!

Мартин и Теодосий искат да направят най-добрият имейл клиент за мобилни устройства

Помощ, имам 22 001 непрочетени имейла!

или какво решение на проблема с купищата електронна поща разработват 16 годишен ученик и партньорът му сериен предприемач

14030 прочитания

Мартин и Теодосий искат да направят най-добрият имейл клиент за мобилни устройства

© Надежда Чипева


Ужас! Имам 22 001 непрочетени имейла на телефона си и броят им не намалява кой знае колко въпреки ежедневните ми опити. Все повече хора имат този проблем, макар и не в моите мащаби, и решаването му ще донесе много сериозна печалба на този екип, които измисли най-доброто решение.

Точно такъв проект е MAGIN и той впечатлява екипа на фонда за стартиращи компании Eleven на едно състезание през лятото и само няколко месеца по-късно той вече е част от портфолиото му с 25 хил. евро инвестиция.

Екипът...

Първото нещо, което впечатлява в случая, е екипът, който работи на решението. Идеята за него е на 16-годишния ученик от Шумен Мартин Стоянов. Той се определя като iPhone разработчик, който "пише" за iOS от малко повече от година. Уточнява от юни 2012 г. Решава да се захване с това, защото още тогава е виждал огромен потенциал в тази сфера. "Даже бях late to the party (от англ.  - закъснях за купона - бел. ред.)", казва Мартин. От тогава до сега вече има две приложения в AppStore с общо 50 хил. сваляния. Едното - Comfortable, е приложение за четене, а другото - Complete, е за управление на задачите.

Определя се като самоук - чете много книги и онлайн ресурси. Английският език също е научил сам, а иначе учи в строителна гимназия. "Ходя там само в свободното си време", шеговито разказва Мартин и веднага допълва, че всъщност това, което истински го вдъхновява, са технологии и хора и компании като покойния Стив Джобс и компанията му Apple. "Te адски много ме инспирират като философия и дизайн", казва той. 

През лятото Мартин случайно разбира, че във Варна ще се проведе състезание за startup-и. Само за часове разработва идеята си и печели Startup Weekend Варна. Тогава нарича проекта Wonder Mail. На състезанието той среща настоящия си партньор Теодосий Теодосиев. "Идеята ме грабна веднага още на състезанието, защото това е личен проблем и за мен", казва той и веднага след това допълва: "А за Марто искам да добавя, че той не е просто iPhone разработчик. Той е изключителен iPhone разработчик. Само на 16 години, а вече има страхотен предприемачески дух. Много умен и бързо прогресиращ." После добавя, че е впечатлен от развитието на Мартин, докато лятото двамата работят заедно по идеята в офиса на софтуерната компания на Теодосий във Варна.

Самият Теодосий е само на 29 години, а вече има зад гърба си няколко успешни проекта. Съосновател е на компанията за онлайн застраховки 24ins, има софтуерна компания DevLabs, участва в друг startup, спонсориран от Eleven - Sponsia, както и в проекта CreditPoint.bg. Стартира първата си компания преди шест години. Признава, че е имал и провали, но в крайна сметка никога не се е замислял да прави нещо различно от собствени проекти. "Това е духът на предприемача. Не го решаваш, то е просто в теб", казва Теодосий.

И така въоръжен с опита си на сериен предприемач, както сам спокойно се определя, Теодосий предлага на Мартин да му помогне в развитието на идеята.

... и идеята

"Първоначалната ни идея на кратко е просто имейл, който автоматично се организира в папки според контекста в него - както по това кой ти го изпраща, така и по съдържанието и темата му", обяснява Мартин. Сега под новото име MAGIN вече е имейл клиент, който ще ти помага много по-лесно да организираш електронната си поща, докато си в движение, за да може, когато седнеш пред компютъра, половината от работата ти да е организирана и сортирана. "Така например в края на една петминутна сесия с MAGIN в метрото ще видиш, че имаш пет имейла, на които трябва да отговориш до края на деня; четири, на които трябва да отговориш до два дни, т.е. не са толкова спешни, и три мейла, на които чакаш отговор. А всички други, които са само за твоя информация, вече са прочетени и архивирани," обясняват момчетата.

Продуктът ще e само за iPhone и ще действа като допълнителен организационен слой на електронната поща на телефона с различни опции за организация, които, докато е в движение, потребителят може да задава само с един слайд по екрана. "Сега какво правят потребители - обикновено, докато са в движение, се фокусират върху новите си съобщения, но след това когато седнат на компютъра, отново трябва да се връщат и да търсят тези мейли, за да поемат някакво действие върху тях, вместо всичко вече да им е подредено и да се фокусират над тях", обяснява Мартин.  Всичко това момчетата искат да гарнират с един "изключителен потребителски интерфейс", чиято визия засега пазят в тайна.

Двамата определят като най-голям свой конкурент Mailbox. Тази пролет Mailbox беше купен от Dropbox за баснословните 100 млн. долара, и то само няколко седмици след старта им. Компанията въведе организация на мейли чрез приплъзгането им на ляво или дясно по екрана на телефона. Според силата на движението мейлът се архивира, изтрива, препраща към определена папка в пощата или се наглася отново да се появи в Inbox-а след определено време. Така Mailbox цели да постигне "0 непрочетени писма", което определено действа успокояващо за тези, които получават тонове мейли на ден.

Според Мартин и Теодосий това е просто един психологически трик, който конкурентът им постига. Той обаче не подобрява продуктивността на потребителя. Сякаш сте натиснали snooze на сутрешната си аларма, т.е. една от основните му отрицателни страни е, че по-скоро протака истинското отмятане на задачи, като ги подрежда в определени листи, поясняват двамата.

"За разлика от Mailbox ние се опитваме действително да ти помогнем да си организираш нещата чрез един по-добър потребителски интерфейс и изживяване. Искаме, когато си седнеш на лаптопа, да знаеш какво следва да направиш оттук нататък", допълват те.

"Така че имейл нишата е много гореща и се надяваме да предизвикаме сериозен интерес, когато пуснем продукта си", допълва Теодосий.

В момента двамата работят върху разработката на решението си. В края на октомври планират да подготвят видео, което да представя продукта, а през декември да стартират бета-версия. Готовия продукт те планират за  началото на следващата година. Поясняват, че финансовият ресурс от Eleven засега ще им стигне само до една точка от разработката. След това планират да търсят допълнителен капитал.

В същото време работата с Eleven и менторите на акселератора им помага много в усъвършенстване на представянето на идеята и във валидирането й.  Например дискусиите с менторите в програма им помагат да се уверят, че опциите, които залагат в приложението, съвпадат с проблемите на различни типове потребители. По думите им основните три проблема, които менторите са споделили като проблемни, според тях са в организацията, търсенето и бързината на изтегляне на имейлите през телефона. Мартин дори цитира статистика на Harvard Busines Review, според която 40% от времето, прекарано в мейла на телефона, е в опция "търсене".

"Нашето приложение адресира и трите проблема", коментира Теодосий. Така например момчетата казват, че ще решат проблема с дългото "търсене на сървъра", каквото съобщение често излиза при търсене в мейла на iPhone, като кешират мейлите и консолидират писмата и прикачените файлове според контакта, изпращащ ги. "Така, знаейки от кого ви е изпратен имейлът, който търсите, бързо можете да прегледате последните писма и файлове, които ви е изпратил", обяснява още Теодосий. Идеята е потребителят да има подредени всички хора в неговата поща - опция, която те дефинират като people centric (бел. ред. - ориентирано към хората). Разказват, че обмислят още много изненади, които обаче предпочитат да запазят в тайна за момента.

"На мисия сме да направим най-добрият имейл клиент за iOS 7 и мобилно устройство", обобщава още Теодосий. Мисия, която доста хора се надяват да реализират успешно, за да не изпадат в паника като мен всеки път, когато проверят мейла си в движение. А и знаят, че залозите са високи с конкуренти за по 100 млн. долара.

Ужас! Имам 22 001 непрочетени имейла на телефона си и броят им не намалява кой знае колко въпреки ежедневните ми опити. Все повече хора имат този проблем, макар и не в моите мащаби, и решаването му ще донесе много сериозна печалба на този екип, които измисли най-доброто решение.

Точно такъв проект е MAGIN и той впечатлява екипа на фонда за стартиращи компании Eleven на едно състезание през лятото и само няколко месеца по-късно той вече е част от портфолиото му с 25 хил. евро инвестиция.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    interrobang avatar :-|
    Питанка

    Браво!

  • 2
    sto67nes avatar :-|
    sto67nes

    И от мен Браво!

  • 3
    pavla avatar :-(
    ПАВЛА

    Няма по-голяма досада от прочистването на пощата.

  • 4
    hristostefanov avatar :-|
    hristostefanov

    ...това, което истински го вдъхновява, са технологии и хора и компании като покойния Стив Джобс и компанията му Apple...

    Стив Джобс за мен беше зъл гений. Да, ощастливи акционерите на Епъл.
    И стратегията му е гениална - нашите продукти са по-желани защото са по-скъпи. Като бизнесмен и аз го признавам.

    Но какво направи за човечеството? Смъкна средния коефициент на интелигентност с няколко пункта.
    Милиони хора се превърнаха в зомбирани смартфон маниаци, които не свалят поглед и за минута от мобилния си телефон. Хората вече не могат да се концентрират за продължително време. Същевременно продължителните ефекти за мозъка и здравето са неизвестни. Нашето поколение може да излезе психически най-нестабилното за което загатват епидемиите от депресии и злоупотребата с медикаменти. И говоря в глобален план за цялата западна цивилизация. Може би в България все още не всеки има смартфон с неограничен достъп до интернет, но в Германия където живея ситуацията е наистина гротескна. Можеш да снимаш произволна спирка на метрото - абсолютно всички са забили погледи в телефоните си.

    Времето ще покаже. Но на мен ми се струва, че с тези технологии направихме стъпка назад.

  • 5
    tiger2 avatar :-|
    Vladimir Valchev

    това е проблем който седи пред всеки корпоративен потребител, аз самия имам до над 3000 хиляди непрочетени след едномесечна ваканция. Да можеш да се оправиш с това нещо ти трябва собствена система до която се стига с времето. Но, корпоративните потребители използват МС екзджейнд сървър и Домино и там филтрите (който те до колкото разбрах се опитват да автоматизират) ги има вече. Лично мое мнение е, че трябва да работят в посока да се "качат" с нещо върху съществущите ентърпрайс продукти. Телефона или крайният четец ще се появят по подразбиране след това.

  • 6
    greenhrast avatar :-|
    greenhrast

    моята кота 0 е
    2222 Unread mails
    8-)

    Публикувано през m.capital.bg

  • 7
    mickymao avatar :-|
    mickymao

    До коментар #4 от hristostefanov:

    Евала, че го забелязваш това сегашно състояние на хората. Не много хора разбират колко е голямо значението му. Но нека ти кажа къде смятам че грешиш. Стив Джобс не е причинителя на това. Той е ползвателя на това състояние на хората и на появилата се у тях способност да правят това, което описваш. Но не Стив Джобс ги е накарал да го правят, нито неговите продукти. Неговото огромно постижение е в областта на прозорливостта. Той е родил такива идеи и визии за продуктите, които след това е измислил как да маркетира по добре от другите. КАК точно се произвеждат тези продукти той не знае, но знае КАКВО точно иска да могат да правят. И знае как да накара ЕДНИ хора да създадат такъв продукт и ДРУГИ хора да ползват такъв продукт. Не е никак малко! Направо си е гениално! Обикновено доста успели хора могат да се похвалят само с половината от тези необходими условия. Рядко са изключенията и Джобс е едно от тях. Но хората много преди него вече бяха започнали да се зомбират с гледане в една точка. Само че тогава тази точка не беше в ръката им, а пред тях на няколко метра и излъчваше видео сигнал. Или пък беше на една ръка разстояние и представляваше парче хартия с напечатани на него букви и картинки. Така че, господин Джобс просто се е сетил да създаде нов продукт, който да оползотвори тази способност на хората.
    Иначе браво за идеята на нашите момчета и жалко че явно са екип без много опит, защото ако бяха, щяха да са им дали пари от чужбина вече и то с поне 2 нули повече в цифрово изражение. Отделно стои и въпроса, че не предлагат подход за решаване на проблема, който твърдят че апликацията им решава. Малко са заблудени за точната функция на това което е описано че правят.
    Но за това ми се говори при други обстоятелства. :)

  • 8
    gok07316149 avatar :-P
    gok07316149

    Естествено че за iOs само. В gmail опцията е вградена :)

  • 9
    misho73 avatar :-|
    misho73

    До коментар [#5] от "tiger2": До коментар [#6] от "greenhrast":


    [quote#5:"tiger2"]имам до над 3000 хиляди непрочетени след едномесечна ваканция[/quote]

    [quote#6:"greenhrast"]моята кота 0 е
    2222 Unread mails[/quote]

    Пичове, нещо грешите тотално. Като какъв е смисъла да получиш 100-200 имейла/ден? Или контактувате със спамери, или просто ви копират "за сведение" твърде много хора. Имам предвид че такава бройка надхвърля самата идея за писмо и говори в полза на това, че работата ви не е организирана правилно. Вероятно голяма част от тези имейли съдържат информация, на която мястото просто не е в имейли, а в някакви други системи, специализирани. Само за пример давам въвеждането на документна/база знания система, която поне при мен трябва да свали поне 50-100 имейла месечно, че и повече. Това виждам аз от моята камбанария.

  • 10
    misho73 avatar :-|
    misho73

    До коментар [#3] от "ПАВЛА - SorryLol":


    [quote#3:"ПАВЛА - SorryLol"]Няма по-голяма досада от прочистването на пощата.[/quote]

    Има дарлинг, пробвай да чистиш кошчетата или тоалетните в офиса и ще се размечтаеш да цъкаш имейли :-)
    MS Outlook има папки и правила (rules), с които на втората седмица всичко започва да си отива по местата. Ако администратора ти е печен и си върши работата по отношение на спама, не е чак такъв проблем. Е, ако се абонираш за сайтове за храна в офиса или екскурзии до екзотични дестинации, това е вече "ела Кумчо Вълчо" и ме изяж :-)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK