С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 11 окт 2013, 20:34, 13244 прочитания

Помощ, имам 22 001 непрочетени имейла!

или какво решение на проблема с купищата електронна поща разработват 16 годишен ученик и партньорът му сериен предприемач

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ужас! Имам 22 001 непрочетени имейла на телефона си и броят им не намалява кой знае колко въпреки ежедневните ми опити. Все повече хора имат този проблем, макар и не в моите мащаби, и решаването му ще донесе много сериозна печалба на този екип, които измисли най-доброто решение.

Точно такъв проект е MAGIN и той впечатлява екипа на фонда за стартиращи компании Eleven на едно състезание през лятото и само няколко месеца по-късно той вече е част от портфолиото му с 25 хил. евро инвестиция.

Екипът
...
Първото нещо, което впечатлява в случая, е екипът, който работи на решението. Идеята за него е на 16-годишния ученик от Шумен Мартин Стоянов. Той се определя като iPhone разработчик, който "пише" за iOS от малко повече от година. Уточнява от юни 2012 г. Решава да се захване с това, защото още тогава е виждал огромен потенциал в тази сфера. "Даже бях late to the party (от англ.  - закъснях за купона - бел. ред.)", казва Мартин. От тогава до сега вече има две приложения в AppStore с общо 50 хил. сваляния. Едното - Comfortable, е приложение за четене, а другото - Complete, е за управление на задачите.


Определя се като самоук - чете много книги и онлайн ресурси. Английският език също е научил сам, а иначе учи в строителна гимназия. "Ходя там само в свободното си време", шеговито разказва Мартин и веднага допълва, че всъщност това, което истински го вдъхновява, са технологии и хора и компании като покойния Стив Джобс и компанията му Apple. "Te адски много ме инспирират като философия и дизайн", казва той. 

През лятото Мартин случайно разбира, че във Варна ще се проведе състезание за startup-и. Само за часове разработва идеята си и печели Startup Weekend Варна. Тогава нарича проекта Wonder Mail. На състезанието той среща настоящия си партньор Теодосий Теодосиев. "Идеята ме грабна веднага още на състезанието, защото това е личен проблем и за мен", казва той и веднага след това допълва: "А за Марто искам да добавя, че той не е просто iPhone разработчик. Той е изключителен iPhone разработчик. Само на 16 години, а вече има страхотен предприемачески дух. Много умен и бързо прогресиращ." После добавя, че е впечатлен от развитието на Мартин, докато лятото двамата работят заедно по идеята в офиса на софтуерната компания на Теодосий във Варна.

Самият Теодосий е само на 29 години, а вече има зад гърба си няколко успешни проекта. Съосновател е на компанията за онлайн застраховки 24ins, има софтуерна компания DevLabs, участва в друг startup, спонсориран от Eleven - Sponsia, както и в проекта CreditPoint.bg. Стартира първата си компания преди шест години. Признава, че е имал и провали, но в крайна сметка никога не се е замислял да прави нещо различно от собствени проекти. "Това е духът на предприемача. Не го решаваш, то е просто в теб", казва Теодосий.



И така въоръжен с опита си на сериен предприемач, както сам спокойно се определя, Теодосий предлага на Мартин да му помогне в развитието на идеята.

... и идеята
"Първоначалната ни идея на кратко е просто имейл, който автоматично се организира в папки според контекста в него - както по това кой ти го изпраща, така и по съдържанието и темата му", обяснява Мартин. Сега под новото име MAGIN вече е имейл клиент, който ще ти помага много по-лесно да организираш електронната си поща, докато си в движение, за да може, когато седнеш пред компютъра, половината от работата ти да е организирана и сортирана. "Така например в края на една петминутна сесия с MAGIN в метрото ще видиш, че имаш пет имейла, на които трябва да отговориш до края на деня; четири, на които трябва да отговориш до два дни, т.е. не са толкова спешни, и три мейла, на които чакаш отговор. А всички други, които са само за твоя информация, вече са прочетени и архивирани," обясняват момчетата.

Продуктът ще e само за iPhone и ще действа като допълнителен организационен слой на електронната поща на телефона с различни опции за организация, които, докато е в движение, потребителят може да задава само с един слайд по екрана. "Сега какво правят потребители - обикновено, докато са в движение, се фокусират върху новите си съобщения, но след това когато седнат на компютъра, отново трябва да се връщат и да търсят тези мейли, за да поемат някакво действие върху тях, вместо всичко вече да им е подредено и да се фокусират над тях", обяснява Мартин.  Всичко това момчетата искат да гарнират с един "изключителен потребителски интерфейс", чиято визия засега пазят в тайна.

Двамата определят като най-голям свой конкурент Mailbox. Тази пролет Mailbox беше купен от Dropbox за баснословните 100 млн. долара, и то само няколко седмици след старта им. Компанията въведе организация на мейли чрез приплъзгането им на ляво или дясно по екрана на телефона. Според силата на движението мейлът се архивира, изтрива, препраща към определена папка в пощата или се наглася отново да се появи в Inbox-а след определено време. Така Mailbox цели да постигне "0 непрочетени писма", което определено действа успокояващо за тези, които получават тонове мейли на ден.

Според Мартин и Теодосий това е просто един психологически трик, който конкурентът им постига. Той обаче не подобрява продуктивността на потребителя. Сякаш сте натиснали snooze на сутрешната си аларма, т.е. една от основните му отрицателни страни е, че по-скоро протака истинското отмятане на задачи, като ги подрежда в определени листи, поясняват двамата.
"За разлика от Mailbox ние се опитваме действително да ти помогнем да си организираш нещата чрез един по-добър потребителски интерфейс и изживяване. Искаме, когато си седнеш на лаптопа, да знаеш какво следва да направиш оттук нататък", допълват те.

"Така че имейл нишата е много гореща и се надяваме да предизвикаме сериозен интерес, когато пуснем продукта си", допълва Теодосий.

В момента двамата работят върху разработката на решението си. В края на октомври планират да подготвят видео, което да представя продукта, а през декември да стартират бета-версия. Готовия продукт те планират за  началото на следващата година. Поясняват, че финансовият ресурс от Eleven засега ще им стигне само до една точка от разработката. След това планират да търсят допълнителен капитал.

В същото време работата с Eleven и менторите на акселератора им помага много в усъвършенстване на представянето на идеята и във валидирането й.  Например дискусиите с менторите в програма им помагат да се уверят, че опциите, които залагат в приложението, съвпадат с проблемите на различни типове потребители. По думите им основните три проблема, които менторите са споделили като проблемни, според тях са в организацията, търсенето и бързината на изтегляне на имейлите през телефона. Мартин дори цитира статистика на Harvard Busines Review, според която 40% от времето, прекарано в мейла на телефона, е в опция "търсене".

"Нашето приложение адресира и трите проблема", коментира Теодосий. Така например момчетата казват, че ще решат проблема с дългото "търсене на сървъра", каквото съобщение често излиза при търсене в мейла на iPhone, като кешират мейлите и консолидират писмата и прикачените файлове според контакта, изпращащ ги. "Така, знаейки от кого ви е изпратен имейлът, който търсите, бързо можете да прегледате последните писма и файлове, които ви е изпратил", обяснява още Теодосий. Идеята е потребителят да има подредени всички хора в неговата поща - опция, която те дефинират като people centric (бел. ред. - ориентирано към хората). Разказват, че обмислят още много изненади, които обаче предпочитат да запазят в тайна за момента.
"На мисия сме да направим най-добрият имейл клиент за iOS 7 и мобилно устройство", обобщава още Теодосий. Мисия, която доста хора се надяват да реализират успешно, за да не изпадат в паника като мен всеки път, когато проверят мейла си в движение. А и знаят, че залозите са високи с конкуренти за по 100 млн. долара.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дигитално ретро Дигитално ретро

Община Велико Търново създава платформа за електронна търговия, която да улеснява предлагането на занаятчийска и земеделска продукция от двете страни на Дунав

14 дек 2019, 1051 прочитания

Любимата пица на София 2 Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

13 дек 2019, 12226 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Милион долара инвестиция в идея за милиарди хора

До 17 декември екипи от студенти могат да кандидатстват за състезаниеto Hult Prize

Още от Капитал
Бъдещето на Google

Alphabet отваря нова страница след напускането на Сергей Брин и Лари Пейдж

Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

Песимизъм печели, оптимизъм - губи

Създаването на къс ETF фонд върху SOFIX отваря възможност за печалби при падащ пазар

20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10