Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 23 ное 2013, 15:59, 12959 прочитания

Маркетинг в гардероба

Простата идея на EcoHangers за закачалки с реклами стартира през октомври и вече има търсене и от чужбина

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Колко често се отдавате на дълги и задълбочени размисли относно закачалките в гардероба си? Не се притеснявайте, ако отговорът е никога. В България обаче има компания, която мисли по темата от две години и създава цял нов маркетингов канал около (или под) висящите в гардероба ви дрехи.

Бизнесът на EcoHangers е от вида "изключително проста идея, която трудно обясняваш". Радослав Богданов и Николай Арнаудов създават закачалки от рециклиран картон. Тяхната площ е достатъчно голяма, така че да се печатат рекламни послания. Избирате си модел, дизайн на рекламата и брой на закачалките, а компанията ги произвежда и разпространява в най-голямата верига за химическо чистене в България (a се надяват скоро и не само там). Рекламодателят получава директен достъп до клиентите си, химическото чистене - безплатни закачалки, а ЕcoHangers - работещ бизнес модел.  


"Наричаме продукта стайни билбордове, обяснява пред "Капитал" създателят на компанията Радослав Богданов, защото вкарват рекламата в гардероба на хората." Идеята не е нова, но и все още не се реализира от много или големи компании. В България се случва за първи път. Първият "тираж" на EcoHangers излиза през октомври - десет хиляди закачалки вече рекламират продукт на Studio Moderna в София.

А стартиращата компания вече има десетки запитвания - дори от Франция, Румъния, и Нигерия. "В Дубай този бизнес е много разпространен и тиражите и цифрите са огромни. Причината е традиционното им облекло, което всеки ден дават на химическо", дава един пример Николай. "Уебсайтът ни е много добре оптимизиран за търсене в Google," пък просто обясняват бързата си популярност двамата. Смятат, че има голямо търсене на продукта и недостатъчно предлагане. И изчакват първият голям тираж да тръгне без проблеми, за да поемат следващите поръчки.

Пътят на рекламата до вашата спалня



"Мой колега изпробва същата идея в Индия, разказва Радослав, и не успя." Създателят на EcoHangers е завършил специалност "Туризъм" в Швейцария. Там вижда как работи рекламата върху закачалки на практика. Връща се в България и решава да изпробва идеята въпреки отрицателния опит на приятеля си. "Нещото, което ни амбицираше през цялото време, е, че всички смятаха, че няма как да стане", казва той.

Николай Арнаудов се включва в проекта в началото на тази година. Двамата нямат никакъв опит в дизайна, инженерството или производството (Николай и в момента учи "Финанси"). Бизнес проектът покълва и пораства в свободното им време. Модели на закачалките се рисуват на по чаша вино след работа в продължение на месеци. Накрая стигат до четири дизайна. "Моделът с пластмасовата кука го използваме специално за химическото чистене - поточните линии там са с остър кант, който къса картонената кука ако поставиш по-тежка дреха", дава пример Николай. Учат се чрез проби и грешки. "Поточната линия в химическото чистене се промени. В един момент разбрахме, че вече не могат да работят с нашите закачалки", обясняват от младата компания. Налага им се да реагират в движение и да променят модела, който искат към момента. Когато всички подробности около конструкцията и дизайна са изчистени, им става скучно, смеят се двамата.

EcoHangers произвеждат закачалките в различни размери и от различни материали (но винаги рециклирани) на цени между 40 и 80 ст. По-широки, за да се принтират по-големи реклами. По-тесни, за да са по-евтини. Направени изцяло от картон, ако ще държат по-леки дрехи (имат дори модел закачалки за бельо). "Търсим как да направим всеки модел по-интересен като добавим някакъв елемент - стикери за отстъпка, мостри, отчупващи се елементи," обяснява още Николай. "Получава се и крос-маркетинг - на закачалката може да има талони за отстъпки, може да препраща към уебсайт, facebook страница, магазин", допълва го Радослав.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предприемачът, който завладя парафина Предприемачът, който завладя парафина

Старозагорската "Евриком" е най-големият производител на восъчни смеси у нас

5 апр 2020, 512 прочитания

Мартин Ангелов, "Колелиния": Не очакваме големи промени Мартин Ангелов, "Колелиния": Не очакваме големи промени

Съоснователят компанията производител на велосипедите Halfbike пред "Капитал"

3 апр 2020, 1439 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Уикенд за предприемачи

Поредната Startup конференция в София ще се проведе в края на тази седмица на 30 ноември и 1 декември

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10