Николай Гърнев, "EY България": Временните конкуренти предимства изискват иновации
Или какви рискове и възможности откриват пред бизнеса глобалните мегатенденции


Татяна Пунчева-Василев

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
икономически ръст в еврозоната за 2014 г. очаква
За да планираш и една година напред, било тя и 2014 г., бизнесът трябва като начало да е отворен към глобалните мегатенденции, които формират накъде ще се движи светът с години напред. А те в най-общи линии показват, че конкурентните предимства на който и да било бизнес или продукт са вече временни, не постоянни и изискват непрекъснати иновации. Върху това акцентира в презентацията си по време на втората годишна конференция Next Year's Business Plan Николай Гърнев, управляващ съдружник в българското представителство в топ консултантската компания EY - "EY България".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
Абсолютно съм съгласен, че в днешния свят не можем да говорим за конкурентни предимства на дадена фирма или даден продукт.
Можем да говорим само за временно конкурентно предимство.
След това пространството се запълва и ние трябва да измислим нещо друго.
Така че конкурентното предимство е само временно, което съответно изисква непрекъсната иновация...
По принцип пазарната икономика (теоретично "свободната пазарна икономика") е отворена и се влияе от динамиката на глобалните, регионалните и локалните процеси. Това обаче не означава отказ от стратегическото планиране като основно изискване, било то за бизнес или за обществено-икономическо развитие. Трендовете и временните промени налагат корекции, безспорно, но принципите в стратегията остават.
ПС
Капитал, поправете "конкуренти предимства" на "конкурентни предимства" в заглавието, моля.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.