Такси пет звезди
Или как едно приложение за смартфон опитва да реши легендарния проблем с намирането на надежден шофьор


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Повече на брой от легендите за софийските таксита са само легендите за техните шофьори. И колкото и браншът да се опитва да се регулира, засега напредъкът е труден. Това обаче има и добрата си страна - дава възможност за иновативни решения, които съвсем обяснимо през последните месеци стават все повече.
Едно от тях е смартфон приложението на младата компания TaxiMe, с което човек бързо и лесно може да си извика такси и най-важното да оцени шофьора на колата. То се разработва от основателя на едноименната компания Христо Чернев и неговите колеги, които вече наброяват близо десетина души.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
12 коментара
Много интересно! Коментар от някой клиент?
До коментар [#1] от "Никола Йорданов":
И аз смятам, че идеята е страхотна и интересна! Единственото което бих добавил, като градивна критика е, че не винаги най-късият път е най-бърз. Ако евентуално приложението се възползва и от опция за следене на трафика и включване на тази информация в определянето на маршрута би било страхотно!
Присединявам се към горния коментар, дали някой клиент може да сподели мението си?
Идеята не е лоша. Само, че не ми се струва много иновативна. Има поне няколко ап-а с подобна функционалност (сещам се за HailO, но има и други). Засега покриват основно Лондон и Ню Йорк, но е въпрос на време да покрият и София. Все пак желая късмет!
Ползвал съм ги няколко пъти и съм доволен. Много е удобно да можеш да се обадиш директно на шофьора и да му кажеш да те изчака малко, вместно да се занимаваш с разни диспечерки на които да им обясняваш кой си и т.н.
едно време, мисля да беше около 2002 -3 имахме поръчка от израелска фирма за нещо подобно, ама тогава хитрите телефони още не бяха толкова хитри а имаше доста повече фирми таксиметрови (поне по мои спомени) разни ет-та и прочие на които като им кажеш за какво става въпрос направо си ми казваха да излизам от колата. що километри обиколих тогава и при какви невероятни идиоти се возих само аз си знам. имаше и там идея да се ранкират шофьорите ама беше прекалено рано за такива неща и пропадна работата. но все пак евреите се бяха сетили :)
Много съм доволна от услугата и най-вече от непосредствения контакт и възможността за оценяване на обслужването - това е все по-важен елемент от всеки бизнес и беше крайно време да се прилага и при таксиметровите шофьори - така клиентите се чувстват по-безопасно. Всеки има поне няколко живописни преживявания с бакшиши, на които сега се смеем, но в реалния момент са били доста неприятни; както и всеки е попадал на много свестни и професионални шофьори. Радвам се, че сега с няколко клика тази информация може да бъде използвана за подобряване на експириънса на всеки.
Приложението съм го ползвал и съм доволен, а същото чувам и от приятели. Браво за разработката!
До коментар [#1] от "Никола Йорданов":
ползвам го, страхотно приложение е, доволна съм
До коментар [#8] от "galetog":
Благодаря за коментара!
Идеята е супер и ще я ползвам
Спомням си преди 5 г., когато се налагаше да преминавам София с бебе и количка ползването на такси беше интересно занимание. Направо социален експеримент. Изводът, който се наложи е, че моделът на колата не винаги показва полезният обем на багажника, който клиентът може да ползва. А шофьорите особенно по-младите нямат представа какво пространство се изисква за такова съоръжение Може пък да е от полза за майки с колички, хора със специални потребности или просто хора с багаж, ако освен качествата на шофьора имаме и представа за размера на полезния обем на багажника. Дори прозаичната класация S, M, X, XL, XXL би била от полза
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.