С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 21 фев 2014, 15:20, 17864 прочитания

Допълнителен слой защита

Създадената от четирима българи екранираща лепенка SkimProt е просто решение за предпазване на банкови карти от източване

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Над 10 млрд. долара. На толкова се изчисляват световните загуби през 2013 г. от източването на кредитни и дебитни карти. Измамниците стават все по-изобретателни, но като цяло всичко опира до слабото място на всяка карта - магнитната й лента. Чрез сравнително просто устройство, монтирано на банкомат или POS терминал, може за секунди да се разчетат и копират всички данни и буквално в същия момент вече някой да тегли или да прави покупка на другия край на света - това е т.нар. скимиране.

Има много съвети как може да се намали рискът, но може би има и по-универсално решение. И то се крие в проекта на четирима българи, които са разработили и вече продават технология за предпазване на картите. Поне на тези с чип, каквито вече са практически всички издавани от банките кредитни и повечето дебитни карти. 


Скимирай това
Идеята на съдружниците в "Скимпрот" Димитър Чобанов, Камен Несторов, Георги Кънев и Николай Цапрев всъщност е проста, но изпълнението и превръщането й в едноименния продукт се оказва повече от трудно. Проектът на четиримата представлява специален екраниращ протектор, който се залепя върху магнитната лента на гърба на банковата карта. Така всякакво копиране на данните от нея става невъзможно, а ако някой я скимира, ще получи от SkimProt просто много нули. Въпреки това картата може да се ползва практически навсякъде в България (засега лепенката не работи само с карти на ОББ на банкомати на самата банка поради особеност в настройките им) и в Европа и на много банкомати и терминали по света благодарение на чипа си. А ако пътувате или случайно попаднете на устройство, което чете само магнитна лента, можете просто да отлепите стикера, като от компанията не препоръчват повторната употреба.

Началото на SkimProt поставя Димитър Чобанов, но той бърза да уточни, че е екипен продукт и никой от тях не е можел да го направи самостоятелно без уменията на останалите. Самата идея е нова и уникална, тъй като никой не е съчетавал всичките използвани технологии в един продукт. "Идеята с лепенката е на пет години. Зададох си въпроса защо картите имат и чип, и магнитна лента. Лентата е нужна заради съвместимост с по-стари устройства", казва Чобанов. Кражбите на данни стават основно през нея, тъй като чипът е по-нова и далеч по-сигурна технология. SkimProt е лепенка, която скрива абсолютно всичко записано на лентата и съдържа само сервизен код. Той, най-просто казано, "казва" на банкомата или POS терминала да чете чипа на картата.  

Не просто лепенка
 "Правих тестове да лепя офис листчета по картата и я пробвах по разни банкомати, треперейки дали ще я глътнат. След време ми се избистри концепцията и използвах Камен като консултант да ми обясни полиграфическите особености", казва Димитър. Той и Николай имат опит от службите - Димитър е работил в бившето военно контраразузнаване и се занимава с информационна сигурност. Камен също има опит в информационните технологии и работи в полиграфическата група "Демакс" на депутата Петър Кънев, който е баща на четвъртия съдружник в "Скимпрот" Георги.



Именно в печатницата се прави и самият продукт, като за изготвянето му се минава през пет различни отдела в компанията. "Продуктът беше всичко друго, но не и стандартен и нямаше ноу-хау как да станат нещата. Все пак става въпрос за комбинация между картови технологии, IT, класически печатни технологии, залепващи се етикети и др.", казва Камен. А Димитър допълва, че е късмет, че това е единственото място в Източна Европа, където всичките нужни технологии ги има на едно място, защото в противен случай производството ще се усложни и оскъпи неимоверно.

Развитието никак не е лесно, дори само като се почне от нещо наглед не толкова предизвикателно като намирането на подходящото лепило: "Първите стикери не можеха да се свалят и трябваше да ги чегъртаме с шпакла", обяснява Димитър. След дълги тестове продуктът все пак е готов. Той преминава изпитания в Нова Зеландия, в Института за криминалистика и специална техника, в специална лаборатория за банкови карти в Библиотекарския университет и "Борика-Банксервиз". Навсякъде отзивите са положителни. SkimProt има и българска, и международна заявка за патент, които трябва да бъдат издадени през тази година. 

Вече на пазара
Първите бройки в индустриален мащаб са на пазара от края на 2013 г. Препоръчителната цена на SkimProt е 10 лв. и засега може да бъде намерен във веригата за техника "Зора" и специализирания магазин "Сектрон". Идеята на четиримата партньори е да намерят ексклузивен дистрибутор, който да отговаря за разпространението. Вече има фирма, с която са в напреднали преговори да поеме тази дейност.

Но амбициите на съдружниците и основният им фокус са други по-големи пазари. "Не е зле да продаваме добре в България, това ни е домашният пазар. Но тук платежоспособното население просто е прекалено малко", обобщава Камен.

Интересни за тях са Венецуела (в която вече имат дистрибутор), Мексико, Доминиканската република, Южна Африка и др. "Това са държави, където хората внимават за своята сигурност и имат традиция да защитават личните си данни", казва Димитър. В тези държави случаите на скимиране са по-чести. Европа засега не е основен приоритет, тъй като за потребителите не е толкова важна подобна защита и в много от страните банковата практика е да възстановяват откраднатите пари. Измамите в САЩ са много, но там преобладаващи са устройствата, които четат единствено магнитна лента и технологията на компанията не може да се използва. Въпреки това те определят именно САЩ като златна мина за тях, защото именно заради слабото навлизане на чиповете там все още банките навсякъде по света масово издават карти и с магнитни ленти. И това според Димитър ще е така поне още 5 - 10 години.

В момента основната им работа е да търсят дистрибутори в много държави. Преговорите с такъв са напреднали в Канада. Съдружниците са готови да инвестират и в офлайн и онлайн маркетинг, с който да популяризират продукта след намирането на дистрибутори. Това те очакват да бъде и най-големият им разход и вече са подготвили бюджет от 200 000 лв. собствени средства, които да вложат в тази дейност през следващите до девет месеца. Инвестициите им досега в разработката на продукта са около 50 000 лв. 

Четиримата не се определят като типичния стартъп - всеки от тях работи или има собствен бизнес и те ползват опита и познанието си от там. Вече са преговаряли с външен инвеститор, желаещ да купи дял, но не са се договорили за условията. Засега те смятат, че на този етап могат да се справят сами да налагат продукта, не търсят финансиране на всяка цена и определено не искат да продават цялата компания. Целта на им е на всеки пазар да покрият 0.5% от населението. Което означава, че в България трябва да има 30 000 потребители на продукта, което по думите им е постижимо за една година. Досега без никаква реклама около 1000 души са купили SkimProt. Във Венецуела броят е 2000.  

Четиримата партньори са наясно, че налагането на SkimProt няма да е лесно. "Това е нов продукт и хората имат нужда да прочетат повече за него. Все пак картата е лично нещо, свързано с пари и в началото мнозина казваха "това няма да го лепя на картата си". Някои се съмняваха, че продуктът ни ще копира данните им, а не обратното. Ще ми се да можехме да го правим", шегува се Камен.
 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

11 април 2019г.
Sofia Event Center

capital.bg/ecommerce

Конференция Стратегии за електронна търговия


Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Тенденции при онлайн пазаруването и нови бизнес модели в ерата на онлайн търговията
  • Иновативни услуги и ритейл стратегии
  • Бъдещето на физическите магазини и кои са най-добрите магазини в Европа
  • Как компаниите да предоставят най-доброто дигитално и физическо преживяване на своите клиенти
  • Как технологиите променят начина, по който пазаруваме
  • Нови форми на електронни разплащания
  • Иновации в логистиката при електронната търговия
  • Нарастващата значимост на маркетплейс платформите и какво следва за тях

Към регистрацията

Прочетете и това

Опитай по-дигитално 2 Опитай по-дигитално

Colibra разработва платформа, базирана на блокчейн, която прави по-лесна и прозрачна обработката на искове

15 фев 2019, 3707 прочитания

Търговията днес: Виж кой пазарува 1 Търговията днес: Виж кой пазарува

Млада българска компания търси решение за свиване на бездната между търговци и клиенти

8 фев 2019, 4481 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Преакселераторът на Start It Smart избра първите си 14 екипа

Общо 80 отбора са кандидатствали за място в образователната програма за предприемачи

Касов трилър. От НАП

Стотици хиляди фирми няма как да спазят новите правила навреме, а държавата мисли да даде само малка отсрочка

Ти декларира ли биткойна?

Данъчните отново напомниха, че печалбите от търговия и сделки с криптовалути се облагат

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ах, Мария

Излезе първата книга на създателката на блога Brain Pickings

Дивото зове

Трима утвърдени български приключенски фотографи и техните "работни дни" на открито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Всички местни строители искат "Кресна", инфлацията леко расте, американска инвестиция в Добрич

Емисия

DAILY @7AM // 18.02.2019 Прочетете