Приложна телевизия

Умните TV приемници скоро тотално ще променят навиците на гледане и българската компания ib3 media опитва да е пионер на пазарa с приложенията си

"Вече никой не влиза в мобилните версии на сайтовете през телефона си. Има си приложения. По същия начин е и със смарт телевизорите", казва Борис Банушев, който е съосновател на ib3.
"Вече никой не влиза в мобилните версии на сайтовете през телефона си. Има си приложения. По същия начин е и със смарт телевизорите", казва Борис Банушев, който е съосновател на ib3.
"Вече никой не влиза в мобилните версии на сайтовете през телефона си. Има си приложения. По същия начин е и със смарт телевизорите", казва Борис Банушев, който е съосновател на ib3.    ©  Велко Ангелов
"Вече никой не влиза в мобилните версии на сайтовете през телефона си. Има си приложения. По същия начин е и със смарт телевизорите", казва Борис Банушев, който е съосновател на ib3.    ©  Велко Ангелов

Нещо като златната треска в Калифорния в средата на ХІХ век, но този път в индустрията на смарт телевизорите. Така Борис Банушев, който е съосновател и главен финансов директор на българската компания "Ай Би Три медия" (ib3 media), си представя, че ще се развие пазарът на приложения за умни телевизори. Неговата визия за компанията е, че точно в пиковия момент, когато всички създават приложения, те ще са вече една стъпка напред и ще продават "кирките и лопатите", с които това да става. За момента обаче екипът на ib3 media е по-скоро сред тези, които "копаят златото". Те разработват приложения за смарт телевизори, които осигуряват различни функционалности - от залагане през телевизора, докато гледаш мач, до поръчване на храна само с помощта на дистанционното, без да се налага да ползваш компютър или телефон. Сред идеите на ib3 например е да създадат приложение, с което, докато играят покер онлайн, участниците да могат да се виждат през камерата на телевизора, разказва Борис.

Може и да звучи футуристично, но по думите на Борис в глобален мащаб през следващата година се очаква да има 150 млн. умни телевизора и 70% от домовете по света да са снабдени с поне един такъв. Само в България пък през тази година те ще са около 200 хил., казва той. Към очакванията за бурно развитие на индустрията трябва да добавим и успеха на друга българска компания в сектора - Flipps, която разработи мобилно приложение, превръщащо телефона в дистанционно управление за умните телевизори. Така пътят на ib3 media обещава да бъде интересен, но и очакванията към тях от евентуални бъдещи инвеститори вероятно ще са доста високи, след като Flipps успя да набере финансиране от 2.4 млн. долара.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ss avatar :-P
    SS
    • - 20
    • + 7

    Като има концерт на Азис , дали от приемника ще се разнася и миризма на ром и евтин дезодорант (рефан) в еднакво съотношение ?

    Нередност?
  • 2
    voxy avatar :-|
    voxy
    • - 1
    • + 2

    офф голяма глупост е тази статия, може да се напише за огромно количество физически и юридически лица създали приложения за смарт телевизори, андроид, ios, xbox, ps...
    кирки и лопати хаха

    Нередност?
  • 3
    mihomen avatar :-|
    mihomen
    • + 3

    Те разработват приложения за смарт телевизори, които осигуряват различни функционалности - от залагане през телевизора, докато гледаш мач, до поръчване на храна само с помощта на дистанционното, без да се налага да ползваш компютър или телефон.
    --------------------------------------------------------
    Добра идея, но гледането на мач и поръчването на храна или гледане на клипове са консуматорски навици.
    Добре е да се мисли за приложения с които може да се създава нещо!

    Нередност?
Нов коментар