С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 30 мар 2014, 11:35, 7807 прочитания

Приложна телевизия

Умните TV приемници скоро тотално ще променят навиците на гледане и българската компания ib3 media опитва да е пионер на пазарa с приложенията си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Нещо като златната треска в Калифорния в средата на ХІХ век, но този път в индустрията на смарт телевизорите. Така Борис Банушев, който е съосновател и главен финансов директор на българската компания "Ай Би Три медия" (ib3 media), си представя, че ще се развие пазарът на приложения за умни телевизори. Неговата визия за компанията е, че точно в пиковия момент, когато всички създават приложения, те ще са вече една стъпка напред и ще продават "кирките и лопатите", с които това да става. За момента обаче екипът на ib3 media е по-скоро сред тези, които "копаят златото". Те разработват приложения за смарт телевизори, които осигуряват различни функционалности - от залагане през телевизора, докато гледаш мач, до поръчване на храна само с помощта на дистанционното, без да се налага да ползваш компютър или телефон. Сред идеите на ib3 например е да създадат приложение, с което, докато играят покер онлайн, участниците да могат да се виждат през камерата на телевизора, разказва Борис.

Може и да звучи футуристично, но по думите на Борис в глобален мащаб през следващата година се очаква да има 150 млн. умни телевизора и 70% от домовете по света да са снабдени с поне един такъв. Само в България пък през тази година те ще са около 200 хил., казва той. Към очакванията за бурно развитие на индустрията трябва да добавим и успеха на друга българска компания в сектора - Flipps, която разработи мобилно приложение, превръщащо телефона в дистанционно управление за умните телевизори. Така пътят на ib3 media обещава да бъде интересен, но и очакванията към тях от евентуални бъдещи инвеститори вероятно ще са доста високи, след като Flipps успя да набере финансиране от 2.4 млн. долара.


Досега в ib3 media

Българската компания вече е създала две приложения за телевизорите на Samsung в България, с които си партнират, разказва Борис. Едното е за сайта за споделяне на видеа VBOX7, а другото за интернет портала Dir.bg. Те не са просто превод на съдържанието от уебсайт към приложение за телевизор, обяснява основателят на ib3 media. Компанията добавя и различни функционалности, като например създаване на собствени списъци с музика. Така музиката може да се пуска през телевизора по време на парти и същевременно да върви клипът на екрана, и то с високо качество, смята Борис. Друго предимство според него е, че ib3 персонализират приложенията, така че те да изглеждат добре на екрана на телевизора. И в момента всеки може да свърже компютъра си към смарт телевизора и така да гледа оттам каквото пожелае, но идеята на компанията е да замести кабела, който свързва двете устройства. "Вече никой не влиза в мобилните версии на сайтовете през телефона си. Има си приложения. По същия начин е и със смарт телевизорите", смята Борис, като подкрепя думите си с данни. "За последните около 20 дена, откакто приложението за VBOX7 е достъпно, то е било свалено 26 хил. пъти", казва той.

Бизнес моделът на българската компания е в бъдеще да печели от реклама през приложенията, които ще разработва оттук нататък, но все още не е тествала този модел. По думите на Борис, ако рекламата се комбинира с приложение за телевизора, ефективността й се покачва с 40%. Самите приложения пък са безплатни за потребителите. Ib3 разработва приложенията по поръчка или на производителя на телевизори, или на компанията, чието съдържание се ползва за приложението, и засега печели именно от разработката. Приложението за всяка отделна марка обаче е различно заради различната архитектура на телевизорите. По думите на Банушев промяната на едно приложение от една марка към друга може да стане за около седмица. Тенденцията според него обаче е по-скоро на все по-голямо разминаване на архитектурите на различните марки телевизори.

В следващия епизод


Първият пазар, на който младата българска компания ще се опита да стъпи, е Англия, където Борис Банушев е завършил образованието си, а и защото вече познават пазара и имат контакти там. Ib3 вече имат връзка и с Италия, където трима от съоснователите са създавали приложения за смарт телевизори, преди да станат част от ib3. Всъщност компанията е създадена неотдавна - през юни миналата година. 



Засега компанията не е търсила финансиране и се развива органично, казва Борис, въпреки че вече са получили две предложения от бизнес ангели. По проекта работят на пълно работно време общо шестима души, казва Банушев. Боян Илиев е главният изпълнителен директор и съосновател на компанията. Стефан Стефанов е главен технологичен директор, а Силвия Александрова - маркетинг директор. По техническата част на бизнеса работят общо четирима програмисти и един дизайнер.

Крайната цел на ib3 media е да създаде уебсайт, на който всеки, дори и да не умее да програмира, да може да създаде собствено приложение за различните марки умни телевизори. "Ние на практика искаме да произвеждаме лопатите и кирките, когато започне златната треска за приложения за смарт телевизори", казва Борис. Предприемачът планира да започне работа по този проект до 2 месеца. "За наистина сложни сайтове обаче ние ще продължаваме да създаваме приложения", казва Борис. Според него производителите на умни телевизори позволяват да се пише на все по-ниско ниво и това дава повече възможности за разработване на функционалностите на приложенията.

Стъпката е логична, като се има предвид засилващата се конкуренция при създаване на приложения за телевизори. В нишата, в която са се насочили ib3 media обаче също не липсват играчи, още повече че скоро екипът на ib3 планира да излезе и извън България. Германската компания nexx.tv вече е разработила софтуер за компании, които искат да създадат версия на продукта си за смарт телевизор под формата на приложение. А само въпрос на време е да се появят и други. Това предвещава предизвикателен и интересен нов бизнес сезон за българската компания в света на умните телевизори.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

11 април 2019г.
Sofia Event Center

capital.bg/ecommerce

Конференция Стратегии за електронна търговия


Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Тенденции при онлайн пазаруването и нови бизнес модели в ерата на онлайн търговията
  • Иновативни услуги и ритейл стратегии
  • Бъдещето на физическите магазини и кои са най-добрите магазини в Европа
  • Как компаниите да предоставят най-доброто дигитално и физическо преживяване на своите клиенти
  • Как технологиите променят начина, по който пазаруваме
  • Нови форми на електронни разплащания
  • Иновации в логистиката при електронната търговия
  • Нарастващата значимост на маркетплейс платформите и какво следва за тях

Към регистрацията

Прочетете и това

Опитай по-дигитално 2 Опитай по-дигитално

Colibra разработва платформа, базирана на блокчейн, която прави по-лесна и прозрачна обработката на искове

15 фев 2019, 3721 прочитания

Търговията днес: Виж кой пазарува 1 Търговията днес: Виж кой пазарува

Млада българска компания търси решение за свиване на бездната между търговци и клиенти

8 фев 2019, 4482 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Българско-американска софтуерна компания привлече 1.9 млн. долара инвестиция

Rifiniti разработва специализиран софтуер за по-оптималното използване на офис пространството

Има ли шофьор в автобуса

Центърът за градска мобилност расте непрекъснато като функции и пари, но управлението на градския транспорт в София остава все така хаотично

Задава ли се нова ядрена надпревара

Оттеглянето на САЩ и Русия от договора за ракетите със среден и малък обсег ще подкопае най-вече сигурността на Европа

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ах, Мария

Излезе първата книга на създателката на блога Brain Pickings

Дивото зове

Трима утвърдени български приключенски фотографи и техните "работни дни" на открито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Всички местни строители искат "Кресна", инфлацията леко расте, американска инвестиция в Добрич

Емисия

DAILY @7AM // 18.02.2019 Прочетете