Един от сравнително новите начини за финансиране на стартиращи бизнеси, изглежда, вече набира сили и сред българските предприемачи и все повече от тях се осмеляват да пуснат проектите си в така наречените платформи за групово финансиране. Там бизнес идеите им могат да бъдат финансирани от всеки, който иска да се включи, дори и с много малка сума пари (например между 1 и 10 долара), като срещу средствата в най-общия случай очаква да получи бройка от продукта. Всъщност crowdfunding сайтовете са лесен начин да намериш по-малки суми пари за стартиране на проект. Освен това могат да се превърнат и в средство за набиране на популярност. Един български проект за колело със специален дизайн, удобен в градска среда, миналата седмица беше отразен от специализирания технологичен блог TechCrunch. Представяме ви него и още два проекта, които в момента са активни и могат да бъдат финансирани в две от най-известните платформи - Kickstarter и Indiegogo.
1. Halfbike
Halfbike е полуколело, с което хората могат да се придвижват в града по нов начин - нещо средно между колоездене и бягане. Идеята е на двама млади архитекти - Мартин Ангелов и Михаил Кленов, и вече 253 души са го подкрепили в Kickstarter. Общата сума, която двамата предприемачи са набрали през платформата е 60.5 хил. долара (само за последните 4 дни сумата е набъбнала с 10 хил.), и за да бъде успешна кампанията за финансиране, трябва да съберат още 19.5 хил. долара през тази седмица, за да започне производство в по-големи мащаби. В момента изобретението на предприемачите има изработен прототип и чака одобрение на патент, става ясно от описанието на проекта в Kickstarter. То тежи малко под 8 кг, първоначално е на цена 900 долара (приблизително 1278 лв.) и идеята е да бъде готово за изпращане на клиенти в първите дни на септември.
2. Votefront
Друг български проект е Votefront. Неговата идея е да пренесе демокрацията в света на новите технологии, като позволи на хората да гласуват по важни за тях въпроси онлайн. Идеята набира амбициозната сума от 650 хил. долара, но пък се стреми да оперира в глобален мащаб. Средствата са необходими за разработване на пълна версия на платформата (която в момента е в частна бета версия) за система, която да подсигури, че всеки глас е истински и уникален, както и за маркетинг в глобален мащаб.
Всеки човек с достъп до интернет ще може да предлага проблем, по който другите участници в платформата да гласуват. В зависимост от това дали става дума за локален или глобален проблем онлайн "референдумът" ще бъде достъпен за хора от конкретна страна или пък за целия свят. Демократичната платформа смята да печели, като предлага статистически анализ на дадените гласове - хора от какви държави са дали своя глас "за" или "против" по определена тема, обяснява Георги Първанов, който разработва проекта.
3. Jalousier
Варненският проект Jalousier пък е събрал почти 6 хил. долара от общо 30 хил. долара крайна цел. Екипът има още 6 дни да набере оставащите 24 хил. долара от платформата Indiegogo, за да пусне в масово производство контролер за щорите вкъщи или в офиса. Идеята е щорите да бъдат свързани с интернет и дa могат да се отварят и затварят сами според светлината и топлината навън и според часа от деня. Устройството може да се синхронизира с мобилен телефон, за да се отворят щорите заедно със сутрешната аларма. С приложение за смарт телефон дори могат да съобщят кога започва например да вали първият сняг, а идеята е да пести разходи за енергия, като се настройва според времето навън.
Един от сравнително новите начини за финансиране на стартиращи бизнеси, изглежда, вече набира сили и сред българските предприемачи и все повече от тях се осмеляват да пуснат проектите си в така наречените платформи за групово финансиране. Там бизнес идеите им могат да бъдат финансирани от всеки, който иска да се включи, дори и с много малка сума пари (например между 1 и 10 долара), като срещу средствата в най-общия случай очаква да получи бройка от продукта. Всъщност crowdfunding сайтовете са лесен начин да намериш по-малки суми пари за стартиране на проект. Освен това могат да се превърнат и в средство за набиране на популярност. Един български проект за колело със специален дизайн, удобен в градска среда, миналата седмица беше отразен от специализирания технологичен блог TechCrunch. Представяме ви него и още два проекта, които в момента са активни и могат да бъдат финансирани в две от най-известните платформи - Kickstarter и Indiegogo.
8 коментара
Това със щорите се предлага под формата на система позната като БМС.
Ех....
За Инди - има и други бг проекти.
За Кикстартър - Anyone in the US, the UK, Canada, Australia, New Zealand, or the Netherlands can start a project . Мисля, че е важно да се уточни, да не вземе да се подведе някой
друга българска кампания в Инди: Rosey's mark is going international! https://www.indiegogo.com/projects/rosey-s-mark-is -going-international
Определено това с щорите ми хареса най- много, но самото представяне беше доста зле. Опитали са се нещо да направят, но след такова клипче аз не бих дал пари.
Единствено кампанията на halfbike е направена професионално. Другите не заслужават никакво внимание. Не знам за какво въобще сте писали за тях...
Updown is an online voting platform, which lets its registered users anonymously express their approval or disapproval on searchable, curated, user-generated topics and explore the demographics behind each voting result.
http://kck.st/1mb48d7
Как точно Jalousier е варненски проект..? Сергей, Ксения и Дмитрий с отчетлив руски акцент :))
До коментар [#7] от "nvn":
Адресът е варненски :), важното е, че хората плащат данъци и осигуровки в България.