С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 1 май 2014, 11:12, 13895 прочитания

Превод от статистически

Младата българска компания StatAce разработва платформа, която улеснява анализа на данни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Ако статистиката като наука е произвела нещо със сигурност, то е... внушителен брой шеговити цитати за статистиката. И вероятно има защо - не само умишлените, а и съвсем неволните злоупотреби с числата са нещо обичайно от векове, а в ерата на компютрите - ежедневие.

Стъпвайки на това младата българска компания StatAce ще се опита да помогне  на желаещите да разбират по-добре данните за бизнеса си и да ги обработват по-лесно. Нейният продукт е платформа за статистически анализ, която позволява на клиентите да анализират данните си и да работят върху тях заедно в екип с други хора. Всичко това се случва "в облака" и става на принципа на услугите за хостинг на файлове (Dropbox и Google Drive например). В StatAce обаче, освен да съхранявате данни, може и да работите с тях и да правите статистически анализи.


Идеята на тримата предприемачи - Кристиан Младенов, Велико Минков и Тодор Казаков, обаче е по-голяма от статистическа платформа. Те искат да направят "пазар" на принципа на приложенията за смарт телефони (Google Play и App Store), където всеки, който може да пише код и иска да създаде собствен интерфейс, да го продава на други потребители. Засега функционалността, с която всеки може сам да създава визуални менюта е налична, но екипът на StatAce все още не е разработил самия "пазар", където те ще могат и да се продават.

Направи си сам

В момента основните конкуренти на StatAce на практика са стандартните статистически пакети като например SAS, SPSS и Matlab, от които особено по-големите компании трудно ще се откажат. Продуктът на българската компания обаче дава няколко основни предимства. "Това са леснотата на ползване, възможността служителите в компанията клиент да работят заедно в екип в платформата, както и възможността за скалиране", разказва Кристиан. Така, когато клиентът има нужда от по-мощен сървър, това лесно може да стане. Освен това платформата е интегрирана с Dropbox и Google Drive, откъдето можете да извличате данните си. Всъщност интегрирането е било идея, получена от едни от първите потенциални клиенти на българската компания и тя бързо е била имплементирана в платформата, разказват тримата.



За да стигне дотук, екипът на StatAce получaва 30 хил. евро финансиране от фонда за рискови инвестиции LAUNCHub през миналата година. Всъщност Кристиан започва да работи сам по идеята още през 2012 г., която му хрумва, докато пише дипломната си работа и обработва големи количества данни. Велико се присъединява към него малко преди да станат част от портфолиото на LAUNCHub. Третият в екипа - Тодор, започва да работи за StatAce от началото на тази година, след като намира обявата в jobs.bg и се връща от Франция, за да стане част от компанията. В момента и тримата програмират, но търсят още двама софтуерни инженери. Кристиан пък се занимава и с бизнес развитието и разговорите с клиенти. StatAce набира втори рунд финансиране, а средствата ще са им необходими, за да продължат работата по създаването на пазара за визуални менюта към платформата. "В момента се фокусираме върху това да направим платформата лесна за ползване", казва Кристиан. Предприемачите искат да разработят и продукт, който фирмите да може да свържат локално към собствените си системи, които използват в момента. "Проблемът с големите фирми е, че те искат да запазят данните си вътре в компанията. Затрахователните дружества и банките например пък имат законово изискване за това", казва Младенов. Затова тримата имат намерение да разработят така наречената in-house (от англ. - вътрешна) версия за тях.
 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По Scala-та на добрия вкус По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

17 яну 2020, 2011 прочитания

Платформата за пране Jeff вече има 15 партньора в България Платформата за пране Jeff вече има 15 партньора в България

Първите обекти под бранда на испанския стартъп ще отворят в София и Пловдив до няколко месеца

15 яну 2020, 3322 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
LAUNCHub финансира нови шест компании

Фондът, който инвестира в стартиращи бизнеси, вече е вложил над 3 млн. евро

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10