Преакселераторът Start It Smart представи първите си проекти

Преакселераторът Start It Smart представи първите си проекти

Част от тях вече генерират приходи, а други са намерили инвеститори

Татяна Пунчева-Василева
12005 прочитания

© StartItSmart/wonderswamp


Три компании с първи приходи. Компания с инвестиция от бизнес ангел и друга с покана за разговори с инвестиционен фонд. Това е краткото резюме на резултатите от първия сезон на десетседмичната преакселераторска програма, организирана от предприемаческия клуб Start it Smart.  Тя завърши с представяне на екипите и проектите, сформирани по време на програмата, или т.нар. Demo Day, пред предприемаческата и инвестиционна среда в София на 17 май.

Подборът

Екипът на Start it Smart представи 12 от общо 14 проекта, които бяха сформирани. Пет от тях вече работят активно и имат своите първи инвеститори или разговори с такива, или първите си приходи.

Продажби за около 50 хил. лв. вече има екипът на иновативното студио за мебели Praktrik. Мебелите на младата компания са вдъхновени от самозаключващи се пъзели и на практика представляват решение на пъзел. По думите на един от основателите и мениджър на компанията Делян Спасов създаването на подобни "умни" мебели става все по-популярно в глобален мащаб, което за компанията означава не конкуренция, а по-скоро увеличаване на потенциалните партньори. Тя вече има три създадени колекции, част от едната от които може да се види изложена в "+Това", и около 40 продадени продукта. Продажбите за момента се случват през сайта на компанията и специализирани магазини за мебели, компанията обаче си е поставила за цел да започне да продава на едро. Така ще може да започне да произвежда повече мебели, а с това да свали средната цена на продукт и да го направи по-достъпен за масовия потребител. "За целта, разбира се, се нуждаем от инвестиции, но не само под формата на пари, а и под формата на знания, контакти и пазари", обобщи презентацията си Спасов.

Първите си продажби вече е направил и от екипа на Dextrophobia Rooms. Всъщност това, което те предлагат, е занимателна игрова програма в затворена стая, подходяща за млади хора, любители на бордови игри или пък за тимбилдинги. На практика Dextrophobia Rooms предлага физическото помещение, в които разработва различни загадки, мистерии и игри и които след резервация могат да бъдат ползвани от групи хора. За да излязат от стаята, участниците трябва да решат всички задачи и мистерии, поставени от екипа на компанията. От седем проведени занимания екипът вече има шест платени.

Своите първи 30 хил. евро инвестиция от бизнес ангел има проектът Wizecall. Това е мобилно приложение, което цели да помогне на потребителя да отговаря на обаждания по телефона според предмета на обаждането. Така заетите хора ще могат да преценят дали новото позвъняване е за нещо важно и спешно и съответно да отговарят или просто да го игнорират за момента и да върнат позвъняване по-късно.

Своята покана за разговори за потенциална инвестиция пък получи екипът на Playmore. Той разработват мобилно приложение, което да помага на спортно активните хора бързо и лесно да си намерят партньор за игра. Първоначално екипът се е фокусирал върху хората с любов към тениса и футбола, които често изпадат в ситуацията да търсят партньор за игра. Проектът получи покана да се включи направо във финалния етап на селекцията на инвестиционния фонд Launchub - т.нар. Long Weekend, от Стефан Ганчев, партньор във фонда. На този Long Weekend фондът взима финално решение дали да инвестира в кандидатствалите проекти.

Поканата за Playmore дойде като отговор на добрата работа на екипа на Start it Smart в намирането и подготовката на млади предприемачи. Ганчев определи работата на преакселератора като много добра предвид ограничения финансов ресурс в сектора. "Това е малкият елемент, който липсваше в нашата предприемаческа екосистема. Вече две години има два фонда за инвестиции, но нямаше нещо като преакселератор, който да прави предварителна подготовка, селекция и обучение на екипи", каза той.

И бъдещето

Оттук насетне екипът на Start it Smart готви нов сезон. По думите на Петър Шарков, президент на предприемаческия клуб Start It Smart, следващият прозорец за кандидатстване ще бъде отворен следващата седмица и ще продължи до началото на юли. Ако за първия сезон са кандидатствали около 70 екипа, сега Шарков се надява на много повече предвид успеха на сезона и бързото внедряване на създадените екипи и проекти в предприемаческата среда.

Очаква се вторият сезон да започне в началото септември. Програмата продължава десет седмици и представлява интензивно обучение за успешно стартиране на бизнес - през формирането на идея до изготвянето на правилен бизнес модел, търсенето на клиенти и общуването с инвеститори. По време на обучението участници се срещат с и редица ментори, активни в местната предприемаческа среда, които споделят своя практичен опит.

Първият сезон бе безплатен за участниците в програмата, но Start it Smart си запазва правото да получи т.нар. комисиона за успешно представяне на компаниите, създадени в преакселератора. Условието на Start it Smart е да получи 2% (success fee) от инвестицията, която компанията си намери в рамките на 12 месеца след завършването на програмата.

Кой още премина през Start it Smartсезон №1

Останалите проекти, сформирани по време на първия сезон на преакселеаторската програма, са Jobzeeker, който цели да помогне на търсещите работа да са информирани на какъв етап е кандидатурата им по дадена обява; Fleezor пък дава възможност на хората да оставят рестото си от "жълти стотинки" в магазина, а следващия път, като се върнат да пазаруват на същото място, да могат да го използват като платежно средство; Granny's food пък предлага платформа за поръчка на храна, приготвена от изпитани и вкусно приготвящи храна баби; LfAdruino пък е проект на ученици, които ще предлагат курсове по роботи; Qart Code предлагат реклама  на подложки за питие, а заедно с това предлагат на подложката и изобразително изкуство, което иначе младите хора надали биха отишли до музея да видят изложено; Medprofile пък ще се опитат да започнат здравната реформа в България, като предложат платформа, на която пациентите да попълват сами какви лекарства взимат, какви медицински прегледи са си правили, така че по-лесно и бързо да могат да работят с лекарите; the Videonauts пък ще предложат платформа за видеоуслуги от хора на свободна практика; Inox land пък ще предложи на всички търсещи и продаващи оборудване от неръждаема стомана е-пазар, където бързо и лесно да го купят или продадат.

Три компании с първи приходи. Компания с инвестиция от бизнес ангел и друга с покана за разговори с инвестиционен фонд. Това е краткото резюме на резултатите от първия сезон на десетседмичната преакселераторска програма, организирана от предприемаческия клуб Start it Smart.  Тя завърши с представяне на екипите и проектите, сформирани по време на програмата, или т.нар. Demo Day, пред предприемаческата и инвестиционна среда в София на 17 май.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


3 коментара
  • 1
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider

    Крайно интересни проекти. Особено Fleezor и Medprofile

  • 2
    izabell avatar :-|
    izabell

    Браво добро начало.Работете по проекта,и успешен бизнес.

  • 3
    ivanix avatar :-|
    ivanix

    Много смислени проекти, направо откриват топлата вода.

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал