Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 фев 2015, 17:48, 10245 прочитания

Ученици разработват проекти в областта на социалните иновации

В конкурса се включиха 135 младежи от страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ученици създават иновативни решения за справяне с неграмотността по света. Това беше финалната задача на участниците в Националния иновативен лагер, организиран от "Джуниър ачийвмънт България". С помощта на ментори учениците трябваше да създадат бизнес модел на идеята си, която работи в полза на обществото. Първо място спечели проектът за пътуваща класна стая за деца на възраст между 6 и 11 години.

Общо 135 ученици от цяла България кандидатстваха за състезанието, но само 60 от тях стигнаха до националния финал, провел се миналата седмица в София. Те трябваше да представят умения за работа в екип, бързо анализиране на поставен проблем и намиране на иновативно решение. Темата, която организаторите на конкурса зададоха, беше "Справяне с неграмотността по света". Финалистите бяха предварително разделени на отбори от по пет човека от различни училища, за да бъдат поставени в непозната за тях обстановка. След като младите екипи измислиха своите решения в сферата на образованието, те трябваше да направят бизнес модел, който да представят за три минути на публиката и журито. Ментори на учениците бяха бизнес консултанти, предприемачи и доброволци, който работят в различни сфери на бизнеса. Те помагаха и насърчаваха младежите по пътя на разработването на най-добрите социални проекти.


Знание на път

Образование за всички. Така може да се определи oсновната идея на проекта, спечелил първо място в Националния иновативен лагер. Николай Янков, Росица Каралийска, Ивона Тренева, Андреа Андреева и Николай Игнатов разработиха иновативна пътуваща класна стая, която достига до деца между 6 и 11 години от различни социални кръгове и им предоставя възможност да получат образование, до което по различни причини нямат достъп. Екипът, разработил идеята, предложи обучението да се извършва от доброволци, например студенти по педагогика. По този начин, от една страна, те ще получават полезен опит, работейки по специалността си, от друга, до голяма степен ще се реши проблемът с увеличаващата се неграмотност в откъснатите и отдалечени региони в България и дори по света. Младите победители получиха таблети като награда за доброто представяне.

Кои са подгласниците



Нa второ място се класира идеята за онлайн платформа и социална мрежа, насочена към бежанците в България. Проектът цели чрез игра да научава както децата, така и възрастните на български език, за да могат по-лесно да се интегрират в обществото. Третото място с равен брой точки си поделиха два отбора. Единият представи бизнес модел за образователна площадка, на която чрез сензорни точки малки деца да учат букви и цифри. Другият екип от млади новатори фокусира идеята си върху предоставяне на образователни и здравни услуги. Сред най-интересните проекти се класира и този на учениците, разработили вендинг машина, която задава образователни въпроси и при верен отговор детето получава награда безплатен сандвич или напитка.

"Джуниър ачийвмънт България" фокусира инициативите си върху обучение на млади хора в областта на преприемачеството, икономиката и социалните дейности. Съвместно с Фондация "Америка за България" работят върху създаване на среда за развитие на наука и иновации у нас.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Софийският адрес за френски макарони Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

22 май 2020, 7126 прочитания

Стоян Ангелов, Evedo: Фокусирахме се върху разрастващия се пазар на онлайн събития Стоян Ангелов, Evedo: Фокусирахме се върху разрастващия се пазар на онлайн събития

Съоснователят и изпълнителен директор на Evedo пред "Капитал"

15 май 2020, 3153 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
LAUNCHub предлага нова възможност за финансиране на стартиращи проекти

Крайният срок за кандидатстване е 23 март

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10