Живот като на био

Бизнесът на веригата за биопродукти "Зоя БГ" е пораснал девет пъти за пет години

"Да се задържиш в тази ниша определено е предизвикателство. Според мен трябва да си много отдаден", казва Росен Габровски, собственик на "Зоя БГ"
"Да се задържиш в тази ниша определено е предизвикателство. Според мен трябва да си много отдаден", казва Росен Габровски, собственик на "Зоя БГ"
"Да се задържиш в тази ниша определено е предизвикателство. Според мен трябва да си много отдаден", казва Росен Габровски, собственик на "Зоя БГ"    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
"Да се задържиш в тази ниша определено е предизвикателство. Според мен трябва да си много отдаден", казва Росен Габровски, собственик на "Зоя БГ"    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА

На гръцки името Зоя означава живот. А на български - вече е синоним на био. Причината е, че така кръщават веригата си за биопродукти собственикът й Росен Габровски и партньорката му Стела Петкова, когато през 2008 г. поставят началото на бизнеса си с пускането на едноименния онлайн магазин. Няколко години по-късно "Зоя БГ" защитава името си и дава живот на нови проекти. Днес наред с онлайн магазина в центъра на София под марката вече работят три търговски обекта (единият - специализиран само за биокозметика, отвори преди две седмици), а преди две години фирмата пусна и своя козметична линия органични масла Zoya goes pretty, която успешно се реализира в Швеция, Финландия и Латвия. Приходите на компанията пък са нараснали близо девет пъти - от 320 хил. лв. през 2010 г. до 2.8 млн. лв. през 2014 г. Печалбата също расте – от 6 хил. лв. преди пет години до 306 хил. лв. през 2014 г.

Всичко това едва ли щеше да е подвиг, ако не се случваше на един много труден пазар като българския, където поради ниската покупателна способност първи критерий за избор на продукт при масовия потребител е цената, а някои биопродукти са често до 50% по-скъпи от конвенционалните им еквиваленти. На този пазар нишата на биостоките, макар да расте, все още обслужва твърде тясна аудитория, а масовата културата към биологично чистите продукти също е в процес на формиране. В това отношение създателите на "Зоя БГ" заедно с още една шепа хора могат да се причислят към пионерите. На тях са се паднали и почти просветителските функции да информират, да налагат вкуса към биопродуктите и да култивират отношението към тях. Как Росен и Стела се справят с всички тези предизвикателства?


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    xly51375005 avatar :-?
    xly51375005
    • - 10
    • + 4

    Интересна PR-ка.
    Хората се мъчат да правят нещо, и дано да успеят!!

    -----------------------------------------
    Капитал, има ли тарифка за подобни статийки ли се договоря индивидуално? :)

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал