Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 16 сеп 2015, 16:01, 5856 прочитания

Започна второто издание на конкурса на Chivas за социални бизнес идеи

Предприемаческата надпревара "The Venture" е с общ награден фонд от 1 млн. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Приемът на заявки за участие започна на 15 септември и ще продължи до 1 декември.
Международният конкурс за социални бизнес идеи на Chivas "The Venture" ще се проведе за втора поредна година, а България отново е избрана за една от над 20-те страни участници от целия свят. Надпреварата е с общ награден фонд от 1 млн. долара. Тази сума ще бъде отпусната на един или няколко предприемачи с идеи за бизнес, като условието е той да създава значима социална промяна. Приемането на заявки за участие започна на 15 септември и ще продължи до 1 декември, като единственото ограничение за кандидатите е да имат навършени 25 години. В предишното издание на конкурса стартиращата компания Arthesis представи страната на финала в Силициевата долина. Българският екип разработва уникални персонализирани обвивки за протези чрез 3D принтер, които вдъхват самочувствие и увереност на хората с ампутация на крака.

Идеи за социално предприемачество

Социалното предприемачество е различен начин на правене на бизнес, в който предприемачите умело съчетават социални и икономически цели. Идеята за проекта на Chivas идва от разбирането, че на всеки пазар по света се заражда едно ново поколение потребители, които все повече вярват, че бизнесът трябва да бъде сила, която създава и работи в полза на доброто. Организаторите вярват, че социалната промяна все повече има нужда не само от усилията на правителствата и неправителствените организации, но и от предприемачите, които могат да допринесат с идеите си за промяната на социалната среда около нас. България е идентифицирана като пазар, който има потенциала да допринесе към инициативата и ще има шанса да излъчи свой локален победител, който да се състезава за наградата от 1 млн. долара, за да реализира бизнес идеята си.
 
Етапи на конкурса


Българите с идеи за бизнес, решаващ значим проблем, могат да се регистрират на сайта на инициативата, където трябва да попълнят апликационната форма. Предстои да бъде обявено журито за България, което ще оценява проектите. То ще е съставено от успели български предприемачи и вдъхновители на промяна. До 11 януари 2016 г. журито ще определи полуфиналистите сред кандидатите. Големият победител за България ще бъде избран до 18 февруари, а няколко седмици по-късно ще бъдат обявени финалистите от всички държави, включени в инициативата на Chivas Regal. Всички победители от страните участници ще бъдат поканени на едноседмичен тренировъчен лагер в чужбина в периода март-април 2016 г. Те ще имат шанса да се срещнат и да обсъдят проектите си с водещи лидери на компании от технологичния бранш, а техни ментори ще бъдат професионални експерти.
Част от наградния фонд - 250 хил. долара, ще бъде разпределен между финалистите на база гласуване от потребителите за техния фаворит в платформата за споделено финансиране (crowdfunding) Indiegogo. В периода юни-юли 2016 г. ще бъдат обявени победителите в състезанието, между които ще бъде разпределена останалата част от наградния фонд - 750 хил. долара, за да подкрепят и реализират своите бизнес идеи.

За българските проекти

Сред финалистите в българския конкурс миналата година беше стартъпът Dronamics, които подготвят прототип на безпилотни самолети, т.нар. карго дрони, които лесно, евтино и бързо могат да транспортират стоки до недостъпните градове и села. На финала бяха и основателите на Small Foot, които предлагат иновативни снегоходки, с помощта на които любителите на зимни спортове ще улеснят предвижването си в планински условия. За победител беше избрана пекарната, в която работят хора в неравностойно положение, Bread Houses Network. В първото издание на световния финал "The Venture" пък ни представи българския стартъп Arthesis. Екипът, разработващ персонализираните дизайнерски обвивки за протези, успя да набере над 25 хил. долара в първия кръг на конкурса.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 1149 прочитания

С 3D принтери срещу вируса С 3D принтери срещу вируса

Български доброволци започнаха производство на шлемове за медицински лица чрез 3D принтери

27 мар 2020, 2683 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Български стартъп спечели 500 хил. евро финансиране

"Мелиса клаймът" произвежда устройство за енергийно ефективно управление на климатици чрез мобилно приложение

Още от Капитал
По кой път вървим в лабиринта на кризата

Правителството е принудено да взима в много голяма степен чувствителни решения и не трябва да допуска никакво съмнение в тях

Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

До Азия и обратно по време на пандемия

Какво се случва по летища, в градския транспорт и туристически обекти в Тайланд, Малайзия и Сингапур в условия на разпространяващ се вирус

За маската на един лекар

Българската здравна система посреща най-сериозното си изпитание през последните десетилетия в недобра форма

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10