С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 24 сеп 2015, 15:21, 5789 прочитания

Българската Small Foot търси финансиране през Kickstarter

Стартъпът за иновативни снегоходки цели да събере 20 000 евро от кампанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българският стартъп Small Foot започна в четвъртък кампания за набиране на капитал през платформата за споделено финансиране Kickstarter. Стартиращата компания произвежда иновативни снегоходки, с помощта на които любителите на зимни спортове ще улеснят предвижването си в планински условия. Чрез Kickstarter фирмата цели да достигне  потенциални клиенти в цял свят, а с търсената сума от 20 000 евро иска да оптимизира производството си, което до момента включва много ръчна работа. Стартъпът вече беше финалист в няколко надпревари за предприемачески идеи, сред които конкурсът на Chivas The Venture и Националният конкурс за иновативно предприятие на 2014 г. на фондация "Приложни изследвания и комуникации". Сега българската фирма може да бъде подкрепена от почитатели и потенциални клиенти на сайта на платформата за споделено финансиране. Кампанията в Kickstarter ще продължи 30 дни, а през това време Small Foot може да бъде финансиран от всеки, който иска да се включи дори и с много малка сума пари, като срещу средствата в най-общия случай ще получи бройка от продукта (виж каре).

Защо споделено финансиране


Според единия от собствениците Иван Колев споделеното финансиране ще помогне най-вече за популяризирането на Small Food. "Правим продукта от три години и все още не сме дали възможност на клиенти от цял свят да го пробват и да научат повече за него. Проблемът е, че рекламата извън България е доста скъпа", обяснява Колев. Компанията вече е в производствена готовност и има окончателен прототип. "Можем веднага да започнем производство. В зависимост от това какво финансиране съберем, ще пуснем и съответното количество снегоходки за продажба", коментира Колев. Търсената чрез Kickstarter сума от 20 000 евро е само началото за предприемачите. "Това е минималната сума, която сме си поставили, но, честно казано, мечтаем за десет пъти повече. Ще направим всичко възможно кампанията да е успешна и ако постигнем целта си, това ще ни даде възможност да разговаряме и с друг вид инвеститори", разказа съсобственикът. Когато събере по-голяма сума пари, фирмата ще оптимизира производството. "Част от елементите в продукта са предмет на ръчна работа, а при производството на по-големи количества едновременно ще можем да автоматизираме някои процеси и да ги направим по-евтини и по-добри." Колев призовава тези, които харесат продукта, да го подкрепят още в самото начало на кампанията. "Важно е да се представим успешно още в първите няколко дни. Kickstarter имат заложен алгоритъм и следят новопоявилите се на платформата стартъпи и това колко бързо достигат желаната финансова подкрепа. Ако установят, че компанията бързо постига целта си, от Kickstarter позиционират стартъпа на челните си страници и го рекламират."

Стартиращата компания

Small Foot е създадена през 2011 г. от идеолога й Петър Димитров, а впоследствие към нея се присъединява Иван Колев, съсобственик на софийската фирма за производство на детски обувки "Колев и Колев". От създаването им досега снегоходките са претърпели много варианти, а един от моделите вече се продава успешно в Австрия, Италия, Белгия, Холандия, Люксембург, Япония, и др. Първоначалното финансиране е осигурено от "Колев и Колев", като това е една от причините досега Small Foot да не са търсили подкрепа от фондовете Eleven, LAUNCHub или друг инвеститор. Симбиозата с обувната фирма обаче е успешна не само заради финансовата инжекция. На разположение на Small Foot са машините и специалистите в обувното дружество. Иновативният продукт на Small Foot може да се използва за всички зимни спортове като сноуборд, сноукайт, кайтуинг, парапланеризъм, base-джъмп, еърбординг и др. Част от предимствата му са, че е ултралек, универсален (може да се постави на всякакви обувки), както и подходящ за изкачване на стръмни и скални терени.

Как става финансирането?
Подкрепата към компанията на сайта за споделено финансиране може да бъде изразена чрез даряването на различни суми. Най-евтините ценови пакети (от по 1 до 25 евро) осигуряват на дарителя маркетингови аксесоари. Първите 150 подкрепили кампанията пък ще могат да закупят снегоходките срещу 180 евро, като има и пакети, които предлагат комплект снегоходки. Редовната пазарна цена на продукта е 250 евро. Тези, които подкрепят стартъпа с по-висока сума (5000+ евро), Small Foot предлага седмица в планината в България, където да практикуват зимен спорт.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Любимата пица на София Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

13 дек 2019, 616 прочитания

Да пазиш традицията "Под Балкана" 1 Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

6 дек 2019, 3627 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Стартъп конференция събира предприемачи и инвеститори в областта на телеметрията

Telematics Startup ще се проведе на 30 септември и 1 октомври в София

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред институцията и възможните решения

Пича с фотоапарата

Фотографският проект на актьора Джеф Бриджис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10