С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 24 сеп 2015, 15:21, 5432 прочитания

Българската Small Foot търси финансиране през Kickstarter

Стартъпът за иновативни снегоходки цели да събере 20 000 евро от кампанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българският стартъп Small Foot започна в четвъртък кампания за набиране на капитал през платформата за споделено финансиране Kickstarter. Стартиращата компания произвежда иновативни снегоходки, с помощта на които любителите на зимни спортове ще улеснят предвижването си в планински условия. Чрез Kickstarter фирмата цели да достигне  потенциални клиенти в цял свят, а с търсената сума от 20 000 евро иска да оптимизира производството си, което до момента включва много ръчна работа. Стартъпът вече беше финалист в няколко надпревари за предприемачески идеи, сред които конкурсът на Chivas The Venture и Националният конкурс за иновативно предприятие на 2014 г. на фондация "Приложни изследвания и комуникации". Сега българската фирма може да бъде подкрепена от почитатели и потенциални клиенти на сайта на платформата за споделено финансиране. Кампанията в Kickstarter ще продължи 30 дни, а през това време Small Foot може да бъде финансиран от всеки, който иска да се включи дори и с много малка сума пари, като срещу средствата в най-общия случай ще получи бройка от продукта (виж каре).

Защо споделено финансиране


Според единия от собствениците Иван Колев споделеното финансиране ще помогне най-вече за популяризирането на Small Food. "Правим продукта от три години и все още не сме дали възможност на клиенти от цял свят да го пробват и да научат повече за него. Проблемът е, че рекламата извън България е доста скъпа", обяснява Колев. Компанията вече е в производствена готовност и има окончателен прототип. "Можем веднага да започнем производство. В зависимост от това какво финансиране съберем, ще пуснем и съответното количество снегоходки за продажба", коментира Колев. Търсената чрез Kickstarter сума от 20 000 евро е само началото за предприемачите. "Това е минималната сума, която сме си поставили, но, честно казано, мечтаем за десет пъти повече. Ще направим всичко възможно кампанията да е успешна и ако постигнем целта си, това ще ни даде възможност да разговаряме и с друг вид инвеститори", разказа съсобственикът. Когато събере по-голяма сума пари, фирмата ще оптимизира производството. "Част от елементите в продукта са предмет на ръчна работа, а при производството на по-големи количества едновременно ще можем да автоматизираме някои процеси и да ги направим по-евтини и по-добри." Колев призовава тези, които харесат продукта, да го подкрепят още в самото начало на кампанията. "Важно е да се представим успешно още в първите няколко дни. Kickstarter имат заложен алгоритъм и следят новопоявилите се на платформата стартъпи и това колко бързо достигат желаната финансова подкрепа. Ако установят, че компанията бързо постига целта си, от Kickstarter позиционират стартъпа на челните си страници и го рекламират."

Стартиращата компания

Small Foot е създадена през 2011 г. от идеолога й Петър Димитров, а впоследствие към нея се присъединява Иван Колев, съсобственик на софийската фирма за производство на детски обувки "Колев и Колев". От създаването им досега снегоходките са претърпели много варианти, а един от моделите вече се продава успешно в Австрия, Италия, Белгия, Холандия, Люксембург, Япония, и др. Първоначалното финансиране е осигурено от "Колев и Колев", като това е една от причините досега Small Foot да не са търсили подкрепа от фондовете Eleven, LAUNCHub или друг инвеститор. Симбиозата с обувната фирма обаче е успешна не само заради финансовата инжекция. На разположение на Small Foot са машините и специалистите в обувното дружество. Иновативният продукт на Small Foot може да се използва за всички зимни спортове като сноуборд, сноукайт, кайтуинг, парапланеризъм, base-джъмп, еърбординг и др. Част от предимствата му са, че е ултралек, универсален (може да се постави на всякакви обувки), както и подходящ за изкачване на стръмни и скални терени.

Как става финансирането?
Подкрепата към компанията на сайта за споделено финансиране може да бъде изразена чрез даряването на различни суми. Най-евтините ценови пакети (от по 1 до 25 евро) осигуряват на дарителя маркетингови аксесоари. Първите 150 подкрепили кампанията пък ще могат да закупят снегоходките срещу 180 евро, като има и пакети, които предлагат комплект снегоходки. Редовната пазарна цена на продукта е 250 евро. Тези, които подкрепят стартъпа с по-висока сума (5000+ евро), Small Foot предлага седмица в планината в България, където да практикуват зимен спорт.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Златният партньор на компаниите Златният партньор на компаниите

За девет години "Некст консулт" успя да привлече над 200 клиента, с които работи по стотици проекти

13 дек 2018, 1605 прочитания

Как се прави меден бизнес 2 Как се прави меден бизнес

Основаната през 2016 г. от Петко Симеонов компания за биомед Bulgarian Organic Foods продава основно навън и гледа към създаване на собствен бранд

7 дек 2018, 6094 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Стартъп конференция събира предприемачи и инвеститори в областта на телеметрията

Telematics Startup ще се проведе на 30 септември и 1 октомври в София

Как да изберем въздухопречиствател

Какво трябва да знаем, когато купуваме уред за пречистване на въздуха за вкъщи или офиса

Най-голямата слънчева сделка

Samsung продава седемте си соларни парка в България на германския фонд KGAL и чешката Micronix за около 80 млн. евро

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кино: "Ще се видим там горе"

Красиви чувства и раните от войната в артистична френска драма

Коледна селекция - за всички от сърце

Ако все още не сте се справили с коледното пазаруване, разнообразни идеи за подаръци в последния момент.

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 15.12.2018 Прочетете