Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 24 сеп 2015, 15:21, 5935 прочитания

Българската Small Foot търси финансиране през Kickstarter

Стартъпът за иновативни снегоходки цели да събере 20 000 евро от кампанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българският стартъп Small Foot започна в четвъртък кампания за набиране на капитал през платформата за споделено финансиране Kickstarter. Стартиращата компания произвежда иновативни снегоходки, с помощта на които любителите на зимни спортове ще улеснят предвижването си в планински условия. Чрез Kickstarter фирмата цели да достигне  потенциални клиенти в цял свят, а с търсената сума от 20 000 евро иска да оптимизира производството си, което до момента включва много ръчна работа. Стартъпът вече беше финалист в няколко надпревари за предприемачески идеи, сред които конкурсът на Chivas The Venture и Националният конкурс за иновативно предприятие на 2014 г. на фондация "Приложни изследвания и комуникации". Сега българската фирма може да бъде подкрепена от почитатели и потенциални клиенти на сайта на платформата за споделено финансиране. Кампанията в Kickstarter ще продължи 30 дни, а през това време Small Foot може да бъде финансиран от всеки, който иска да се включи дори и с много малка сума пари, като срещу средствата в най-общия случай ще получи бройка от продукта (виж каре).

Защо споделено финансиране


Според единия от собствениците Иван Колев споделеното финансиране ще помогне най-вече за популяризирането на Small Food. "Правим продукта от три години и все още не сме дали възможност на клиенти от цял свят да го пробват и да научат повече за него. Проблемът е, че рекламата извън България е доста скъпа", обяснява Колев. Компанията вече е в производствена готовност и има окончателен прототип. "Можем веднага да започнем производство. В зависимост от това какво финансиране съберем, ще пуснем и съответното количество снегоходки за продажба", коментира Колев. Търсената чрез Kickstarter сума от 20 000 евро е само началото за предприемачите. "Това е минималната сума, която сме си поставили, но, честно казано, мечтаем за десет пъти повече. Ще направим всичко възможно кампанията да е успешна и ако постигнем целта си, това ще ни даде възможност да разговаряме и с друг вид инвеститори", разказа съсобственикът. Когато събере по-голяма сума пари, фирмата ще оптимизира производството. "Част от елементите в продукта са предмет на ръчна работа, а при производството на по-големи количества едновременно ще можем да автоматизираме някои процеси и да ги направим по-евтини и по-добри." Колев призовава тези, които харесат продукта, да го подкрепят още в самото начало на кампанията. "Важно е да се представим успешно още в първите няколко дни. Kickstarter имат заложен алгоритъм и следят новопоявилите се на платформата стартъпи и това колко бързо достигат желаната финансова подкрепа. Ако установят, че компанията бързо постига целта си, от Kickstarter позиционират стартъпа на челните си страници и го рекламират."

Стартиращата компания

Small Foot е създадена през 2011 г. от идеолога й Петър Димитров, а впоследствие към нея се присъединява Иван Колев, съсобственик на софийската фирма за производство на детски обувки "Колев и Колев". От създаването им досега снегоходките са претърпели много варианти, а един от моделите вече се продава успешно в Австрия, Италия, Белгия, Холандия, Люксембург, Япония, и др. Първоначалното финансиране е осигурено от "Колев и Колев", като това е една от причините досега Small Foot да не са търсили подкрепа от фондовете Eleven, LAUNCHub или друг инвеститор. Симбиозата с обувната фирма обаче е успешна не само заради финансовата инжекция. На разположение на Small Foot са машините и специалистите в обувното дружество. Иновативният продукт на Small Foot може да се използва за всички зимни спортове като сноуборд, сноукайт, кайтуинг, парапланеризъм, base-джъмп, еърбординг и др. Част от предимствата му са, че е ултралек, универсален (може да се постави на всякакви обувки), както и подходящ за изкачване на стръмни и скални терени.

Как става финансирането?
Подкрепата към компанията на сайта за споделено финансиране може да бъде изразена чрез даряването на различни суми. Най-евтините ценови пакети (от по 1 до 25 евро) осигуряват на дарителя маркетингови аксесоари. Първите 150 подкрепили кампанията пък ще могат да закупят снегоходките срещу 180 евро, като има и пакети, които предлагат комплект снегоходки. Редовната пазарна цена на продукта е 250 евро. Тези, които подкрепят стартъпа с по-висока сума (5000+ евро), Small Foot предлага седмица в планината в България, където да практикуват зимен спорт.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Софийският адрес за френски макарони Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

22 май 2020, 5016 прочитания

Стоян Ангелов, Evedo: Фокусирахме се върху разрастващия се пазар на онлайн събития Стоян Ангелов, Evedo: Фокусирахме се върху разрастващия се пазар на онлайн събития

Съоснователят и изпълнителен директор на Evedo пред "Капитал"

15 май 2020, 3029 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Стартъп конференция събира предприемачи и инвеститори в областта на телеметрията

Telematics Startup ще се проведе на 30 септември и 1 октомври в София

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10