С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 13 окт 2015, 16:04, 6794 прочитания

Български стартъпи ще могат да спечелят финансиране на международно състезание

Get in the Ring ще се проведе в София на 17 ноември, финалът е догодина в Колумбия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Основно изискване към кандидатите е бизнес идеята им да е иновативна, лесно да може да расте и да се превърне в глобална.

Български стартиращи компании ще могат да се състезават за финансиране от международни инвеститори по време на предприемаческото състезание Get in the Ring (GITR). За да достигнат до финалната фаза на стартъп надпреварата в Колумбия през 2016 г., екипите трябва да представят идеите си на два кръга - национален и регионален. В България състезанието е организирано за трета поредна година от Асоциацията на българските лидери и предприемачи (ABLE) и ще се проведе на 17 ноември в Интер експо център. България ще бъде домакин и на регионалната стартъп битка за Източна Европа в началото на 2016 г. Кандидатстването за националния кръг става онлайн, а крайният срок е 18 октомври. Основно изискване е бизнес идеята на кандидатите да е иновативна и лесно да може да расте и да стане глобална. Стартиращата компания трябва да бъде и сравнително млада - на не повече от пет години.

Предприемачи на ринга


Get in the Ring (от англ. "влез в ринга") всъщност изправя стартиращите компании в идейна битка, тъй като те презентират бизнеса си на алтернативен боксов ринг пред жури от инвеститори. Целта на състезанието е да свърже хората с интересни идеи с инвеститорите, разполагащи с капитал и ценни бизнес контакти. Идеята на надпреварата е да постави на международен подиум иновативни стартиращи компании и да спомогне те да изградят ценни връзки с инвеститори, както и да се представят на нови пазари пред потенциални клиенти.

GITR се организира за седма поредна година от Центъра за предприемачество на университета "Еразмус" в Ротердам. Състезанието се провежда традиционно в няколко кръга, като най-добрите стартъпи се класират на национален финал. Победителят от него се изправя срещу финалистите от съседни страни в региона, а регионалните победители получават квота за големия международен финал. Той по традиция се провежда в Ротердам, но през настоящото издание домакин на събитието през март 2016 г. ще бъде Колумбия.

Етапите на състезанието



Българският финал ще се състои на 17 ноември и до него ще бъдат допуснати шест стартъпа. Критериите, според които ще бъдат избрани компаниите, са най-вече екипът, продуктът и бизнес моделът. Важно условие е стартъп идеята да е не само интересна, но и глобална. Друго условие е фирмата да е регистрирана или да оперира в България.
Стартиращите компании, избрани да участват в националния финал, ще имат възможност да се включат в организираната от ABLE менторска и коучинг програма преди и след състезанието. В допълнение сред наградите за стартъпите в националния финал са консултиране по стратегически маркетинг и пазарно позициониране от Remark Consulting, изготвяне на оценка на стойността на компанията от холандската компания Equidam, уеб дизайн и проектиранe за националния финалист от Berlle Creative Studio, както и 4G мобилен интернет и рутер от Max Telecom за националния победител. Спечелилият регионалното състезание стартъп ще получи двупосочни самолетни билети до Южна Америка за участие в международния финал на Get in the Ring. На самия финал инвеститорите ще преценят каква сума да вложат в най-добрите проекти.

Битката в България

В България състезанието за първи път се провежда през 2013 г., когато победители стават компаниите HutGrip и Jumpido. През 2014 г. само за България са получени над 60 кандидатури, от които най-добрите 8 се класират за националния финал. Победител в стартъп битката става стартиращата компания Stepsss, която разработва иновативни стелки за бегачи. През ноември 2014 г. отново в България се проведе и регионалният финал за Източна Европа, който събира най-добрите 12 стартъпа от региона. Победител и представител за региона на международния финал в Холандия тогава е молдовският стартъп ChooChooBabyCarriers.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кекс по желание Кекс по желание

Основаната от Елица Тъмнева и Иван Благоев пекарна за кексчета Take a Cake вече десетилетие предлага сладки изкушения на софиянци.

24 яну 2020, 1174 прочитания

По Scala-та на добрия вкус По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

17 яну 2020, 3704 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
"Клеймкомпас" издейства обезщетения при закъснели полети

Бизнес моделът не е нов, но българският стартъп е един от първите, ориентиран към Източна Европа

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10