Български стартъпи вече могат да предлагат продуктите си в Amazon
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Български стартъпи вече могат да предлагат продуктите си в Amazon

До този момент част от портфолиото на Amazon Launchpad е българската разработка Skimprot - стикер, който предпазва банковите карти от източване. Камен Несторов (вляво) и Димитър Чобанов са двама от съдружниците

Български стартъпи вече могат да предлагат продуктите си в Amazon

Платформата Amazon Launchpad е отворена за всяка стартираща компания, получила финансиране

Александра Козбунарова
8411 прочитания

До този момент част от портфолиото на Amazon Launchpad е българската разработка Skimprot - стикер, който предпазва банковите карти от източване. Камен Несторов (вляво) и Димитър Чобанов са двама от съдружниците

© Капитал


Одобрението трае около три седмици, а кандидатстването става директно на страницата на платформата и чрез предприемаческата мрежа Endeavor.

Платформата за онлайн продажба на продукти, изработени от стартиращи компании - Amazon Launchpad, която започна да функционира през лятото на 2015 г., вече е достъпна и за българските предприемачи. Одобрението трае около три седмици, а кандидатстването става както директно на страницата на платформата, така и чрез предприемаческата мрежа Endeavor, чийто екип се ангажира с улесняването на процеса. Единственият критерий за предлагането на продукта е той да бъде иновативен, а компанията да е получила финансиране за разработването му. До този момент част от портфолиото на Amazon Launchpad е българската разработка Skimprot - стикер, който предпазва банковите карти от източване, а до края на януари ще бъде пуснато и устройството Melissa, което управлява климатици по енергоефективен начин.

Launchpad е платформа на интернет гиганта Amazon, която е насочена изцяло към продукти на стартиращи компании. Разработките са в четири категории - грижа за дома, лична грижа, храни и напитки и устройства тип джаджи, а предлаганите продукти са над 1000. Всяка от избраните за Launchpad компании получава собствена продуктова страница, където може да качва снимки, видео, описание и да разкаже историята на проекта си. Едновременно с това предприятията получават и пълен маркетинг пакет, който включва препоръки и рецензия от експерти на Amazon, както и инструменти за управление на бранда и позициониране пред потребителите. Платформата е отворена за стартъпи от цял свят без ограничение за продуктите, които предлага.

Amazon търси продукт

По принцип Launchpad е отворена за всички стартиращи компании от цял свят и може да се кандидатства директно на страницата на платформата чрез попълване на онлайн форма. Процентът на продуктите, получили място в Amazon по този начин, обаче е много малък, тъй като екипът на онлайн ритейлъра предпочита да работи съвместно с фондове за рискови инвестиции, акселератори и други платформи, обяснява за "Капитал Daily" Мила Натудова от мрежата за предприемачи Endeavor.

Endeavor е партньорът на Amazon Launchpad за България и се ангажира с улесняването и скъсяването на процеса по кандидатстването. Ролята на предприемаческата мрежа се състои в това чрез предварителен разговор да прецени дали стартъпът е подходящ за платформата и впоследствие да осъществи контакта с екипа на Launchpad. С помощта на организацията през декември продажбите си в Amazon започна Skimprot, а до края на януари ще се предлага и продуктът на "Мелиса клаймът". Със съдействието на Endeavor кандидатстването и одобрението и за двете компании е продължило по-малко от месец. Очакванията ни са, след като предложим продукта в платформата, да има сериозно увеличение на продажбите и лесен достъп до повече дистрибутори, коментира Любомир Янчев, основател на "Мелиса клаймът".

Кой може да се класира

За кандидатстване в програмата на Amazon Launchpad не е необходимо компанията да има завършен и реализиран на пазара продукт. Стартъпите могат да участват в процеса и с развита концепция, като уточнят датата, когато ще имат готов продукт, и впоследствие да използват Launchpad за първото му представяне пред крайния потребител, уточнява Натудова.  

Основните критерии за получаване на продуктова страница в платформата са единствено продуктът да е иновативен и компанията да е получила външна инвестиция.

Кои са Endeavor

Организацията започва дейността си в България преди седем месеца и е част от глобалната мрежа за динамично развиващи се предприемачи на Endeavor. Тя предоставя на предприемачите достъп до капитал и пазари чрез различни програми по целия свят. Първият български предприемач, който става част от мрежата, е Петър Митев от "Хаос груп".

Одобрението трае около три седмици, а кандидатстването става директно на страницата на платформата и чрез предприемаческата мрежа Endeavor.

Платформата за онлайн продажба на продукти, изработени от стартиращи компании - Amazon Launchpad, която започна да функционира през лятото на 2015 г., вече е достъпна и за българските предприемачи. Одобрението трае около три седмици, а кандидатстването става както директно на страницата на платформата, така и чрез предприемаческата мрежа Endeavor, чийто екип се ангажира с улесняването на процеса. Единственият критерий за предлагането на продукта е той да бъде иновативен, а компанията да е получила финансиране за разработването му. До този момент част от портфолиото на Amazon Launchpad е българската разработка Skimprot - стикер, който предпазва банковите карти от източване, а до края на януари ще бъде пуснато и устройството Melissa, което управлява климатици по енергоефективен начин.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK