Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 яну 2016, 18:25, 8275 прочитания

Български стартъпи вече могат да предлагат продуктите си в Amazon

Платформата Amazon Launchpad е отворена за всяка стартираща компания, получила финансиране

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Одобрението трае около три седмици, а кандидатстването става директно на страницата на платформата и чрез предприемаческата мрежа Endeavor.

Платформата за онлайн продажба на продукти, изработени от стартиращи компании - Amazon Launchpad, която започна да функционира през лятото на 2015 г., вече е достъпна и за българските предприемачи. Одобрението трае около три седмици, а кандидатстването става както директно на страницата на платформата, така и чрез предприемаческата мрежа Endeavor, чийто екип се ангажира с улесняването на процеса. Единственият критерий за предлагането на продукта е той да бъде иновативен, а компанията да е получила финансиране за разработването му. До този момент част от портфолиото на Amazon Launchpad е българската разработка Skimprot - стикер, който предпазва банковите карти от източване, а до края на януари ще бъде пуснато и устройството Melissa, което управлява климатици по енергоефективен начин.

Launchpad е платформа на интернет гиганта Amazon, която е насочена изцяло към продукти на стартиращи компании. Разработките са в четири категории - грижа за дома, лична грижа, храни и напитки и устройства тип джаджи, а предлаганите продукти са над 1000. Всяка от избраните за Launchpad компании получава собствена продуктова страница, където може да качва снимки, видео, описание и да разкаже историята на проекта си. Едновременно с това предприятията получават и пълен маркетинг пакет, който включва препоръки и рецензия от експерти на Amazon, както и инструменти за управление на бранда и позициониране пред потребителите. Платформата е отворена за стартъпи от цял свят без ограничение за продуктите, които предлага.


Amazon търси продукт

По принцип Launchpad е отворена за всички стартиращи компании от цял свят и може да се кандидатства директно на страницата на платформата чрез попълване на онлайн форма. Процентът на продуктите, получили място в Amazon по този начин, обаче е много малък, тъй като екипът на онлайн ритейлъра предпочита да работи съвместно с фондове за рискови инвестиции, акселератори и други платформи, обяснява за "Капитал Daily" Мила Натудова от мрежата за предприемачи Endeavor.

Endeavor е партньорът на Amazon Launchpad за България и се ангажира с улесняването и скъсяването на процеса по кандидатстването. Ролята на предприемаческата мрежа се състои в това чрез предварителен разговор да прецени дали стартъпът е подходящ за платформата и впоследствие да осъществи контакта с екипа на Launchpad. С помощта на организацията през декември продажбите си в Amazon започна Skimprot, а до края на януари ще се предлага и продуктът на "Мелиса клаймът". Със съдействието на Endeavor кандидатстването и одобрението и за двете компании е продължило по-малко от месец. Очакванията ни са, след като предложим продукта в платформата, да има сериозно увеличение на продажбите и лесен достъп до повече дистрибутори, коментира Любомир Янчев, основател на "Мелиса клаймът".



Кой може да се класира

За кандидатстване в програмата на Amazon Launchpad не е необходимо компанията да има завършен и реализиран на пазара продукт. Стартъпите могат да участват в процеса и с развита концепция, като уточнят датата, когато ще имат готов продукт, и впоследствие да използват Launchpad за първото му представяне пред крайния потребител, уточнява Натудова.  

Основните критерии за получаване на продуктова страница в платформата са единствено продуктът да е иновативен и компанията да е получила външна инвестиция.

Кои са Endeavor

Организацията започва дейността си в България преди седем месеца и е част от глобалната мрежа за динамично развиващи се предприемачи на Endeavor. Тя предоставя на предприемачите достъп до капитал и пазари чрез различни програми по целия свят. Първият български предприемач, който става част от мрежата, е Петър Митев от "Хаос груп".



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 3900 прочитания

С 3D принтери срещу вируса 1 С 3D принтери срещу вируса

Български доброволци започнаха производство на шлемове за медицински лица чрез 3D принтери

27 мар 2020, 4422 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Български стартъп е победителят за Източна Европа в предприемаческото състезание GITR

ClaimCompass ще се състезава в "лека категория"

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10