Български стартъпи вече могат да предлагат продуктите си в Amazon

До този момент част от портфолиото на Amazon Launchpad е българската разработка Skimprot - стикер, който предпазва банковите карти от източване. Камен Несторов (вляво) и Димитър Чобанов са двама от съдружниците

Български стартъпи вече могат да предлагат продуктите си в Amazon

Платформата Amazon Launchpad е отворена за всяка стартираща компания, получила финансиране

Александра Козбунарова
8695 прочитания

До този момент част от портфолиото на Amazon Launchpad е българската разработка Skimprot - стикер, който предпазва банковите карти от източване. Камен Несторов (вляво) и Димитър Чобанов са двама от съдружниците

© Капитал


Одобрението трае около три седмици, а кандидатстването става директно на страницата на платформата и чрез предприемаческата мрежа Endeavor.

Платформата за онлайн продажба на продукти, изработени от стартиращи компании - Amazon Launchpad, която започна да функционира през лятото на 2015 г., вече е достъпна и за българските предприемачи. Одобрението трае около три седмици, а кандидатстването става както директно на страницата на платформата, така и чрез предприемаческата мрежа Endeavor, чийто екип се ангажира с улесняването на процеса. Единственият критерий за предлагането на продукта е той да бъде иновативен, а компанията да е получила финансиране за разработването му. До този момент част от портфолиото на Amazon Launchpad е българската разработка Skimprot - стикер, който предпазва банковите карти от източване, а до края на януари ще бъде пуснато и устройството Melissa, което управлява климатици по енергоефективен начин.

Launchpad е платформа на интернет гиганта Amazon, която е насочена изцяло към продукти на стартиращи компании. Разработките са в четири категории - грижа за дома, лична грижа, храни и напитки и устройства тип джаджи, а предлаганите продукти са над 1000. Всяка от избраните за Launchpad компании получава собствена продуктова страница, където може да качва снимки, видео, описание и да разкаже историята на проекта си. Едновременно с това предприятията получават и пълен маркетинг пакет, който включва препоръки и рецензия от експерти на Amazon, както и инструменти за управление на бранда и позициониране пред потребителите. Платформата е отворена за стартъпи от цял свят без ограничение за продуктите, които предлага.

Amazon търси продукт

По принцип Launchpad е отворена за всички стартиращи компании от цял свят и може да се кандидатства директно на страницата на платформата чрез попълване на онлайн форма. Процентът на продуктите, получили място в Amazon по този начин, обаче е много малък, тъй като екипът на онлайн ритейлъра предпочита да работи съвместно с фондове за рискови инвестиции, акселератори и други платформи, обяснява за "Капитал Daily" Мила Натудова от мрежата за предприемачи Endeavor.

Endeavor е партньорът на Amazon Launchpad за България и се ангажира с улесняването и скъсяването на процеса по кандидатстването. Ролята на предприемаческата мрежа се състои в това чрез предварителен разговор да прецени дали стартъпът е подходящ за платформата и впоследствие да осъществи контакта с екипа на Launchpad. С помощта на организацията през декември продажбите си в Amazon започна Skimprot, а до края на януари ще се предлага и продуктът на "Мелиса клаймът". Със съдействието на Endeavor кандидатстването и одобрението и за двете компании е продължило по-малко от месец. Очакванията ни са, след като предложим продукта в платформата, да има сериозно увеличение на продажбите и лесен достъп до повече дистрибутори, коментира Любомир Янчев, основател на "Мелиса клаймът".

Кой може да се класира

За кандидатстване в програмата на Amazon Launchpad не е необходимо компанията да има завършен и реализиран на пазара продукт. Стартъпите могат да участват в процеса и с развита концепция, като уточнят датата, когато ще имат готов продукт, и впоследствие да използват Launchpad за първото му представяне пред крайния потребител, уточнява Натудова.  

Основните критерии за получаване на продуктова страница в платформата са единствено продуктът да е иновативен и компанията да е получила външна инвестиция.

Кои са Endeavor

Организацията започва дейността си в България преди седем месеца и е част от глобалната мрежа за динамично развиващи се предприемачи на Endeavor. Тя предоставя на предприемачите достъп до капитал и пазари чрез различни програми по целия свят. Първият български предприемач, който става част от мрежата, е Петър Митев от "Хаос груп".

Одобрението трае около три седмици, а кандидатстването става директно на страницата на платформата и чрез предприемаческата мрежа Endeavor.

Платформата за онлайн продажба на продукти, изработени от стартиращи компании - Amazon Launchpad, която започна да функционира през лятото на 2015 г., вече е достъпна и за българските предприемачи. Одобрението трае около три седмици, а кандидатстването става както директно на страницата на платформата, така и чрез предприемаческата мрежа Endeavor, чийто екип се ангажира с улесняването на процеса. Единственият критерий за предлагането на продукта е той да бъде иновативен, а компанията да е получила финансиране за разработването му. До този момент част от портфолиото на Amazon Launchpad е българската разработка Skimprot - стикер, който предпазва банковите карти от източване, а до края на януари ще бъде пуснато и устройството Melissa, което управлява климатици по енергоефективен начин.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Чаши за изяждане

Чаши за изяждане