

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Пазарът на ароматни свещи
"В България пазарът на свещи се дели на две. Или са масови с не много високо качество, или изключително скъпи и вносни, които се продават в специализирани магазини. Първите са на цени от 5 до около 10 лв., вторите около 60-70 лв. и нагоре. Така се получава ниша, която решихме да запълним със свещ, която хем е много качествена, но е и достъпна. В момента свещите са бързо растяща категория в цял свят, само в САЩ пазарът е за 3.2 млрд. долара. В Европа не е толкова голям все още, но расте. За разлика от Америка, в Европа и България предлагането в този сегмент не е голямо и затова сме се насочили тук.Маржовете в бизнеса със свещи са сравнително високи и зависят от това през какви канали се продават и дали са синтетични аромати или със есенциални масла. Минималните маржове са около 50-60% в зависимост от канала на продажба. В България ги продаваме на цена
15 лв.
, защото искаме да сме достъпни. В чужбина цените са ни двойни на българските и ни носят маржове, отговарящи на категорията и задоволителни за бизнеса.", обяснява Сара Кюркчиева.
Как да превърнеш красотата, с която искаш да се заобиколиш, в бизнес? Отговор на този въпрос може да дойде от Сара Кюркчиева, Зорница Ангеловa и Наталия Парушева. Преди около година трите основават компания на име "Айтъмс дизайн" с идеята да създават аксесоари за дома. Мотивацията им е основно, че не могат да намерят такива продукти за себе си - не толкова, за да печелят. Три месеца след като пускат първата си линия - ароматни свещи, и изненадани от успеха ѝ, те вече предлагат и дървени аксесоари, а за догодина планират и текстил. Формулата на успеха им, смятат основателките, е в личното отношение, което полъхва от всеки продукт.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
м ного прриятно изглежда начинанието на младите дами
но последния въпрос на журналиста е идиотски
ква е тая новоизмислена грозна дума?м а р ке тирате
много грозно
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.