Четири компании са финалистите в конкурса на Chivas за социални бизнес идеи
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Четири компании са финалистите в конкурса на Chivas за социални бизнес идеи

Cupffee

Четири компании са финалистите в конкурса на Chivas за социални бизнес идеи

Победителят ще бъде определен на 16 януари

21776 прочитания

Cupffee

© The Venture


Четири български компании ще се състезават за място на международния конкурс за социални бизнес идеи Chivas The Venture с общ награден фонд от 1 млн. долара. Победителят ще има възможност да представи проекта си на големия финал, където ще се надпреварва с излъчените финалисти от 31 държави. Глобалната инициатива на уиски бранда Chivas Regal се организира за трета поредна година и има за цел да стимулира младите хора да развият собствен бизнес, който работи в полза на обществото.

Кой оценява проектите

В състава на българското жури тази година влизат предприемачът Боян Бенев, Христо Христов – изпълнителен директор на "Нетинфо", Елена Маринова – президент и съдружник в "Мусала софт", собственикът на издателска къща "Жанет 45" Манол Пейков, Галя Прокопиева – изпълнителен директор на "Икономедиа" (компанията, издател на "Капитал" - бел. ред.), Павел Езекиев – съосновател и управляващ партньор в рисковия инвестиционен фонд NEVEQ, и Мирослава Симова – управляващ директор на Pernod Ricard за България.

От организаторите коментираха за медиите, че на локално ниво преобладаващите кандидатури за конкурса са били проекти в областта на технологиите и земеделието. Според журито избраните финалисти имат "най-голям потенциал за успех и са съответно с най-добри възможности да предложат работещо решение за справяне с голям световен проблем".

Cupffee

Стартиращата компания Cupffee произвежда иновативни вафлени чаши за кафе, направени основно от зърнени продукти. Те са ядливи, биоразградими, не променят вкуса на кафето, а според описанието им дори след 60 минути с гореща течност в тях не променят хрупкавата си структура. Чашите Cupffee работят в посока на решаване на проблема със замърсяването с опаковки за еднократна употреба.

Sea Harmony

Екипът на Sea Harmony разработва вертикални ферми за миди Pisa Reef със собствен патент. Компанията описва продукта си като "многоетажна подводна къща, даваща повърхност и многокамерно пространство за самозаселване по естествен път на подходящи морски обитатели". Продуктът спомага за населване на "мъртвите зони" в моретата и океаните, получени в резултат на замърсяване на водата.

VAST

Екип от Stackport разработва системата за незрящи хора VAST, съставена от очила с камера и мобилно приложение, които спомагат за ежедневната по-лесна ориентация на хората с нарушено зрение, оповестявайки видовете предмети или препятствия пред тях. Целта на проекта е да спомогне за навлизането на назрящите хора на пазара на труда и кариерното им развитие. Проектът е подкрепен от Съюза на слепите в България.

Wasabi Innovations

Чрез специални сапунени молекули и сапунен мехур екипът на Wasabi Innovations разработва модел за изкуствена фотосинтеза, като по този начин с помощта на слънчевата светлина въглеродният диоксид ще се преработва във възобновяема енергия. Стартиращата компания работи върху създаването на прототип на проекта, който би могъл да спомогне за решаването на проблема с климатичните промени в световен план.

Всички финалисти в Chivas The Venture ще преминат през международен едноседмичен тренировъчен лагер за управление на бизнес в Оксфорд. На втория етап от състезанието ще се проведе официално онлайн гласуване, на базата на което 250 хил. долара от общия награден фонд ще бъдат разпредели между всички участници. На големия финал през юли тази година международното жури ще реши кой ще спечели дял от останалите 750 хил. долара награден фонд.

Коя ще е българската компания, класирала се за международния финал на Chivas The Venture, ще разберем на 16 януари.

Sea Harmony
Фотограф: The Venture
VAST
Фотограф: The Venture
Wasabi Innovations
Фотограф: The Venture

Четири български компании ще се състезават за място на международния конкурс за социални бизнес идеи Chivas The Venture с общ награден фонд от 1 млн. долара. Победителят ще има възможност да представи проекта си на големия финал, където ще се надпреварва с излъчените финалисти от 31 държави. Глобалната инициатива на уиски бранда Chivas Regal се организира за трета поредна година и има за цел да стимулира младите хора да развият собствен бизнес, който работи в полза на обществото.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK