Бавният семеен сладолед
"Джелатерия натурале" има своя ниша – продукти без Е-та и основно от местни суровини


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
"Не използваме растителна сметана, консерванти, оцветители, изкуствени аромати, химически сгъстители, моно- и диглицериди на мастните киселини, хидрогенизирани мазнини."
Савина Николова, двигателят зад Gelateria Naturale на ул. "Шишман"в столицата
Истинският сладолед се разтича и се омазваш. Това е само едно от описанията, които дават собствениците на Gelateria Naturale – заведение на столичната улица "Иван Шишман", в което се продава занаятчийски сладолед от натурални суровини. "С нашия сладолед ще се омажете със сигурност, защото оставихме палмовото олио и хидрогенизираните мазнини за индустриалния сладолед", уверяват те.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
16 коментара
Такива хора заслужават само адмирации!
Браво! Дано просъществува бизнеса и се увеличават свестните хора, отхвърлящи отровите, химията и ментетата в хранителната индустрия! С удоволствие ще бъда клиент, когато съм в София!
До коментар [#1] от "mitakk":
"Адмирации" заслужава баба ти, такива хора заслужават "възхищение", "уважение" и т. н.
Към авторката - хубав текст за хубаво нещо, но пак с оглед езика - ще се радвам(е) ако можете да ни спестите дивотии от типа на "локално". Има си дума в българския - "местно" и това "локално" принадлежи към същата категория към която принадлежат и "адмирациите" и "мерсим ви" и т. н.
А по същество - само аз ли изпитвам лека тъга поради усещането, че начинанието на "Джелатерия натурале" няма да издържи дълго, финансово най-вече в българските условия? Посочено е - българският потребител е консервативен, не обича нови неща и най-вече не обича да му бъркат по-дълбоко в кесията. Не съм ги опитвал, но съдейки по описанията - сладоледите би трябвало да са прекрасни - и като вкус и като съдържание и като качество. А тези три съставки - вкус, съдържание и качество - изискват сериозни разноски - точно това, което българинът най-много не обича да прави. Дано да греша, от сърце желая на Джелатерията и най-вече на Савина и съдружниците й успех в това с което са се заели.
До коментар [#5] от "zumz":
е чак така лошо с "адмирациите". да не се окаже, че по тая логика и "джелатерията натурале" ще стане "естествена сладоледаджийница"...
До коментар [#6] от "abdelhaqq":
"Джелатерия натурале" е претенциозно име, но не е поставено в контекст на българския език - само име. Поради това може да се приеме въпреки че да, струва ми се проява на лош вкус или, както се изразяваше дядо ми - парвенющина. От друга страна "адмирациите" и "локално" са в контекст на езика (българския) и поради това режат ухото и са със сигурност проява не само на лош вкус, но и на липса на езикова култура. Когато в езика има точни съответствия на чуждицата - както е в случая, използването на чуждицата е неприемливо.
Като оставим кулинарията настрани и поглеждайки цифрите, все пак сме в бизнес/економедия...много ми е чудно как се стъкмяват тези цифри.
10-12 човека персонал....67 хил. лв продажби, 6 хил. лв печалба. Как става това чудо?
До коментар [#7] от "zumz":
не съм съгласен, че е само "име" - само "име" е колкото моят никнейм е "само име", хехе. но не бих се встрастявал в тая дискусийка тук де, това е форум, не е докторска дисертация или филологическа дискусия в института за български език в БАН. браво на хората, отделно от това. дано успеят.
До коментар [#8] от "Димитър":
Разходи?!?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.