С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 10 мар 2017, 9:33, 26450 прочитания

Двама са малко

Димо Трифонов създава мобилно приложение за тройки, което има милиони потребители по цял свят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

"Инвеститорът ми осъзна, че целият пазар за запознанства все още е много подценяван, а всъщност тепърва ще се развива."
Димо Трифонов, създател на Feeld
Димо Трифонов е единственият българин сред 39 души, попаднал в класацията на Business Insider за най-креативните хора в Англия през 2016 г. По професия е функционален дизайнeр. Допреди няколко години е част от екипа на рекламната агенция Ogilvy в София, но през 2011 г. се мести в Лондон. Там започва работа в дизайн студио и изпълнява проекти за Microsoft, Airbnb и Nokia. Това, което му носи известност обаче, е мобилно приложение за запознанства, което акцентира върху различните форми на връзки. По-известно е като "приложението за тройки".

"По това време приятелката ми ми написа писмо, защото я беше срам да говори с мен на живо, че има чувства към момиче и би искала да включим момичето в нашите интимни отношения и да пробваме тройка", казва Димо Трифонов. Той не е толкова учуден от желанието й да експериментират, колкото от страха й да говори с него. Тогава осъзнава, че много хора имат точно такива притеснения – да не искат да изследват различните видове връзки и собствената си сексуалност от страх да се разкрият. Същите тези хора могат да бъдат по-свободни във виртуалното пространство, където има възможност за дискретност.


Началото


Трифонов започва със сайт за 15 долара, който създава сам с атрактивен дизайн, защото именно в това е силата му като професионалист. "Започнах да следвам няколко журналисти и инвеститори в стартъпи в Twitter от името на бъдещето ми приложение и те веднага се заинтригуваха. Два дни по-късно се събудих и новината за приложението беше навсякъде: в Independent, в Daily Mail", казва Трифонов. За месец и половина събира 50 хил. души, желаещи да го ползват, и Димо Трифонов започва да търси инвестиции. "Тъкмо се бях отчаял и от английския инкубатор за стартъпи Hatch ми отговориха", разказва той. Представя им проекта си по скайп и след една седмица има парите за първоначалната инвестиция по сметката си – 70 хил. британски лири. Създава олекотена версия на приложението за два месеца. В началото името му е 3inder, което е препратка към най-популярния app за запознанства Tinder. Пуска я през юли 2014 г. и веднага 70 хил. души го свалят и инсталират на телефоните си. Не е очаквал такъв огромен интерес и сървърът им блокира и спира заради претоварване.
Заради тези технически проблеми до началото на 2015 г. губи по 5000 паунда на месец, а печели по 1000 паунда. "Бяха поредици от безсънни нощи, потребители ми пишеха с оплаквания, че някоя функция не работи, а аз се чудех откъде да намеря пари, за да подобря нещата", казва Димо Трифонов. Междувременно от Tinder са недоволни и съдят компанията му за твърде голяма прилика с името им. Така 3inder се превръща във Feeld (www.feeld.co).

Разрастването

През август 2015 г. се появява сериозен инвеститор - венецуелец, който е CEO на голяма компания, базирана в Лондон. Трифонов предпочита да не огласява името му, но от Британския търговски регистър се вижда, че участие в компанията има Антонио Муджика, който е СЕО на международната компания Smartmatic. Бизнес ангелът дава половин милион долара за развитието на Feeld и започва възход. Трифонов вече може да наеме служители – в момента са 13 души, и да изгради технически по-добро приложение. Отчет на компанията в британския търговски регистър показва, че през 2015 г. тя е на загуба от над 60 хил. паунда, през 2016 г. отрицателният финансов резултат се свива наполовина. В момента най-големите им разходи са за работни заплати, маркетинг и реклама. Монетизирането на приложението е чрез допълнителните функции, които получават потребителите, ако използват платената му версия.

"Инвеститорът ми осъзна, че целият пазар за запознанства и различни сексуални възможности е все още много подценяван, а всъщност тепърва ще се развива и е добра инвестиция. Повечето инвестиционни фондове и инкубатори избягват да инвестират в такъв тип продукти, защото имат забрана или ги притеснява фактът, че проектът има нещо общо със секс", казва Димо Трифонов. Според него финансистите поставят твърде голям акцент върху секса, а не виждат, че Feeld дава на потребителите много повече от това - създава им чувство за общност и място, където да бъдат себе си.



Приложението е просто и интуитивно за ползване. След като го инсталирате, трябва да се регистрирате или да влезете през Facebook профила си, но не е нужно да използвате истинското си име или това, с което сте познати в социалната мрежа. Получавате дискретност и никой от връзките ви в социалната мрежа не разбира, че сте се регистрирали, което е опция в платената версия. Подобно на Tinder има възможност за разглеждане на профилите на хората и ако някой ви допадне, го харесвате. Може да се заговорите само ако и двамата сте се харесали. Впоследствие имате опция да отворите групов разговор с трети човек, когото бихте искали да включите в тройката. Приложението е безплатно, но има своята платена версия, която позволява на потребителите да се скрият от фейсбук приятелите си, ако искат анонимност. Другата платена опция е да виждат кой ги е харесал дори те да не са го харесали.

Позиционирането

Димо Трифонов се опитва да промени малко насоката на компанията си и Feeld да е по-известна като пространство за среща на по-отворени за експерименти хора, а не само за тройки. Но засега е най-популярно именно с етикета "приложение за тройки".

"Правих много интервюта с редовните ни потребители, за да видя в каква насока да се развием, и те всички споделят, че Feeld им е променил живота, особено двойките споделят, че никога не са се чувствали толкова свободни. Същото важи и за хора, които не могат да си признаят, че не са хетеросексуални и не биха се регистрирали в приложение за хомосексуални, съответно в приложението в началото лъжат за ориентацията си, но постепенно се отпускат", казва Димо Трифонов. Той допълва, че няма директни конкуренти, които да предлагат точно същата услуга - съществуват сайтове за суинг двойки, както и приложенията за запознанства Tinder и Grinder са донякъде конкуренти, но частично, защото са приложения за запознанства, но за двойки, а не за тройки. Последният му проект е пространство за срещи Feeld в Лондон, за което предпочита да не дава повече информация.
Q and A

Как монетизирате приложението?

Открихме, че най-добрата формула е да добавим платена версия или по-скоро месечен абонамент, който да предлага повече опции от безплатната. Хората са готови да си платят, ако искат да се скрият от Facebook приятелите си – тоест, ако приятелите им от социалната мрежа също са във Feeld, няма да могат да ги виждат. Също много привлекателна е опцията да имат възможност да разберат кой ги е харесал и са готови да си платят за това. По едно време се чудехме дали да пуснем реклами, но решихме, че не си заслужава и само ще загрози цялото приложение.

Колко потребители има Feeld в момента?

Вече сме достигнали над три милиона души от цял свят. Най-много са от САЩ, Англия, Бразилия, за съжаление от България са не повече от хиляда души. Някои хора са във връзка, но и двамата партньори са по-отворени за експерименти, други са необвързани.

В каква посока искате да се развивате?

Опитваме се да не сме толкова специализирани и хората да ни възприемат само като място за кинки (необичаен секс), а по-скоро все повече да се превръщаме за общностно пространство, в което потребителите да се чувстват спокойни. Да могат да обменят опит, за което ще спомогне и физическото пространство, което отваряме.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Барет Ерсек: Не поставяйте растежа пред изпълнението в бизнеса си Барет Ерсек: Не поставяйте растежа пред изпълнението в бизнеса си

Предприемачът и лектор на Growth Summit пред "Капитал"

11 ное 2019, 996 прочитания

Академия за гейм таланти Академия за гейм таланти

За една година Антони Христов и Милин Джалалиев основават първото в региона гейм обучение в рамките на ARC Academy

8 ное 2019, 4379 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Е-магазин за 50 лв. на месец

Създадената от Георги Костов и Петър Михайлов платформа GombaShop дава възможност и на дребните търговци да продават онлайн

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10