Двама са малко
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Двама са малко

Личен архив

Двама са малко

Димо Трифонов създава мобилно приложение за тройки, което има милиони потребители по цял свят

27736 прочитания

Личен архив

© Личен архив


"Инвеститорът ми осъзна, че целият пазар за запознанства все още е много подценяван, а всъщност тепърва ще се развива."

Димо Трифонов, създател на Feeld

Димо Трифонов е единственият българин сред 39 души, попаднал в класацията на Business Insider за най-креативните хора в Англия през 2016 г. По професия е функционален дизайнeр. Допреди няколко години е част от екипа на рекламната агенция Ogilvy в София, но през 2011 г. се мести в Лондон. Там започва работа в дизайн студио и изпълнява проекти за Microsoft, Airbnb и Nokia. Това, което му носи известност обаче, е мобилно приложение за запознанства, което акцентира върху различните форми на връзки. По-известно е като "приложението за тройки".

"По това време приятелката ми ми написа писмо, защото я беше срам да говори с мен на живо, че има чувства към момиче и би искала да включим момичето в нашите интимни отношения и да пробваме тройка", казва Димо Трифонов. Той не е толкова учуден от желанието й да експериментират, колкото от страха й да говори с него. Тогава осъзнава, че много хора имат точно такива притеснения – да не искат да изследват различните видове връзки и собствената си сексуалност от страх да се разкрият. Същите тези хора могат да бъдат по-свободни във виртуалното пространство, където има възможност за дискретност.

Началото

Трифонов започва със сайт за 15 долара, който създава сам с атрактивен дизайн, защото именно в това е силата му като професионалист. "Започнах да следвам няколко журналисти и инвеститори в стартъпи в Twitter от името на бъдещето ми приложение и те веднага се заинтригуваха. Два дни по-късно се събудих и новината за приложението беше навсякъде: в Independent, в Daily Mail", казва Трифонов. За месец и половина събира 50 хил. души, желаещи да го ползват, и Димо Трифонов започва да търси инвестиции. "Тъкмо се бях отчаял и от английския инкубатор за стартъпи Hatch ми отговориха", разказва той. Представя им проекта си по скайп и след една седмица има парите за първоначалната инвестиция по сметката си – 70 хил. британски лири. Създава олекотена версия на приложението за два месеца. В началото името му е 3inder, което е препратка към най-популярния app за запознанства Tinder. Пуска я през юли 2014 г. и веднага 70 хил. души го свалят и инсталират на телефоните си. Не е очаквал такъв огромен интерес и сървърът им блокира и спира заради претоварване.

Заради тези технически проблеми до началото на 2015 г. губи по 5000 паунда на месец, а печели по 1000 паунда. "Бяха поредици от безсънни нощи, потребители ми пишеха с оплаквания, че някоя функция не работи, а аз се чудех откъде да намеря пари, за да подобря нещата", казва Димо Трифонов. Междувременно от Tinder са недоволни и съдят компанията му за твърде голяма прилика с името им. Така 3inder се превръща във Feeld (www.feeld.co).

Разрастването

През август 2015 г. се появява сериозен инвеститор - венецуелец, който е CEO на голяма компания, базирана в Лондон. Трифонов предпочита да не огласява името му, но от Британския търговски регистър се вижда, че участие в компанията има Антонио Муджика, който е СЕО на международната компания Smartmatic. Бизнес ангелът дава половин милион долара за развитието на Feeld и започва възход. Трифонов вече може да наеме служители – в момента са 13 души, и да изгради технически по-добро приложение. Отчет на компанията в британския търговски регистър показва, че през 2015 г. тя е на загуба от над 60 хил. паунда, през 2016 г. отрицателният финансов резултат се свива наполовина. В момента най-големите им разходи са за работни заплати, маркетинг и реклама. Монетизирането на приложението е чрез допълнителните функции, които получават потребителите, ако използват платената му версия.

"Инвеститорът ми осъзна, че целият пазар за запознанства и различни сексуални възможности е все още много подценяван, а всъщност тепърва ще се развива и е добра инвестиция. Повечето инвестиционни фондове и инкубатори избягват да инвестират в такъв тип продукти, защото имат забрана или ги притеснява фактът, че проектът има нещо общо със секс", казва Димо Трифонов. Според него финансистите поставят твърде голям акцент върху секса, а не виждат, че Feeld дава на потребителите много повече от това - създава им чувство за общност и място, където да бъдат себе си.

Приложението е просто и интуитивно за ползване. След като го инсталирате, трябва да се регистрирате или да влезете през Facebook профила си, но не е нужно да използвате истинското си име или това, с което сте познати в социалната мрежа. Получавате дискретност и никой от връзките ви в социалната мрежа не разбира, че сте се регистрирали, което е опция в платената версия. Подобно на Tinder има възможност за разглеждане на профилите на хората и ако някой ви допадне, го харесвате. Може да се заговорите само ако и двамата сте се харесали. Впоследствие имате опция да отворите групов разговор с трети човек, когото бихте искали да включите в тройката. Приложението е безплатно, но има своята платена версия, която позволява на потребителите да се скрият от фейсбук приятелите си, ако искат анонимност. Другата платена опция е да виждат кой ги е харесал дори те да не са го харесали.

Позиционирането

Димо Трифонов се опитва да промени малко насоката на компанията си и Feeld да е по-известна като пространство за среща на по-отворени за експерименти хора, а не само за тройки. Но засега е най-популярно именно с етикета "приложение за тройки".

"Правих много интервюта с редовните ни потребители, за да видя в каква насока да се развием, и те всички споделят, че Feeld им е променил живота, особено двойките споделят, че никога не са се чувствали толкова свободни. Същото важи и за хора, които не могат да си признаят, че не са хетеросексуални и не биха се регистрирали в приложение за хомосексуални, съответно в приложението в началото лъжат за ориентацията си, но постепенно се отпускат", казва Димо Трифонов. Той допълва, че няма директни конкуренти, които да предлагат точно същата услуга - съществуват сайтове за суинг двойки, както и приложенията за запознанства Tinder и Grinder са донякъде конкуренти, но частично, защото са приложения за запознанства, но за двойки, а не за тройки. Последният му проект е пространство за срещи Feeld в Лондон, за което предпочита да не дава повече информация.

Q and A

Как монетизирате приложението?

Открихме, че най-добрата формула е да добавим платена версия или по-скоро месечен абонамент, който да предлага повече опции от безплатната. Хората са готови да си платят, ако искат да се скрият от Facebook приятелите си – тоест, ако приятелите им от социалната мрежа също са във Feeld, няма да могат да ги виждат. Също много привлекателна е опцията да имат възможност да разберат кой ги е харесал и са готови да си платят за това. По едно време се чудехме дали да пуснем реклами, но решихме, че не си заслужава и само ще загрози цялото приложение.

Колко потребители има Feeld в момента?

Вече сме достигнали над три милиона души от цял свят. Най-много са от САЩ, Англия, Бразилия, за съжаление от България са не повече от хиляда души. Някои хора са във връзка, но и двамата партньори са по-отворени за експерименти, други са необвързани.

В каква посока искате да се развивате?

Опитваме се да не сме толкова специализирани и хората да ни възприемат само като място за кинки (необичаен секс), а по-скоро все повече да се превръщаме за общностно пространство, в което потребителите да се чувстват спокойни. Да могат да обменят опит, за което ще спомогне и физическото пространство, което отваряме.
"Инвеститорът ми осъзна, че целият пазар за запознанства все още е много подценяван, а всъщност тепърва ще се развива."

Димо Трифонов, създател на Feeld

Димо Трифонов е единственият българин сред 39 души, попаднал в класацията на Business Insider за най-креативните хора в Англия през 2016 г. По професия е функционален дизайнeр. Допреди няколко години е част от екипа на рекламната агенция Ogilvy в София, но през 2011 г. се мести в Лондон. Там започва работа в дизайн студио и изпълнява проекти за Microsoft, Airbnb и Nokia. Това, което му носи известност обаче, е мобилно приложение за запознанства, което акцентира върху различните форми на връзки. По-известно е като "приложението за тройки".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    mordorbg avatar :-|
    mordorbg

    С риск да прозвуча като 'хейтър' - Капитал, хайде ще помоля за малко хигиена на статиите.

    Има толкова много икономически, политически и социални теми, които да разработите...а вие ни занимавате със опитите на приятелката на Димо (произволен тип, живеещ някъде си) да открие сексуалността си.

    Няколко идеи за обществено интересни теми:
    - Какви са правните пречки, за да се спре купуването на гласове (закони, възможни поправки, тн)
    - Примерно парламентарно представителство в предишния парламент, ако мажоритарната система беше ползвана (аджаба какво можем да очакваме, ако мажоритарния вот бъде въведен)
    - Позитиви и негативи от ERM II (струва ли си изобщо да приемаме еврото)

  • 2
    nefertiti_egipt avatar :-P
    Нефертити

    Тъй, тъй, скоро и приложение за оргии >:-)

  • 3
    nikolay_mihaylov avatar :-P
    nikolay_mihaylov

    Ето, и това е иноватор и високотехнологичен пионер. Създател на работни места... един вид. Що за глупости?

  • 4
    kiro1234 avatar :-P
    kiro1234

    Мен пък ми харесва. Нещо различно от масата ИТ стартъпи с неясна идея и желание да се продадат на някой голям в бранша.

  • 5
    gost22 avatar :-P
    gost22

    [quote#1:"mordorbg"]Няколко идеи за обществено интересни теми:
    - Какви са правните пречки, за да се спре купуването на гласове (закони, възможни поправки, тн) [/quote]

    Ми то, това момче може да влезе в БГполитиката с летящ старт:
    "Пуска я през юли 2014 г. и веднага 70 хил. души го свалят и инсталират на телефоните си."
    По наши стандарти, това е сериозна заявка за прескачане на границата от 4%. При това тези са си платили за приложението, та ако му свали цената още и се добави едно приложение "голо хоро", може да се окаже размазваща конкуренция на Марешки с евтините горива.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK