Двама са малко

Личен архив

Двама са малко

Димо Трифонов създава мобилно приложение за тройки, което има милиони потребители по цял свят

28949 прочитания

Личен архив

© Личен архив


"Инвеститорът ми осъзна, че целият пазар за запознанства все още е много подценяван, а всъщност тепърва ще се развива."

Димо Трифонов, създател на Feeld

Димо Трифонов е единственият българин сред 39 души, попаднал в класацията на Business Insider за най-креативните хора в Англия през 2016 г. По професия е функционален дизайнeр. Допреди няколко години е част от екипа на рекламната агенция Ogilvy в София, но през 2011 г. се мести в Лондон. Там започва работа в дизайн студио и изпълнява проекти за Microsoft, Airbnb и Nokia. Това, което му носи известност обаче, е мобилно приложение за запознанства, което акцентира върху различните форми на връзки. По-известно е като "приложението за тройки".

"По това време приятелката ми ми написа писмо, защото я беше срам да говори с мен на живо, че има чувства към момиче и би искала да включим момичето в нашите интимни отношения и да пробваме тройка", казва Димо Трифонов. Той не е толкова учуден от желанието й да експериментират, колкото от страха й да говори с него. Тогава осъзнава, че много хора имат точно такива притеснения – да не искат да изследват различните видове връзки и собствената си сексуалност от страх да се разкрият. Същите тези хора могат да бъдат по-свободни във виртуалното пространство, където има възможност за дискретност.

Началото

Трифонов започва със сайт за 15 долара, който създава сам с атрактивен дизайн, защото именно в това е силата му като професионалист. "Започнах да следвам няколко журналисти и инвеститори в стартъпи в Twitter от името на бъдещето ми приложение и те веднага се заинтригуваха. Два дни по-късно се събудих и новината за приложението беше навсякъде: в Independent, в Daily Mail", казва Трифонов. За месец и половина събира 50 хил. души, желаещи да го ползват, и Димо Трифонов започва да търси инвестиции. "Тъкмо се бях отчаял и от английския инкубатор за стартъпи Hatch ми отговориха", разказва той. Представя им проекта си по скайп и след една седмица има парите за първоначалната инвестиция по сметката си – 70 хил. британски лири. Създава олекотена версия на приложението за два месеца. В началото името му е 3inder, което е препратка към най-популярния app за запознанства Tinder. Пуска я през юли 2014 г. и веднага 70 хил. души го свалят и инсталират на телефоните си. Не е очаквал такъв огромен интерес и сървърът им блокира и спира заради претоварване.

Заради тези технически проблеми до началото на 2015 г. губи по 5000 паунда на месец, а печели по 1000 паунда. "Бяха поредици от безсънни нощи, потребители ми пишеха с оплаквания, че някоя функция не работи, а аз се чудех откъде да намеря пари, за да подобря нещата", казва Димо Трифонов. Междувременно от Tinder са недоволни и съдят компанията му за твърде голяма прилика с името им. Така 3inder се превръща във Feeld (www.feeld.co).

Разрастването

През август 2015 г. се появява сериозен инвеститор - венецуелец, който е CEO на голяма компания, базирана в Лондон. Трифонов предпочита да не огласява името му, но от Британския търговски регистър се вижда, че участие в компанията има Антонио Муджика, който е СЕО на международната компания Smartmatic. Бизнес ангелът дава половин милион долара за развитието на Feeld и започва възход. Трифонов вече може да наеме служители – в момента са 13 души, и да изгради технически по-добро приложение. Отчет на компанията в британския търговски регистър показва, че през 2015 г. тя е на загуба от над 60 хил. паунда, през 2016 г. отрицателният финансов резултат се свива наполовина. В момента най-големите им разходи са за работни заплати, маркетинг и реклама. Монетизирането на приложението е чрез допълнителните функции, които получават потребителите, ако използват платената му версия.

"Инвеститорът ми осъзна, че целият пазар за запознанства и различни сексуални възможности е все още много подценяван, а всъщност тепърва ще се развива и е добра инвестиция. Повечето инвестиционни фондове и инкубатори избягват да инвестират в такъв тип продукти, защото имат забрана или ги притеснява фактът, че проектът има нещо общо със секс", казва Димо Трифонов. Според него финансистите поставят твърде голям акцент върху секса, а не виждат, че Feeld дава на потребителите много повече от това - създава им чувство за общност и място, където да бъдат себе си.

Приложението е просто и интуитивно за ползване. След като го инсталирате, трябва да се регистрирате или да влезете през Facebook профила си, но не е нужно да използвате истинското си име или това, с което сте познати в социалната мрежа. Получавате дискретност и никой от връзките ви в социалната мрежа не разбира, че сте се регистрирали, което е опция в платената версия. Подобно на Tinder има възможност за разглеждане на профилите на хората и ако някой ви допадне, го харесвате. Може да се заговорите само ако и двамата сте се харесали. Впоследствие имате опция да отворите групов разговор с трети човек, когото бихте искали да включите в тройката. Приложението е безплатно, но има своята платена версия, която позволява на потребителите да се скрият от фейсбук приятелите си, ако искат анонимност. Другата платена опция е да виждат кой ги е харесал дори те да не са го харесали.

Позиционирането

Димо Трифонов се опитва да промени малко насоката на компанията си и Feeld да е по-известна като пространство за среща на по-отворени за експерименти хора, а не само за тройки. Но засега е най-популярно именно с етикета "приложение за тройки".

"Правих много интервюта с редовните ни потребители, за да видя в каква насока да се развием, и те всички споделят, че Feeld им е променил живота, особено двойките споделят, че никога не са се чувствали толкова свободни. Същото важи и за хора, които не могат да си признаят, че не са хетеросексуални и не биха се регистрирали в приложение за хомосексуални, съответно в приложението в началото лъжат за ориентацията си, но постепенно се отпускат", казва Димо Трифонов. Той допълва, че няма директни конкуренти, които да предлагат точно същата услуга - съществуват сайтове за суинг двойки, както и приложенията за запознанства Tinder и Grinder са донякъде конкуренти, но частично, защото са приложения за запознанства, но за двойки, а не за тройки. Последният му проект е пространство за срещи Feeld в Лондон, за което предпочита да не дава повече информация.

Q and A

Как монетизирате приложението?

Открихме, че най-добрата формула е да добавим платена версия или по-скоро месечен абонамент, който да предлага повече опции от безплатната. Хората са готови да си платят, ако искат да се скрият от Facebook приятелите си – тоест, ако приятелите им от социалната мрежа също са във Feeld, няма да могат да ги виждат. Също много привлекателна е опцията да имат възможност да разберат кой ги е харесал и са готови да си платят за това. По едно време се чудехме дали да пуснем реклами, но решихме, че не си заслужава и само ще загрози цялото приложение.

Колко потребители има Feeld в момента?

Вече сме достигнали над три милиона души от цял свят. Най-много са от САЩ, Англия, Бразилия, за съжаление от България са не повече от хиляда души. Някои хора са във връзка, но и двамата партньори са по-отворени за експерименти, други са необвързани.

В каква посока искате да се развивате?

Опитваме се да не сме толкова специализирани и хората да ни възприемат само като място за кинки (необичаен секс), а по-скоро все повече да се превръщаме за общностно пространство, в което потребителите да се чувстват спокойни. Да могат да обменят опит, за което ще спомогне и физическото пространство, което отваряме.
"Инвеститорът ми осъзна, че целият пазар за запознанства все още е много подценяван, а всъщност тепърва ще се развива."

Димо Трифонов, създател на Feeld

Димо Трифонов е единственият българин сред 39 души, попаднал в класацията на Business Insider за най-креативните хора в Англия през 2016 г. По професия е функционален дизайнeр. Допреди няколко години е част от екипа на рекламната агенция Ogilvy в София, но през 2011 г. се мести в Лондон. Там започва работа в дизайн студио и изпълнява проекти за Microsoft, Airbnb и Nokia. Това, което му носи известност обаче, е мобилно приложение за запознанства, което акцентира върху различните форми на връзки. По-известно е като "приложението за тройки".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


5 коментара
  • 1
    mordorbg avatar :-|
    mordorbg

    С риск да прозвуча като 'хейтър' - Капитал, хайде ще помоля за малко хигиена на статиите.

    Има толкова много икономически, политически и социални теми, които да разработите...а вие ни занимавате със опитите на приятелката на Димо (произволен тип, живеещ някъде си) да открие сексуалността си.

    Няколко идеи за обществено интересни теми:
    - Какви са правните пречки, за да се спре купуването на гласове (закони, възможни поправки, тн)
    - Примерно парламентарно представителство в предишния парламент, ако мажоритарната система беше ползвана (аджаба какво можем да очакваме, ако мажоритарния вот бъде въведен)
    - Позитиви и негативи от ERM II (струва ли си изобщо да приемаме еврото)

  • 2
    nefertiti_egipt avatar :-P
    Нефертити

    Тъй, тъй, скоро и приложение за оргии >:-)

  • 3
    nikolay_mihaylov avatar :-P
    nikolay_mihaylov

    Ето, и това е иноватор и високотехнологичен пионер. Създател на работни места... един вид. Що за глупости?

  • 4
    kiro1234 avatar :-P
    kiro1234

    Мен пък ми харесва. Нещо различно от масата ИТ стартъпи с неясна идея и желание да се продадат на някой голям в бранша.

  • 5
    gost22 avatar :-P
    gost22

    [quote#1:"mordorbg"]Няколко идеи за обществено интересни теми:
    - Какви са правните пречки, за да се спре купуването на гласове (закони, възможни поправки, тн) [/quote]

    Ми то, това момче може да влезе в БГполитиката с летящ старт:
    "Пуска я през юли 2014 г. и веднага 70 хил. души го свалят и инсталират на телефоните си."
    По наши стандарти, това е сериозна заявка за прескачане на границата от 4%. При това тези са си платили за приложението, та ако му свали цената още и се добави едно приложение "голо хоро", може да се окаже размазваща конкуренция на Марешки с евтините горива.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал