С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 10 мар 2017, 9:33, 26401 прочитания

Двама са малко

Димо Трифонов създава мобилно приложение за тройки, което има милиони потребители по цял свят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

"Инвеститорът ми осъзна, че целият пазар за запознанства все още е много подценяван, а всъщност тепърва ще се развива."
Димо Трифонов, създател на Feeld
Димо Трифонов е единственият българин сред 39 души, попаднал в класацията на Business Insider за най-креативните хора в Англия през 2016 г. По професия е функционален дизайнeр. Допреди няколко години е част от екипа на рекламната агенция Ogilvy в София, но през 2011 г. се мести в Лондон. Там започва работа в дизайн студио и изпълнява проекти за Microsoft, Airbnb и Nokia. Това, което му носи известност обаче, е мобилно приложение за запознанства, което акцентира върху различните форми на връзки. По-известно е като "приложението за тройки".

"По това време приятелката ми ми написа писмо, защото я беше срам да говори с мен на живо, че има чувства към момиче и би искала да включим момичето в нашите интимни отношения и да пробваме тройка", казва Димо Трифонов. Той не е толкова учуден от желанието й да експериментират, колкото от страха й да говори с него. Тогава осъзнава, че много хора имат точно такива притеснения – да не искат да изследват различните видове връзки и собствената си сексуалност от страх да се разкрият. Същите тези хора могат да бъдат по-свободни във виртуалното пространство, където има възможност за дискретност.


Началото


Трифонов започва със сайт за 15 долара, който създава сам с атрактивен дизайн, защото именно в това е силата му като професионалист. "Започнах да следвам няколко журналисти и инвеститори в стартъпи в Twitter от името на бъдещето ми приложение и те веднага се заинтригуваха. Два дни по-късно се събудих и новината за приложението беше навсякъде: в Independent, в Daily Mail", казва Трифонов. За месец и половина събира 50 хил. души, желаещи да го ползват, и Димо Трифонов започва да търси инвестиции. "Тъкмо се бях отчаял и от английския инкубатор за стартъпи Hatch ми отговориха", разказва той. Представя им проекта си по скайп и след една седмица има парите за първоначалната инвестиция по сметката си – 70 хил. британски лири. Създава олекотена версия на приложението за два месеца. В началото името му е 3inder, което е препратка към най-популярния app за запознанства Tinder. Пуска я през юли 2014 г. и веднага 70 хил. души го свалят и инсталират на телефоните си. Не е очаквал такъв огромен интерес и сървърът им блокира и спира заради претоварване.
Заради тези технически проблеми до началото на 2015 г. губи по 5000 паунда на месец, а печели по 1000 паунда. "Бяха поредици от безсънни нощи, потребители ми пишеха с оплаквания, че някоя функция не работи, а аз се чудех откъде да намеря пари, за да подобря нещата", казва Димо Трифонов. Междувременно от Tinder са недоволни и съдят компанията му за твърде голяма прилика с името им. Така 3inder се превръща във Feeld (www.feeld.co).

Разрастването

През август 2015 г. се появява сериозен инвеститор - венецуелец, който е CEO на голяма компания, базирана в Лондон. Трифонов предпочита да не огласява името му, но от Британския търговски регистър се вижда, че участие в компанията има Антонио Муджика, който е СЕО на международната компания Smartmatic. Бизнес ангелът дава половин милион долара за развитието на Feeld и започва възход. Трифонов вече може да наеме служители – в момента са 13 души, и да изгради технически по-добро приложение. Отчет на компанията в британския търговски регистър показва, че през 2015 г. тя е на загуба от над 60 хил. паунда, през 2016 г. отрицателният финансов резултат се свива наполовина. В момента най-големите им разходи са за работни заплати, маркетинг и реклама. Монетизирането на приложението е чрез допълнителните функции, които получават потребителите, ако използват платената му версия.

"Инвеститорът ми осъзна, че целият пазар за запознанства и различни сексуални възможности е все още много подценяван, а всъщност тепърва ще се развива и е добра инвестиция. Повечето инвестиционни фондове и инкубатори избягват да инвестират в такъв тип продукти, защото имат забрана или ги притеснява фактът, че проектът има нещо общо със секс", казва Димо Трифонов. Според него финансистите поставят твърде голям акцент върху секса, а не виждат, че Feeld дава на потребителите много повече от това - създава им чувство за общност и място, където да бъдат себе си.



Приложението е просто и интуитивно за ползване. След като го инсталирате, трябва да се регистрирате или да влезете през Facebook профила си, но не е нужно да използвате истинското си име или това, с което сте познати в социалната мрежа. Получавате дискретност и никой от връзките ви в социалната мрежа не разбира, че сте се регистрирали, което е опция в платената версия. Подобно на Tinder има възможност за разглеждане на профилите на хората и ако някой ви допадне, го харесвате. Може да се заговорите само ако и двамата сте се харесали. Впоследствие имате опция да отворите групов разговор с трети човек, когото бихте искали да включите в тройката. Приложението е безплатно, но има своята платена версия, която позволява на потребителите да се скрият от фейсбук приятелите си, ако искат анонимност. Другата платена опция е да виждат кой ги е харесал дори те да не са го харесали.

Позиционирането

Димо Трифонов се опитва да промени малко насоката на компанията си и Feeld да е по-известна като пространство за среща на по-отворени за експерименти хора, а не само за тройки. Но засега е най-популярно именно с етикета "приложение за тройки".

"Правих много интервюта с редовните ни потребители, за да видя в каква насока да се развием, и те всички споделят, че Feeld им е променил живота, особено двойките споделят, че никога не са се чувствали толкова свободни. Същото важи и за хора, които не могат да си признаят, че не са хетеросексуални и не биха се регистрирали в приложение за хомосексуални, съответно в приложението в началото лъжат за ориентацията си, но постепенно се отпускат", казва Димо Трифонов. Той допълва, че няма директни конкуренти, които да предлагат точно същата услуга - съществуват сайтове за суинг двойки, както и приложенията за запознанства Tinder и Grinder са донякъде конкуренти, но частично, защото са приложения за запознанства, но за двойки, а не за тройки. Последният му проект е пространство за срещи Feeld в Лондон, за което предпочита да не дава повече информация.
Q and A

Как монетизирате приложението?

Открихме, че най-добрата формула е да добавим платена версия или по-скоро месечен абонамент, който да предлага повече опции от безплатната. Хората са готови да си платят, ако искат да се скрият от Facebook приятелите си – тоест, ако приятелите им от социалната мрежа също са във Feeld, няма да могат да ги виждат. Също много привлекателна е опцията да имат възможност да разберат кой ги е харесал и са готови да си платят за това. По едно време се чудехме дали да пуснем реклами, но решихме, че не си заслужава и само ще загрози цялото приложение.

Колко потребители има Feeld в момента?

Вече сме достигнали над три милиона души от цял свят. Най-много са от САЩ, Англия, Бразилия, за съжаление от България са не повече от хиляда души. Някои хора са във връзка, но и двамата партньори са по-отворени за експерименти, други са необвързани.

В каква посока искате да се развивате?

Опитваме се да не сме толкова специализирани и хората да ни възприемат само като място за кинки (необичаен секс), а по-скоро все повече да се превръщаме за общностно пространство, в което потребителите да се чувстват спокойни. Да могат да обменят опит, за което ще спомогне и физическото пространство, което отваряме.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Земеделецът, който не оре 1 Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

18 окт 2019, 854 прочитания

Чисто от Чехия, скоро и от София Чисто от Чехия, скоро и от София

В началото на 2018 г. Вихра Динчева и Ирена Събева заедно създават "Тиера Верде България", която предлага екологични почистващи препарати и стоки за живот с нулев отпадък

11 окт 2019, 3374 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Е-магазин за 50 лв. на месец

Създадената от Георги Костов и Петър Михайлов платформа GombaShop дава възможност и на дребните търговци да продават онлайн

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10