Е-магазин за 50 лв. на месец
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Е-магазин за 50 лв. на месец

Съоснователите на GombaShop Георги Костов (вляво) и Петър Михайлов

Е-магазин за 50 лв. на месец

Създадената от Георги Костов и Петър Михайлов платформа GombaShop дава възможност и на дребните търговци да продават онлайн

Константин Николов
47049 прочитания

Съоснователите на GombaShop Георги Костов (вляво) и Петър Михайлов

© Цветелина Белутова


Не е никаква тайна - пазаруването онлайн в България нараства с изключително бързи темпове, докато това през физически магазини остава равно или дори намалява (в зависимост от сегмента). Но какво да направи дребният търговец, който няма нужния бюджет за създаване и поддръжка на собствен сайт, а иска да достигне до повече клиенти. Точно тук е нишата на платформата GombaShop, която дава достъпно решение за отваряне на онлайн бизнес.

Създателите й Георги Костов и Петър Михайлов стигат до идеята преди четири години, след като виждат колко е трудно и скъпо създаването на онлайн магазин. В този момент е-търговията се развива много бързо най-вече заради тогава много популярните сайтове за групово пазаруване, както и желанието на традиционните търговци да разнообразят каналите, през които достигат до клиентите си. Костов е основател и на дигиталната агенция eDesign и затова има наблюдения за пазара в България.

"В този момент предлаганите софтуерни решения не даваха достатъчно добра възможност за лесно стартиране на собствен онлайн магазин, тъй като бяха сложни, претрупани с функционалности, реализацията им отнемаше месеци, а инвестицията за самия софтуер стартираше от няколко хиляди лева нагоре", казва той.

Двамата с Михайлов, който е софтуерният експерт зад платформата, имат голям опит в правенето на сайтове основно за клиенти извън България и така решават да създадат лесна за ползване SaaS (software as a service) платформа за електронна търговия. Идеята зад него е решението да е достъпно за обикновения търговец, без да има нужда от голяма първоначална инвестиция от негова страна. Така се появява GombaShop. Всъщност идеята не е нова - в САЩ този бизнес модел беше наложен от компании като Shopify, през която продуктите и услугите си предлагат над 370 000 търговци с годишен обем на продажбите над 15 млрд. долара.

Как действа

В GombaShop клиентът може да подреди сайта си, като избира от десетки готови дизайни, които може да разнообразява и персонализира. Срещу допълнително заплащане може да поръча и изготвянето на уникален такъв.

"Възможностите за настройки в платформата са много, което гарантира, че магазините на различните търговци няма да си приличат", казва Михайлов. Единственото изискване към тях е да имат снимки и описание на продуктите си, както и лого. Качването на всеки артикул става бързо и интуитивно и не е нужно търговецът да има особени компютърни познания. Хостингът е включен в цената (компанията superhosting.bg e акционер във фирмата зад GombaShop - "Гомба").

Платформата е интегрирана с основните разплащателни системи: наложен платеж, Visa, Mastercard, Easy Pay, PalPal, ePay и дори транзакции с BitCoin. Лесно е и прилагането на връзка с големите куриерски фирми. Освен това GombaShop предоставя и инструменти, с които търговецът cлeди пpoдaжбитe и пoвeдeниeтo нa клиeнтите си. Има интеграция с Gооglе Аnаlуtiсs. Всеки клиент може да ползва платформата през безплатен тестов период, след което да реши дали да продължи.

GombaShop има и т.нар. среда за разработка, където клиентите с необходимите софтуерни умения могат да допълват магазина си, като сами "кодират" в СSS или JаvаSсriрt, казва Михайлов. Тези възможности не са достъпни през обикновения административен панел. Може да се добавят кодове за Facebook и Googlе АdWоrds и да се интегрират инструменти и приставки, които все още ги няма в системата.

До 99 лв. на месец

Заплащането е чрез месечен абонамент, а цените варират от 25 до 99 лв. на месец. Така търговците могат да стартират своя онлайн бизнес, без да инвестират в софтуер, а да отделят нужните средства за маркетинг и реклама, казва Костов. Бекграундът му е в областта на дигиталния маркетинг и по тази причина компанията също така може да помага на клиентите си със съвети и консултации как да достигнат до повече потребители. Зад платформата стоят около десет експерти в областта на софтуера, маркетинга и дигиталните услуги.

В момента регистрираните демо магазини на платформата са над 12 000, а около 8-10% от потребителите продължават да я използват и след изтичане на безплатния демо период. Според статистиката на GombaShop 25% от търговците се отказват в рамките на първите 6 месеца.

"Клиентите ни основно са малки до средни търговци, но имаме буквално всякакви магазини - големи, малки, с много продукти, с един продукт, такива, продаващи модни стоки, храни и спортни артикули, както и за специализирани продукти", твърди Костов. Сред компаниите, ползвали платформата е най-големият онлайн магазин за хранителни стоки - ebag.bg (който продава продуктите на "Фантастико"), издателства като Lovebooks и "Пощенска кутия за приказки", известни брандове, както и десетки артисти, бижутери...

Според Костов от създаването й досега GombaShop расте годишно с над 40%. В същото време оборотът от търговците в платформата е скочил с над 1500% за последните 3 години - от 800 000 хил. лв. през 2014 г. до над 12.5 млн. лв. през 2016 г. Плановете на Костов и Михайлов са да продължат да добавят нови модули и допълнения към GombaShop.

Q&A

Защо GombaShop е подходящо решение за много търговци?

Моделът, който предлагаме, е единственият, при който софтуерният доставчик и търговецът имат еднакви интереси. Тъй като заплащането за услугата е на абонаментен принцип, ние се превръщаме в своеобразен партньор на търговците. Целта ни е да направим всичко възможно бизнесът на нашите клиенти да е успешен, за да могат те да продължат да използват платформата.

Какви са очакванията ви за 2017 г.?

Очакваме тенденцията на растеж от предишните години да се засили и предвижданията ни са бизнесът ни да нарасне с около 50%. Това се дължи предимно на новите функционалности, които въведохме през последните месеци и които правят платформата подходяща за все повече търговци, както и на факта, че успешните магазини, използващи GombaShop, са все повече, което допълнително затвърждава доверието на хората в нашата платформа.

Автор: Капитал

Не е никаква тайна - пазаруването онлайн в България нараства с изключително бързи темпове, докато това през физически магазини остава равно или дори намалява (в зависимост от сегмента). Но какво да направи дребният търговец, който няма нужния бюджет за създаване и поддръжка на собствен сайт, а иска да достигне до повече клиенти. Точно тук е нишата на платформата GombaShop, която дава достъпно решение за отваряне на онлайн бизнес.

Създателите й Георги Костов и Петър Михайлов стигат до идеята преди четири години, след като виждат колко е трудно и скъпо създаването на онлайн магазин. В този момент е-търговията се развива много бързо най-вече заради тогава много популярните сайтове за групово пазаруване, както и желанието на традиционните търговци да разнообразят каналите, през които достигат до клиентите си. Костов е основател и на дигиталната агенция eDesign и затова има наблюдения за пазара в България.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

17 коментара
  • 1
    jxj24394852 avatar :-|
    jxj24394852

    Браво!

  • 3
    evpetra avatar :-|
    evpetra

    До коментар [#2] от "Lubomir Toshev":

    О, погрешно натиснах "+". Не съм съгласна с мнението Ви.

  • 4
    tfj08519547 avatar :-|
    tfj08519547

    Креативно, иновативно, полезно и за търговците и за потребителите! Адмирации!

  • 5
    plf avatar :-|
    plf

    Аз пък нищо не разбрах.
    Ама ще ида на сайта им да си изясня.

  • 6
    plf avatar :-|
    plf

    Така 5 мин за оценка бяха достатъчни :)

    В такъв сай можете да поддържате според мен не повече от 50-200 артикула. Елементарна функционалност - би свършила работа за някой който продава хавлии или часовници но на съвсем ниско ниво. Който не вярва - да си направи тестов магазин. Ниастина става за 3-4 минути но до там :)
    Класифицирам статията - платен репортаж (за мен).

  • 10
    tqh42306221 avatar :-|
    tqh42306221

    Чинков,наблюдавам те.И камера и микрофон съм ти сложил до леглото.Ще те приберем на топло в болницата и ти обещавам отсега нататък докато си жив-цял живот да гледаш света навън през решетки.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK