С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 18 мар 2017, 12:15, 43776 прочитания

Е-магазин за 50 лв. на месец

Създадената от Георги Костов и Петър Михайлов платформа GombaShop дава възможност и на дребните търговци да продават онлайн

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Не е никаква тайна - пазаруването онлайн в България нараства с изключително бързи темпове, докато това през физически магазини остава равно или дори намалява (в зависимост от сегмента). Но какво да направи дребният търговец, който няма нужния бюджет за създаване и поддръжка на собствен сайт, а иска да достигне до повече клиенти. Точно тук е нишата на платформата GombaShop, която дава достъпно решение за отваряне на онлайн бизнес.

Създателите й Георги Костов и Петър Михайлов стигат до идеята преди четири години, след като виждат колко е трудно и скъпо създаването на онлайн магазин. В този момент е-търговията се развива много бързо най-вече заради тогава много популярните сайтове за групово пазаруване, както и желанието на традиционните търговци да разнообразят каналите, през които достигат до клиентите си. Костов е основател и на дигиталната агенция eDesign и затова има наблюдения за пазара в България.


"В този момент предлаганите софтуерни решения не даваха достатъчно добра възможност за лесно стартиране на собствен онлайн магазин, тъй като бяха сложни, претрупани с функционалности, реализацията им отнемаше месеци, а инвестицията за самия софтуер стартираше от няколко хиляди лева нагоре", казва той.

Двамата с Михайлов, който е софтуерният експерт зад платформата, имат голям опит в правенето на сайтове основно за клиенти извън България и така решават да създадат лесна за ползване SaaS (software as a service) платформа за електронна търговия. Идеята зад него е решението да е достъпно за обикновения търговец, без да има нужда от голяма първоначална инвестиция от негова страна. Така се появява GombaShop. Всъщност идеята не е нова - в САЩ този бизнес модел беше наложен от компании като Shopify, през която продуктите и услугите си предлагат над 370 000 търговци с годишен обем на продажбите над 15 млрд. долара.

Как действа



В GombaShop клиентът може да подреди сайта си, като избира от десетки готови дизайни, които може да разнообразява и персонализира. Срещу допълнително заплащане може да поръча и изготвянето на уникален такъв.

"Възможностите за настройки в платформата са много, което гарантира, че магазините на различните търговци няма да си приличат", казва Михайлов. Единственото изискване към тях е да имат снимки и описание на продуктите си, както и лого. Качването на всеки артикул става бързо и интуитивно и не е нужно търговецът да има особени компютърни познания. Хостингът е включен в цената (компанията superhosting.bg e акционер във фирмата зад GombaShop - "Гомба").

Платформата е интегрирана с основните разплащателни системи: наложен платеж, Visa, Mastercard, Easy Pay, PalPal, ePay и дори транзакции с BitCoin. Лесно е и прилагането на връзка с големите куриерски фирми. Освен това GombaShop предоставя и инструменти, с които търговецът cлeди пpoдaжбитe и пoвeдeниeтo нa клиeнтите си. Има интеграция с Gооglе Аnаlуtiсs. Всеки клиент може да ползва платформата през безплатен тестов период, след което да реши дали да продължи.

GombaShop има и т.нар. среда за разработка, където клиентите с необходимите софтуерни умения могат да допълват магазина си, като сами "кодират" в СSS или JаvаSсriрt, казва Михайлов. Тези възможности не са достъпни през обикновения административен панел. Може да се добавят кодове за Facebook и Googlе АdWоrds и да се интегрират инструменти и приставки, които все още ги няма в системата.

До 99 лв. на месец

Заплащането е чрез месечен абонамент, а цените варират от 25 до 99 лв. на месец. Така търговците могат да стартират своя онлайн бизнес, без да инвестират в софтуер, а да отделят нужните средства за маркетинг и реклама, казва Костов. Бекграундът му е в областта на дигиталния маркетинг и по тази причина компанията също така може да помага на клиентите си със съвети и консултации как да достигнат до повече потребители. Зад платформата стоят около десет експерти в областта на софтуера, маркетинга и дигиталните услуги.

В момента регистрираните демо магазини на платформата са над 12 000, а около 8-10% от потребителите продължават да я използват и след изтичане на безплатния демо период. Според статистиката на GombaShop 25% от търговците се отказват в рамките на първите 6 месеца.

"Клиентите ни основно са малки до средни търговци, но имаме буквално всякакви магазини - големи, малки, с много продукти, с един продукт, такива, продаващи модни стоки, храни и спортни артикули, както и за специализирани продукти", твърди Костов. Сред компаниите, ползвали платформата е най-големият онлайн магазин за хранителни стоки - ebag.bg (който продава продуктите на "Фантастико"), издателства като Lovebooks и "Пощенска кутия за приказки", известни брандове, както и десетки артисти, бижутери...

Според Костов от създаването й досега GombaShop расте годишно с над 40%. В същото време оборотът от търговците в платформата е скочил с над 1500% за последните 3 години - от 800 000 хил. лв. през 2014 г. до над 12.5 млн. лв. през 2016 г. Плановете на Костов и Михайлов са да продължат да добавят нови модули и допълнения към GombaShop.
Q&A

Защо GombaShop е подходящо решение за много търговци?
Моделът, който предлагаме, е единственият, при който софтуерният доставчик и търговецът имат еднакви интереси. Тъй като заплащането за услугата е на абонаментен принцип, ние се превръщаме в своеобразен партньор на търговците. Целта ни е да направим всичко възможно бизнесът на нашите клиенти да е успешен, за да могат те да продължат да използват платформата.

Какви са очакванията ви за 2017 г.?
Очакваме тенденцията на растеж от предишните години да се засили и предвижданията ни са бизнесът ни да нарасне с около 50%. Това се дължи предимно на новите функционалности, които въведохме през последните месеци и които правят платформата подходяща за все повече търговци, както и на факта, че успешните магазини, използващи GombaShop, са все повече, което допълнително затвърждава доверието на хората в нашата платформа.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Барет Ерсек: Не поставяйте растежа пред изпълнението в бизнеса си Барет Ерсек: Не поставяйте растежа пред изпълнението в бизнеса си

Предприемачът и лектор на Growth Summit пред "Капитал"

11 ное 2019, 986 прочитания

Академия за гейм таланти Академия за гейм таланти

За една година Антони Христов и Милин Джалалиев основават първото в региона гейм обучение в рамките на ARC Academy

8 ное 2019, 4308 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Мъжка кройка

Създателите на Tailor Lamb Иво Димитров и Мирослав Долапчиев избират да шият ризи по поръчка

Още от Капитал
Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10