Китайският път на Момчиловци

От седем години държавната Bright Dairy произвежда в Шанхай кисело мляко Momchilovtsi, като продажбите вече са за 100 млн. долара годишно

Загадка е как китайският държавен гигант Bright Dairy избира за име на киселото си мляко родопското село Момчиловци. Но започва да произвежда подсладената напитка в Шанхай преди седем години. Налага Momchilovtsi с реклама, а от скоро в клиповете вече стои и българската нишка. Заради китайските вкусове нашите закваски не се ползват, но достигналите 100 млн. долара продажби са първият допир на китайците с нещо, свързано с България. Това знание е трамплин за развитие на туристически продукт, който след години да доведе хиляди гости от милиардната държава, смята бизнесменът Иван Тодоров, който освен производител на вино е и основател на Българския център за развитие, инвестиции и туризъм в Китай.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове