Новият брой: Пътят към Европа
Close

Данните са големи и "Сенсика" ги дебне навсякъде

Българската технологична компания продължава международното си разширение и вече работи на печалба

Васил Величков не спи от седмици, защото заедно с останалата част от екипа на "Сенсика" работи по голяма сделка с дубайския клон на APCO
Васил Величков не спи от седмици, защото заедно с останалата част от екипа на "Сенсика" работи по голяма сделка с дубайския клон на APCO
Васил Величков не спи от седмици, защото заедно с останалата част от екипа на "Сенсика" работи по голяма сделка с дубайския клон на APCO    ©  Надежда Чипева
Васил Величков не спи от седмици, защото заедно с останалата част от екипа на "Сенсика" работи по голяма сделка с дубайския клон на APCO    ©  Надежда Чипева
Целта на "Сенсика" е да прави възможно събирането, анализа и превръщането на анализа в смислени действия

Когато се срещаме с Васил Величков, един от съоснователите на "Сенсика", той не е спал от вече три седмици. За времето на разговора приключва една кутия цигари и веднага започва друга, които класически вървят с кафе. Причината за тази диета е неспирната работа в цялата компания по новата й сделка с дубайския офис на една от най-големите PR агенции в света APCO. "Когато влизаш на чисто нов пазар, трябва да се докажеш", казва Величков. "Имаме какво да доказваме и ако се налага, работиш по 20-22 часа на денонощие, както е сега."

Накратко казано, "Сенсика" се занимава със събирането на т. нар. big data, или големи данни – безкрайни потоци от публикации, идващи от медии и социални мрежи, които след това се "смачкват" до разбираеми анализи, помагащи на клиентите да се ориентират и да направляват бизнеса си. Самият Величков обаче не харесва това определение. "Словосъчетанието "големи данни" е ужасно хипстърски израз, който нищо не означава. Можеш да събереш всички данни на света, въпросът е само какво ще направиш с тях", казва той. Целта на "Сенсика" е именно това: тези потоци от информация да се превърнат в нещо разбираемо, на база на което клиентите на компанията да вземат решение. Разликата между "Сенсика" и традиционните компании, които се занимават с големи данни, обаче е, че "Сенсика" работи само с информация от външни източници, а не с анализ на вътрешния трафик.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    crusible avatar :-P
    crusible
    • - 1
    • + 7

    Евала! Здраво бачкане и само небето може да ви е граница! Успех!

    Нередност?
  • 2
    ivanbozhidarov avatar :-|
    Wotsonsx
    • - 1
    • + 4

    Само такива новини!!!

    Нередност?
  • 3
    ebv27510810 avatar :-|
    ebv27510810
    • - 1
    • + 4

    Браво!

    Нередност?
  • 4
    rrn10393129 avatar :-|
    rrn10393129
    • - 4
    • + 2

    При толкова провали и фалити,вкл. и на политическата сцена - да видим и това начинание....
    Не е в идеята да работиш по 22часа и да пиеш кола като изоглавен.
    15минути са страшно много време - алгоритмите ви са бавни.Бих ви наел,ако ми гарантирате 2-5минути репорти.

    Нередност?
  • 5
    troika avatar :-|
    troi
    • + 1

    До коментар [#4] от "rrn10393129"
    Интересно мнение, явно има по-добри услуги от техните, предложете нещо по-добро ако ползвате или просто критикувате без да има нещо реално по-добро на пазара.

    Нередност?
  • 6
    ltoshev avatar :-|
    Lubomir Toshev

    Звучи вълнуващо! Желая успех. Само внимавайте с колата и кафето и цигарките. Едно е да бачкаш здраво, друго е да си съсипеш здравето и да свършиш в болница.

    Нередност?
Нов коментар