Как да дефинирате размера на пазара си

Конкуренцията ви с останалите играчи не е на ниво продукт, а кой по-добре ще достави това, което е обещал на клиента

Shutterstock    ©  Shutterstock

Моите препоръки

- Размерът на вашия пазар зависи основно от бизнес модела ви

- Ако нямате изграден бизнес модел, не разполагате и с финансово дефинирана пазарна възможност

- Съревновавате се с конкуренцията на база на вашето предложение към клиента, а не на база на продукт

- Не се старайте да спечелите малък дял от чужд пазар – стремете се да станете доминиращ играч във вашия пазар, където вие се откроявате

- Не се обезкуражавайте от по-малките числа. Изборът на нишов пазарен сегмент, който можете да доминирате, е по-добрата стратегия за стартираща компания

- Разполагайте с голяма визия, но се фокусирайте винаги върху следващата малка стъпка. Апетитът идва с яденето. Когато надделеете на по-малък пазар, ще намерите правилния път и към много по-големи пазари.

Името на Васил Терзиев е достатъчно добре познато не само в българските и международните IT среди, но и в развиващата се стартъп екосистема. Като един от четиримата основатели на софтуерната компания "Телерик" и на един от най-успешните образователни проекти в България - "Телерик академия", той има голям опит като мениджър и предприемач. Терзиев участва активно и в различни стартиращи компании като бизнес ангел и инвеститор. От октомври той започва своя месечна рубрика на страниците на "Капитал" със съвети, насоки и коментари към предприемачи и млади мениджъри.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    kll1507198516534424 avatar :-?

    Поздравления за г-н Терзиев, който изключително добре е описал теоретичната проблематика при стартирането на бизнес или нова бизнес идея, но в реалността нещата въобще не са толкова лесни, особено що се отнася за "ГОЛЕМИТЕ ЧИСЛА" - тези за финансирането.

    Дали сме експерти или не в бизнеса, все още не знаем, защото нито сме милионери, нито сме над 50-те, за да даваме пример на другите с нашите успехи в бизнеса, но на всички трябва да ни е ясно, че най-важният въпрос за тези, имащи намерението да започнат какъвто и да е бизнес, дори и за тези, които в момента имат бизнес (включвам и много големи български компании, опитващи се да навлязат в нови сегменти и сектори на пазара) и желаят да добавят към портфолиото на съществуващия им друг или стартират съвсем нов бизнес, който да им носи допълнителни доходи, е:

    ДАЛИ БЪЛГАРСКИЯТ или ДАДЕН ЧУЖД ПАЗАР НАИСТИНА ЩЕ ИМА РЕАЛНАТА НУЖДА от МОЯ НОВ БИЗНЕС(МОЯ НОВ ПРОДУКТ
    или МОЯТА НОВА БИЗНЕС ИДЕЯ), за да няма после: "Тоз ме подведе, онзи ме излъга, а трети ми завидя и ми копира едно към едно бизнеса и най-накрая заедно фалирахме". Това се случва и днес с много български фирми и компании - те просто не го признават и споделят, а си мълчат за техните неуспехи.

    Уникалност, Неповторимост и Невъзможност бизнесът да бъде копиран (клониран) поне за 1, 2 години напред -ТРУДНО ПОСТИЖИМО, НО НЕ И НЕВЪЗМОЖНО.

    Нередност?
  • 3
    ralev_com avatar :-|
    Ralev.com

    Полезно. Благодаря.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал