Аз, уеб дизайнерът
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Аз, уеб дизайнерът

Иван Николчов е един от двамата съоснователи на Simvoly. Фирмата работи от Пловдив и Варна

Аз, уеб дизайнерът

Българската компания Simvoly навлиза бързо в сектора с платформи за лесната направа на сайт

Йоан Запрянов
14594 прочитания

Иван Николчов е един от двамата съоснователи на Simvoly. Фирмата работи от Пловдив и Варна

© Капитал


Едно време правенето на сайт беше сложно, почти като шиене на костюм по поръчка. Сега интернет е залят от възможности всеки да разработи своя страница и да я пригоди за нуждите си. Някой с малко свободно време и познания може да постигне приличен резултат с Wordpress и за без пари, но за все повече хора си заслужава да не влагат усилия в това, а да заложат на готово решение срещу месечен абонамент. Пазарът за това е голям, но и труден за пробиване сред вече установените платформи.

Двама млади български предприемачи обаче мислят, че имат какво да предложат. Това са Станислав Петров и Иван Николчов, съоснователи на Simvoly. "Видяхме, че има нужда от лесен и бърз инструмент, който да позволи на хората да си направят красив сайт", казва Николчов, който вече има дългогодишен опит в разработката на сайтове и приложения.

Двамата с Петров работят върху Simvoly от 2016 г., като се справят бързо с изграждането на платформата и през септември същата година тя вече има функции. В момента тя расте и разполага с 55 готови темплейта за сайт. Самите сайтове могат да бъдат построени в рамките на секунди, нужна е само регистрация.

Да започнеш сам

За момента Simvoly е проект, който е изцяло финансиран от екипа на компанията. В бъдеще обаче това може да се промени и двамата предприемачи вече обмислят в началото на 2018 г. да потърсят външно финансиране. "Смятаме да разработим още неща по платформата ни до края на годината", казва Петров. "Обмисляме да бъдем част и от европейските програми за насърчаване на предприемачеството."

Simvoly предлага и платформа за направата на онлайн магазин. За самата компания няма разлика между това да си направиш просто сайт или онлайн магазин по отношение на цени и поддръжка, като различните й пакети имат ограничение за различен максимален брой продукти.

Най-важната нова функция, която Simvoly иска да добави, е възможността за уайт лейбъл. Накратко, уайт лейбъл е лиценз, при който Simvoly ще дава на свои по-големи клиенти да правят точно копие на платформата, с лого, цветова схема и домейн на клиента, който от своя страна ще може да се превърне в посредник и да поддържа тези сайтове за свои собствени клиенти. "В повечето случаи става дума за голям брой клиенти, на които да може да се даде повече свобода", казва Николчов.

По думите на двамата към уайт лейбъл версията на платформата има голям интерес, основно заради лесната и бърза направа на сайтове. "Другите бизнеси виждат колко е лесна платформата за създаване сайт и искат да я направят тяхна", казва Петров. В този случай двамата ще трябва да променят леко бизнес модела си. За момента те продават услуги само на крайни клиенти, докато при уайт лейбъл версията Simvoly ще получава такса от всеки по-голям клиент, както и допълнителни възнаграждения за всеки краен клиент, който ползва лиценза.

Да пробиеш сред другите

През тази година Simvoly участва в класацията на престижното технологично издание PCMag за онлайн платформи за направата на сайт. Въпреки че самата компания е малка, българската платформа се нарежда на трето място. Това се случва, след като в продължение на една седмица екипът на PCMag работи с всички платформи, които участват в класацията и търсят силните и слабите им страни. Преди това Simvoly е част и от състезанието на HotJar, където от 650 участника българската компания успява да влезе в топ 10.

Но каквито и предимства да има платформата на Simvoly, това не е гаранция, че българската компания ще стане конкурентна за най-големите в сектора. Доминирани от Squarespace, Wix и Weebly, както и от IMCreator в сферата на уайт лейбъла, тези компании за направа на сайтове са вече утвърдени имена и преди всичко са проблем за разрастването на по-малки платформи заради големите си рекламни бюджети. "Има много канали, по които търсим разпространение, включително и платена реклама. Най-вече се стремим обаче към органичния начин, ефекта от уста на уста", казва Петров.

С това обаче е трудно да се бие бюджетът от над 100 млн. долара за реклама само на Wix през 2016 г. За по-малките фирми като Simvoly е на практика невъзможно да излязат срещу най-големите платформи, които задушават конкуренцията по всякакъв възможен начин, включително и заемането на първите места при Google рекламите.

"Задушаването в този сектор се изразява в наливането на огромни пари в реклама. Трябва да сме по-креативни в начина на популяризиране", казва Петров. Според Николчов именно тук идва голямата роля на уайт лейбъл функцията, защото там все още няма толкова голям играч. До някаква степен като такъв може да бъде определен IMCreator, но при него има голяма липса на функционалности, както и самата платформа не се оценява високо като удобство. "Затова и уайт лейбъл според нас е едно от най-добрите ни решения до момента, защото хората масово казват, че няма добро решение за пазара."

Да почнеш бързо да печелиш

Досега Петров и Николчов са направили голяма инвестиция основно на труд. Самият бизнес, с който са се захванали обаче, е на високи обороти. Именно затова и Simvoly вече работи на печалба, макар и минимална към момента. С разрастването на функциите на платформата и добавянето на уайт лейбъл версията, двамата очакват Simvoly да стане по-известна и, разбира се, по-доходоносна.

"Стремим се да сме бързи в решенията, в нови функционалности. Когато нещо го няма, бързо да се появи на сайта", казва Николчов. Той си спомня, макар и с не особено голяма носталгия, времената, когато направата на сайт отнемаше месеци. "Сега се търсят по-лесни възможности. На всеки му е нужен сайт, дали за да е просто визитка или с цел повече клиенти, с цел магазин. Ние искаме да даваме на хората свободата да направят сами сайта си по свой начин и да не губят толкова време, колкото преди." 

Едно време правенето на сайт беше сложно, почти като шиене на костюм по поръчка. Сега интернет е залят от възможности всеки да разработи своя страница и да я пригоди за нуждите си. Някой с малко свободно време и познания може да постигне приличен резултат с Wordpress и за без пари, но за все повече хора си заслужава да не влагат усилия в това, а да заложат на готово решение срещу месечен абонамент. Пазарът за това е голям, но и труден за пробиване сред вече установените платформи.

Двама млади български предприемачи обаче мислят, че имат какво да предложат. Това са Станислав Петров и Иван Николчов, съоснователи на Simvoly. "Видяхме, че има нужда от лесен и бърз инструмент, който да позволи на хората да си направят красив сайт", казва Николчов, който вече има дългогодишен опит в разработката на сайтове и приложения.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    vnc1464367700497983 avatar :-|
    stefank

    Спомням си времето гогато за първи път излезе Майкрософт ПауърПойнт, много хора не знаеха как да го ползват но искаха някой да им направи добри презентации на него и така АйТи отделите се превърнаха в "Рисувалници" на големите началници. За щастие това време отмина. Същото предстои да се случи с уеб дизайна. HTML и CSS ще се учат вече в училище и това ще се превърне в задължителен пакет познания за професиите на бъдещето - така масовия потребител ще се научи да си прави сайтове без да са необходими каквито и да било платформи например Wordpress. Много по-лесно е да се научиш да си правиш сам уеб сайт отколкото да се обучаваш на някоя полуготова платформа.

  • 2
    tie_interceptor avatar :-?
    tie_interceptor

    До коментар [#1] от "stefank":

    Вие имате ли опит с правенето на уебсайтове, особено магазини?

  • 3
    vnc1464367700497983 avatar :-|
    stefank

    До коментар [#2] от "tie_interceptor":

    Ще ви отговоря на въпроса ако първо ми отговорите възможно ли е използване на floating point numbers в CSS "width" атрибута?

    имате 5 мин...

  • 4
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    Не Ви е коректен въросът...
    Могат да се използват десетични числа.
    Така че не ми стана ясно, имате ли опит с уебсайтове?

  • 5
    vnc1464367700497983 avatar :-|
    stefank

    До коментар [#4] от "tie_interceptor":

    Въпроса ми е коректен а отговора ви неверен. Ако още не ви е ясно дали имам опит с раработка на уебсайтове наистина ви препоръчвам Wordpress ...

  • 6
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    Кое е невярно в отговора ми?!
    Още повече започвам да се съмнявам в опита Ви...

  • 7
    geny avatar :-|
    Евгения Христова

    Интересно ми е какво се предвижда за защитата на сайтовете, създадени с тази платформа? Един сайт, освен да е красив, трябва да има поне защитена форма за връзка с клиентите, малка база за предлагани продукти и услуги и добра видимост върху всички устройства! Дано да успяват да го направят лесно и професионално! Желая успех на авторите и на платформата!!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Блокчейн туристи

Блокчейн туристи

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.