Четирите типа хора и защо страхотните новоназначения понякога не се справят

Как да открием и задържим правилния човек за реалните нужди на компанията

Съвети

- Дайте си оценка за етапа на развитие на организацията.

- Проследете на какъв етап се намират отделните бизнес звена. Например компанията може да бъде в процес на разрастване, развойната дейност - на етап зрялост, а продажбите - в процес на зараждане.

- Създайте матрица за всяко звено и преценете какъв тип човек ви е необходим. Забелязвате ли разминаваме между търсения тип професионалист и хората, които водят тези звена.

- Проверете реалните умения и потенциал на кандидатите, които интервюирате, независимо от последната им позиция и професионален фокус.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    the_3rd_wave avatar :-|
    Третата Вълна
    • + 1

    Браво за инициативата на уважаваният и от мен г-н Васил Терзиев!
    Ще ми е интересно да прочета и следващите структурирани съвети на Васил Терзиев.

    За някои от четящите тук, може да им е интересно да прочетат и други гледни точки като например тези на Стивън Синофски / Steven Sinofsky /. Той е човек, който бързо е изкатерил стълбицата от новобранец-инженер, ръководител на различни по големина отдели та чак до корпоративен президент. Но той не е успял да стане изпълнителен директор в компанията, където е растял кариерата: Майкрософт. Докато все още е бил в тази голяма международна копания той e издал в съавторство книга: "One Strategy: Organization, Planning, and Decision Making". Тази книга съдържа редактирани и структурирани за целта на книгата, реални писма и директиви писани от Синовски към подчинените си + анализ. След време след като не успява да се пребори за поста да стане следващият CEO, той отива за известно време да чете лекции в Харвард Бизнес Скуул.

    В настоящо време, Синофски работи във влиятелна рискова инвестиционна компания, създадена от "супер-ангелите" Andersen & Horowitz. В тази инвестиционна компания Синофски участва и влияе при взимането на стратегичски инвестиционни решения и като дирекно участва в управителни съвети на компании, но и публикува своя си рубрика от есета https://a16z.com/author/steven-sinofsky/

    Допълнително той продължава да поддържа друг блог от структурирани (като за учебник) разработени теми по предприемачество, иновации, създаване и развитие на продукти, неговият поглед за фази на еволюция на компании, мотивация на персонала, и т.н.
    ===> "Learning by Shipping" <===
    https://blog.learningbyshipping.com (стари постове) & https://medium.learningbyshipping.com (по-нови постове)

    Eто една от неговите статии от 2015-та, която може да допадне на аудиторията:

    "A Leader's Guide to Deciding: What, When and How to Decide"

    https://blog.learningbyshipping.com/2015/09/10/a-leaders-guide-to-deciding-what-when-and-how-to-decide/

    Нередност?
  • 2
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити
    • + 1

    Е, един мениджър да уцели преоблема! Ида потърси решение.

    Нередност?
Нов коментар