Бизнес в трета възраст

Голяма част от първите семейни фирми в България вече трябва да преминат към следващото поколение, но собствениците не са подготвени

Около четвърт от работещите фирми в България са фамилни. Много от тях са създадени в първите години след промените и вече трябва да прехвърлят собствеността и управлението към следващото поколение. Това може да се окаже проблем, тъй като в страната липсва култура на унаследяване на бизнес, а собствениците нямат ясен план как се случва това.

Преходът обаче може да се окаже добър шанс за предприятията, които успешно преминат през него и оцелеят. Причината е, че новото поколение идва с ново мислене и по-глобален поглед, което го прави и по-адекватно на съвременната реалност. Стига то да е подготвено навреме.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове