С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 2 мар 2018, 12:26, 14305 прочитания

Дърпаш от контакта и караш

Електрическите велосипеди Eljoy са търсени и в България, и в чужбина

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Темата накратко

- Основаната от Галин Бонев компания сглобява електрически велосипеди от 2014 г. и от сегашните 200 колелета планира да порасне до 10 хил. бройки годишно.

- Произвежданите във Варна е-велосипеди Eljoy вече се продават в четири държави.

Още по темата

Велореволюция от София

Двама доскорошни директори в RAM, мениджърът на Григор Димитров и фондът на Елвин Гури строят фабрика за рамки за 6.4 млн. лв.

12 апр 2018

Очакванията за спад в търсенето на петрол са силно преувеличени

Статистиката показва, че електрическите автомобили все още не представляват заплаха за търсенето на суровината

6 мар 2018

Полет към нов бизнес със самолетни обезщетения

През софтуер, адвокати и маркетинг ClaimCompass достига до пътници с проблемни полети и ги представлява пред авиокомпаниите срещу комисиона от компенсацията

23 фев 2018

Първо в "Петък" за по бира-две, после на концерт в Mixtape 5

Радослав Мирчев и Кирил Чешмеджиев стоят зад две от най-популярните и дълголетни заведения в София

9 фев 2018

Адвокатското airbnb

Платформата, която свързва клиенти и юристи advokatami.bg вече има 8 хил. регистрирани потребители и приходи за 2017 г. от 275 хил. лв. Скоро към компанията като инвеститор се присъедини изпълнителният директор на "Нетинфо" Христо Христов

2 фев 2018

Върти ми се една муха

NASEKOMO превръща органичните отпадъци в храна за ларви, които са алтернативен източник на протеини за животни

19 яну 2018
Средно 15% от градските пътувания в Европа се извършват с велосипед, а тенденцията е половината от колелата, ползвани за пътуване до работа, да са електрически. Над 3% е растежът на този пазар за миналата година в глобален мащаб, показват индустриалните анализи и предприемачите в България също гледат към нишата. Още повече че имат да бранят титлата на четвърта сила в производството в Европа.

Почти всички познати производители на велосипеди имат собствени модели е-колела, а един от последните велостартъпи - варненската Eljoy, вече може да се похвали с първа година на печалба и прокарани пътеки за износ към още три пазара освен местния.

Според основателя на компанията Галин Бонев моментът за раздвижване при електрическите велосипеди е назрял, а оптимизмът му го кара да чертае план за разширение на фабриката и вдигане на капацитета й от сегашните 200 колелета до 10 хил. бройки годишно. За петте години, откакто е напуснал работа на висока позиция във финансовия отдел на "Петрол холдинг", ентусиазмът му не само, че не е увяхнал, но е увлякъл и още трима партньори в бизнеса.



Стига с този ексел

Като финансист с кариера в одита и счетоводството за предприемача стъпката от приличен и сигурен доход към рискован собствен проект не е била импулсивна и непремерена. "Офисът ми беше в центъра на Варна и всеки ден преживявах кошмара със задръстванията и паркирането. Пробвах да ходя с обикновен велосипед, но разстоянието и денивелациите бяха изпитание, а и не е комфортно, когато искаш да спазваш някакъв дрескод на работа. Затова сложих батерия на колелото си и се влюбих! Осъзнах, че това е алтернативата на градското придвижване, но бяха нужни 4 години да ми отлежи идеята в главата, преди да реша, че моментът е дошъл", споделя Галин Бонев.

Първоначално отворил цех за преправяне на обикновени колела в електрически, но бързо узрял за създаването на собствен модел. "В този момент, през 2014 г., чуждите велосипеди не ми изглеждаха достатъчно добри - или бяха много тежки, или много скъпи, или недостатъчно красиви." Свързал се с фабрики от Азия, които изработват рамки по зададена скица, инвестирал в инсталация за боядисване, организирал доставката на механика за моторите и създал собствено производство на батерии във Варна. Така организирал окомплектовка, която намира за оптимална.

В момента Eljoy има шест модела велосипеди плюс един дизайнерски, изработен е от дърво и много търсен в чужбина. Клиентите могат да избират между два вида батерии: по-тежка, но по-издръжлива, или по-лека, но с по-къс пробег. Зареждат се за 4-5 часа в обикновена контактна мрежа и издържат между 50 и 150 км в зависимост от степента на подпомагане с педалите и терена, по който се кара. Полезният им живот е 5 години или 700 цикъла на пълен заряд/разряд. Това означава, че ако се минават по 50 км с едно зареждане, могат да се навъртят над 30 хил. км, преди да се наложи подмяна.

Велосипедите Eljoy са на цени от 2 хил. лв. до 10 хил. евро и са с двегодишна фабрична гаранция. Според Галин Бонев батерията е около една трета от стойността, като още толкова струват електрониката и моторът. Според него цената на велосипеда е съпоставима със стойността на добър мобилен телефон и все повече потребители са склонни да я платят, след като чуят колко харчи колелото.

10 стотинки на 100 километра

При такъв разход инвестицията изглежда оправдана, още повече че за разлика от моторите и скутерите електрическият велосипед лесно може да се прибере и да се пази вкъщи. За управлението му не се изисква шофьорска книжка, няма нужда от Гражданска отговорност или задължителен годишен технически преглед. Може да се кара както по градските булеварди, велоалеите и тротоарите, когато няма пешеходци. Има и електрически велосипеди за планина.

"Виждам как хората са ентусиазирани по електромобилите. Само че прогнозата ми е, че те няма да станат масови по нашите улици скоро, защото зарядната инфраструктура е скъпа и се изгражда трудно и бавно. Докато батериите на велосипедите се зареждат бързо в обикновен контакт и вече няма нужда да чакаме нещо в технологията им да се промени, че да поевтинеят", разказва Галин Бонев и добавя, че това е категорията потребители, която се стреми да достигне - младите, активни, градски хора, които мислят за екологията и се палят по технологиите.

Според предприемача полето за иновации оттук нататък е в свързването на колелото с други потребителски устройства като GSM или GPS. Eljoy имат прототипи с вградени системи за проследяване и се надяват, че те ще се окажат достатъчно надеждни за българските условия, още повече че неведнъж са си патили от кражби. До няколко месеца компанията се подготвя да направи следваща стъпка в своето развитие, като предложи на пазара в България възможност за споделен транспорт с електрически велосипеди.

В проектите си тя е водена от идеята, че предлага не толкова физически продукт, колкото потребителско преживяване и решение на наболял социален проблем. За да върви напред, търси партньорства и инвеститори. "Миналата година излязохме над нулата, но това не е достатъчно. Търсим финансиране от различни източници, включително разглеждаме и възможности за европейски програми", разказва Галин Бонев. Той не конкретизира сумата, която се опитва да привлече, но уточнява, че от основаването на фирмата през 2014 г. досега е вложена шестцифрена сума, основно негови семейни спестявания. Съдружниците му се появяват по-късно: единият напуска работата си в IT сектора, за да движи бизнеса с велосипедите, а другите двама се присъединяват покрай собственото производство на батерии, в което е тяхната тясна експертиза.

От отчета на "Елджой" за 2016 г. е видно, че годишно при този обем работа предприятието има 93 хил. лв. разходи и 61 хил. лв. приходи. "В момента през дистрибутори продаваме във Великобритания, Австрия, Румъния и България. Работим по оптимизиране на спедицията и логистиката и засега не търсим нови пазари, защото преди това се нуждаем да разширяване на производството", добавя предприемачът. И обобщава, че въпреки трудностите не съжалява за нищо дотук и че получава подкрепа от близките си за това, с което се е захванал.

Галин Бонев, "Елджой":

Защо смятате, че пазарът в България е узрял за електрическите велосипеди?

При електрическите велосипеди всички основни компоненти са усъвършенствани до оптималните граници на ефективност и цена. Така че няма какво повече да чакаме в тази технология да се развие или да стане по-евтина. Затова казвам, че е назрял моментът, в който хората могат да слязат от колите и да се качат на велосипеда за придвижване в града. И като разход, и като удобство е несравнимо с колата или с градския транспорт.

Защо се впуснахте към производство, вместо преди това да опипате почвата с внос? И не ви ли притеснява, че бързо може да се появи конкуренция?

На практика имаме конкуренция, но ние разчитаме на собствени разработки по електрическата част. Например сами си произвеждаме батериите, които са най-важният компонент на едно електрическо превозно средство. Вариантът да сме само вносители и да препродаваме не ни изкушава, защото не е това причината да се захванем с Eljoy. Ние искаме да направим нещо уникално като комбинация от технологии, дизайн, ефективност, да дадем възможност за индивидуална изработка.

Тези велосипеди предлагат потребителско преживяване и чрез тях искаме да разрешим конкретен проблем, който хората имат с транспорта и придвижването в града. Ето защо не ни притеснява, че в даден момент могат да се появят просто търговци, които да ни конкурират. Напротив, с това все повече хора ще се качат на електрически велосипед и ще се влюбят в него. А тогава вече ще оценят онова, което ние им предлагаме като качество и индивидуалност, а също и като сервиз, на който винаги могат да разчитат.

Какъв е планът ви за растеж в краткосрочен план?

Като следваща крачка на развитие работим по увеличаване на капацитета за производство до 10 хил. електрически велосипеда годишно. Разчитаме на различни варианти за финансиране, включително инвеститори и европейски програми. Преди това, през пролетта, се подготвяме да изненадаме софиянци с пускането на решение за придвижване до Витоша. Повече подробности ще споделим, когато сме напълно готови с проекта.

За да усети предимствата на електрическите велосипеди, човек трябва да ги изпробва. Преживяването е уникално. Каним всички желаещи да се запишат за безплатен тест драйв на нашия уебсайт www.eljoybikes.com или да посетят нашите магазини в София. Усмивките са гарантирани.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Сладката "мисия Лондон" Сладката "мисия Лондон"

Българката Ирен Мердинян вече шеста година предлага на британския пазар сурови десерти под бранда Raw Bonbon

14 сеп 2018, 31588 прочитания

Сладолед от купичката на магьосницата 3 Сладолед от купичката на магьосницата

Създадената през 2012 г. "Корте дилето" вече е сред 10-те най-големи производители на сладолед в България

7 сеп 2018, 36352 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Двамата братя и черният лебед

Българската "Дронамикс" разработва товарния дрон The Black Swan за доставки в региони със слабо развита инфраструктура

Икономика с висока температура

Румънският растеж започва да се забавя, а прогнозите стават все по-мрачни

Финансовият 11 септември

Фалитът на Lehman Brothers отвори нова глава в икономиката и политиката. Тя все още се пише

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кино: "Мястото"

Ироничен трилър за границите на ежедневните желания

Книга: Уилям Фокнър - "Докато лежах и умирах"

Една от класиките на американската литература се появява за първи път на български език

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 37

Капитал

Брой 37 // 15.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Парламентът смени тримата министри, Турция ще реже бюджетни разходи

Емисия

DAILY @7PM // 20.09.2018 Прочетете