С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 20 юли 2018, 11:49, 13642 прочитания

Чанта за слушане

Българската компания Kloshar bags изработва чанти и раници с вградени грамофонни плочи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

SAP и Lufthansa търсят блокчейн решения в авиацията

Кандидатури за съвместния им конкурс могат да се подават до 31 август

8 авг 2018

Стартъп дава глас на глухонемите

Италианската компания Limix разработва ръкавица, която превръща езика на глухонемите в звук

29 юли 2018

Вкусната биокозметика

Българската "Оренда груп" продава биокозметика с марката Wooden Spoon в над 30 държави по света

6 юли 2018

Пикантен бизнес

Софийската фирма "Спайзинг" предлага екзотични подправки в комплект с рецепти за ястия от цял свят

29 юни 2018
  • Mодата на грамофонните плочи се завръща и все повече млади хора с афинитет към ретро вълната преоткриват музиката чрез тях. Наталия Миленкова и нейният брат Деян Миленков обаче виждат във винилите нещо повече от средство за слушане на музика. Те използват все още работещи плочи, за да изработват нестандартни раници и чанти под бранда Kloshar bags.

Младото дуо от Силистра обединява страстта си към изкуството и решава да започне бизнес, който да разчупи бранша на кожените аксесоари, предлагайки алтернативни ръчно изработени продукти на хора, които не се страхуват да покажат своята ексцентричност.


Първата чанта

Идеята за чантите се ражда случайно преди повече от три години, когато за рождения си ден Наталия Миленкова получава от брат си подарък ръчно изработена чанта, в основата на която е винилът. Силната връзка на Наталия с музиката и екстравагантният й стил превръщат чантата в неин любим аксесоар до момента, в който плочата в нея се чупи. Тогава тя е поставена пред избор - да я изхвърли, или да се опита да направи сама нова. Намира необходимите материали, взима любима плоча и с повече въображение успява да ушие сама първата си чанта с винил.

"Kогато приятелките ми я видяха, една по една започнаха да ме молят и на тях да направя такива, като за мен това беше поредното предизвикателство и невероятно удоволствие", казва Миленкова пред "Капитал". Не след дълго обаче тя решава да остави чантите и заминава на бригада в САЩ, като планът е малко по-късно към нея да се присъедини и брат й. През това време обаче без нейно знание той решава да създаде страница в социалните мрежи на изработените към този момент чанти, за да ги популяризира. Интересът към тях се засилва и те решават заедно да доразвият идеята и да стартират бизнес в България.

Основателите искат името на бранда им също да бъде толкова екстравагантно, колкото и самите чанти, първите от които са направени от отпадъчни материали на фирми за мебели. Така те стигат до идеята за Kloshar bags. "Брандът поставя акцент върху стрийт културата, като същевременно кара клиентите ни да се чувстват специални поради факта, че всяка чанта е ръчно изработена", казва Деян Миленков.



От хоби до бизнес

След като младите предприемачи от Силистра вече са валидирали идеята си през няколко продажби и голям интерес към чантите, през декември 2016 г. те решават да се запишат в преакселераторската програма на Start It Smart. Там те изчистват концепцията на бизнеса си и след края й двамата основатели решават изцяло да се отдадат на идеята и регистрират фирмата "Клошар бегс" ЕООД, в която Деян е изпълнителен директор и осъществява връзки с клиентите, а Наталия измисля дизайна и изработва чантите. Целия проект финансират сами. "Откакто превърнахме хобито си в професия, осъзнахме, че всъщност това е щастието, към което сме се стремили", казва тя.

В началото компанията предлага само дамски модели раници, но с времето разраства портфолиото си от модели и започва да произвежда чанти и сакове също и за мъже. В основата на всички са грамофонните плочи, които набавят от антикварни магазини, приятели или колекционери. В някои от чантите по желание на клиентите може да има дори вложена лична история като плоча на любим изпълнител, цитат от песен или послание. Самите винили могат да бъдат извадени и слушани. По думите на основателите към момента подобни чанти с грамофонни плочи се продават само в още един магазин за аксесоари в България, където обаче не са основният продукт.

Чанта за слушане

Фотограф: Надежда Чипева


Kloshar bags работят с няколко склада в България, откъдето набавят материалите си. Използват предимно екокожа и памучни платове, като дизайнерката обича да експериментира и с други материи, от които не се изработват традиционно чанти. "Например материал за сенници, защото е качествен, здрав и същевременно лек, което го прави подходящ за изработката на чанти, пък и е доста оригинален", дава пример тя. Бизнесът е базиран предимно на индивидуалните поръчки, a клиентите участват в процеса по изработката с идеи и предложения според вкуса им. Времето за направата на един продукт пък зависи изцяло от модела, сложността и материалите. Класическият модел отнема близо два дни, а ако чантата е по-специфичена изработка, може да се стигне и до седмица.

Поредица от продажби

През 2017 г. основателите вече получават и първите си официални поръчки през компанията, които за изненада на предприемачите нарастват с всеки изминал месец. Затова им се налага да започнат партньорство с пловдивски цех за производство на чанти, където изработват серийно някои от най-популярните модели.

За изминалата година Миленкови успяват да продадат общо 230 чанти, от които 80 са произведени в цеха, а останалите са ръчно изработени от младата дизайнерка. Цените на чантите също варират в зависимост от модела и използваните материали, като започват от 100 лв. и може да достигнат 300 лв. По думите на Наталия Миленкова клиентите предпочитат индивидуални модели, направени специално за тях, което й помага да развива въображението и уменията си. "Вярваме, че нашите клиенти са хора, които не се влияят от модните тенденции, а ги създават. Ние знаем, че първото впечатление е най-важно, и ако чантата ви кара хората да се обръщат след вас, със сигурност вече сте ги впечатлили", казва още тя.

Въпреки това компанията не регистрира печалба за 2017 г., но по думите на основателите новата година е започнала с много повече поръчки. "Все пак има сезонност в продажбите ни, най-много поръчки традиционно има около коледните и новогодишните празници, както и за рождени дни", обяснява Деян Миленков.

Интерес към чантите има и извън България. Компанията има поръчки от Германия, САЩ, Гърция и Румъния, които за момента се случват през социалните мрежи. Двамата предприемачи са опитвали да работят и с агенти, но опитът им досега показва, че това е крачка, за която още не са готови.

В капана на успеха

Брандът се рекламира предимно "от уста на уста" и чрез социалните мрежи, като според основателите все още най-добрата реклама е препоръката от доволни клиенти. Наталия и Деян Миленкови участват и в различни изложения в България за ръчно творчество, през които популяризират бранда и продуктите си. Често и самите те организират тематични събития, на които клиентите им дори имат възможност да изслушат плочите си на грамофон.

Целта им обаче е да участват на международни модни събития, където според основателите Kloshar bags бързо биха могли да станат популярни. През изминалата година дори са получавали покани от Tokyo Fashion Show, Berlin Fashion Week и Moda London, но до момента ги възпирали големите такси за участие и разходите покрай събитията. Плановете им обаче са през февруари следващата година да вземат участие в Moda London и брандът им да премине бариерата за излаз към чужди пазари. "Искаме също така и да развием ниша с аксесоари – гривни и колиета, които да са в стила на чантите", казват те.

В плановете на младите предприемачи е и в близката година да наберат финансиране от инвеститор или бизнес ангел, за да могат да разраснат компанията. "Това към момента е и едно от най-големите предизвикателства за нас, защото наблюденията ни са, че малко инвеститори в България са склонни да финансират проект, който не е в IT сферата или не представлява иновация", казва Миленков. С разрастването на бизнеса от Kloshar bags целят да наемат още един дизайнер и специалист по продажбите, защото работата за двамата предприемачи става все повече. "Когато стартирахме проекта, никой от нас не е очаквал нещата да се развият по този начин. Хубавото е, че сме още в началото, имаме нови идеи всеки ден и нямаме търпение да ги реализираме", казват те в заключение.
Q&A

Къде се научихте да шиете чанти?

Наталия Миленкова:
Научих се да шия във фирмата за мебели на баща ми в Силистра, където бях кроячка за 6 месеца. Когато нямах работа, сядах на шевната машина и от любопитство да видя как работи първо се научих да шия прав тегел. Тогава дори се опитах се да си ушия чанта, но след неуспешни опити в продължение на една седмица се отказах.

Къде се продават чантите?

Деян Миленков: Засега продаваме само онлайн – през сайта, където могат да бъдат намерени моделите, които произвеждаме серийно, и чрез профилите ни в социалните мрежи, където хората могат да направят индивидуална поръчка. Опитахме да продаваме чантите си и във физически магазини, но не беше особено успешно. Следващата ни стъпка е собствен онлайн магазин, където клиентът сам ще е дизайнер на чантата си.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Семейството с каменната мелница Семейството с каменната мелница

"Екосем" произвежда 21 вида брашна, а най-новото им предложение е полезната вафла "Лимецка"

21 сеп 2018, 1864 прочитания

Сладката "мисия Лондон" Сладката "мисия Лондон"

Българката Ирен Мердинян вече шеста година предлага на британския пазар сурови десерти под бранда Raw Bonbon

14 сеп 2018, 39238 прочитания

24 часа 7 дни

21 сеп 2018, 9851 прочитания

21 сеп 2018, 6605 прочитания

21 сеп 2018, 6317 прочитания

21 сеп 2018, 4536 прочитания

21 сеп 2018, 4400 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Roobar: Раздялата

Яни Драгов изкупи изцяло "Роо брандс" от двамата си съдружници

Как работи "мекият фашизъм" на Орбан

Унгария е предупреждение за това какво може да се случи, когато безскрупулен популист е оставен да управлява безконтролно

Със София в центъра на бизнеса

Изпълнителният директор на Progress Йогеш Гупта пред "Капитал"

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

10 Corso Como в Ню Йорк

Концептуалният милански магазин на Карла Соцани вече стъпи и в Америка

Led Zeppelin на 50

През октомври излиза фотоалбум с непубликувани досега снимки от историята на групата (1968-1980 г.)

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Не разследвай това

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 21.09.2018 Прочетете