С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 авг 2018, 12:21, 10744 прочитания

Тигърът има нужда от пространство

Българската компания Tiger Technology разработва решения за съхранение на данни и търси финансиране за разишрението си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Български предприемач стана част от международната мрежа на Endeavor

Александър Лефтеров е основател на технологичната компания за съхранение на файлове Tiger Technology

5 юли 2018

Христо Илиев: 300 млн. евро са началото. Ще станем два-три пъти по-големи

Основателят и най-голям акционер в AG Capital в разговор с "Капитал" за новия инвестиционен фонд Lion's Head

18 май 2018
През прозореца на Александър Лефтеров, изпълнителен директор и основател на Tiger Technology, назидателно гледа Ленин. Офисът на компанията в София е точно зад Музея на социализма и това е едно от първите неща, които се забелязват от офиса му. Но те отдавна не правят впечатление на Лефтеров. Той е зает, защото подготвя голямо разрастване на софтуерната си компания.

Tiger Technology, работеща през дружеството "Тайгър технолоджи", е софтуерна компания, която най-общо казано, се занимава със съхранение на данни. "Години наред ние разработваме решения, свързани с използването на големи дискови масиви чрез споделен достъп в области, за които има нужда от високи скорости", обяснява Лефтеров. Продуктите на компанията са известни най-вече в медийната индустрия, където се ползват от телевизии, филмови студиа и други, макар да имат клиенти и извън тези области. Впечатляващият списък на клиенти включва Disney, Universal, MTV, Sky, NASA, BNP Paribas и дори Пентагона.

На въпроса защо дори американски държавни гиганти предпочитат българска софтуерна фирма отговорът на Лефтеров е прост: "Всички тези големи имена са ни станали клиенти, защото в дадени моменти сме били единствената компания в света, която решава конкретен проблем."

Последният продукт на компанията Tiger Bridge свързва локални дискови пространства с облачните услуги. Така възниква и често срещаната грешка, че Tiger Technology разработва облачни услуги, а не допълнителен компонент към тях. "Ние не предлагаме облачни услуги. Ние сме създали технология, която позволява тези услуги да се ползват по-широко, като даваме решение на проблема как да се свърже местната инфраструктура към облачната такава", обяснява Лефтеров.

Свързана история



Историята на Tiger Technology е до голяма степен историята на Лефтеров. Той е от онези хора, които често наричат серийни предприемачи. Tiger Technology е основана през 2005 г., но нейната история на практика започва много по-рано – със създаването на компанията "Атиа" през 1997 г. Тогава Лефтеров и неговите колеги работят по няколко проекта. Един от тях вкарва "Атиа" в медийния сектор. БНТ обявява търг за софтуерно решение, в което липсва един компонент – как няколко редактори да работят едновременно върху един и същ проект. Оказва се, че такъв софтуер не съществува никъде по света. "Тогава леко наивно решихме, че ще го направим. Вместо 2-3 месеца ни взе 2-3 години, но го направихме и през 2000 г. продуктът бе купен от AutoDesk, когато компанията беше четвъртата по големина софтуерна фирма в света", разказва Лефтеров.

Впоследствие, след пукането на дотком балона, AutoDesk се разделя с отдела, в който е и продуктът на "Атиа", но той е купен от Sony и там до ден днешен "Атиа" е сред уважаваните партньори на японския гигант. Връзките в
медийния сектор обаче довеждат до създаването на Tiger Technology. "Самата компания бе регистрирана в Швейцария, защото през онези години, преди влизането ни в Европейския съюз, бизнес се правеше трудно. Не можеше да се правят банкови преводи без одобрението на БНБ и дори самият имидж на България тогава беше недобър", казва Лефтеров.

Първоначално компанията е създадена около решение, касаещо мрежите за бърз споделен достъп на данни, които са актуални по това време. "Инфраструктурата беше ограничена, а бизнесите, които имаха нужда от обработка на големи данни, имаха нужда от по-висока скорост. Имаше пазарна дупка и нашият първи продукт покриваше част от тези проблеми. Тогавашният продукт ни позволи да си създадем име. Ние все още го поддържаме, макар той да не е толкова актуален", разказва Лефтеров.

Компанията се финансира с лични средства на Лефтеров, основно от предишните му предприемачески проекти. Всъщност въпреки успеха си Tiger Technology никога не е имала външни инвеститори. Лефтеров е основен акционер в дружеството, като съосновател на компанията е американецът Робърт Кеске, чийто дял по-късно е откупен от Лефтеров. Миноритарни дялове в компанията имат служители на фирмата, както и две сравнително по-големи участия на американците Дейвид Полък и Бернар Ламборел.

За 2017 г. "Тайгър технолоджи" има приходи 3.3 млн. лв. и загуба 128 хил. лв. "Атиа", на която Лефтеров също е изпълнителен директор, макар да признава, че не се занимава с ежедневната оперативна работа в компанията, има приходи от малко над 1 млн. лв.


В търсене на разширение

В началото на юли Лефтеров бе обявен за 21-ия български член на международната мрежа за предприемачи Endeavor. Като част от Endeavor той ще има достъп до мрежата от контакти, партньорства и програми на организацията, които могат да помогнат както в привличането на нови клиенти, така и в набирането на финансиране. Именно това е и идеята на Лефтеров – след като компанията прекарва първите си 13 години недокосната от външни инвеститори, сега Tiger Technology търси разрастване.

Първоначалната сметка на Лефтеров показва, че компанията може да събере около 2 млн. долара, които да бъдат инвестирани в канал за продажби в САЩ. "Това беше консервативната оценка. Сега изглежда, че тази сума ще бъде по-голяма", казва той. Последните индикации за Tiger Technology са, че пазарът е по-голям и технологията на фирмата е по-добре позиционирана, отколкото самата тя е предполагала.

Последният продукт на компанията, който свързва местни мрежи за съхранение с облачните услуги на гигант като Microsoft, IBM, HP и Amazon, ясно показва потенциала на Tiger Technology. Лефтеров и колегите му дори са поканени на годишната софтуерна конференция Microsoft Inspire. "Имаме достъп до някои огромни проекти, но в такива случаи нямаме много контрол, това зависи от големите компании. Някои от тях са по-гъвкави и бързи, други не са."


Лефтеров казва, че членството в Endeavor не е променило бизнеса на всекидневно ниво, но то е част от плана за разрастване, защото чрез организацията Tiger Technology ще има достъп до важни контакти. Според него обаче най-трудната част е преминала. "Най-важната стъпка беше самия продукт, а него вече го имаме. Надяваме се, че до края на годината ще минем на следващото ниво", завършва той.
Какво е най-голямото предизвикателство пред компанията днес?

Александър Лефтеров: Целият ни план е голямо предизвикателство. Пазарът е по-голям, проблемите са актуални, има силна конкуренция в този сектор. За нас ще е трудно да заемем един добър пазарен дял без финансиране. Kогато една компания се опита да излезе извън България, не просто да продава, но да оперира, разходите скачат и е нужно външно финансиране.

Какви са специфичните проблеми и решения, които Tiger Technology покрива?

Ние разширяваме функциите на облака. Не се конкурираме с доставчиците на облачните услуги, ами ги допълваме. Например към днешна дата в областта на видеонаблюдението има огромно количество данни, които стават все повече. Освен това времето, в което данните трябва да се съхраняват, става все по-голямо. Данните растат толкова, че вече е невъзможно да се съхраняват локално. Облакът е удобно решение, но повечето технологии не работят с облаци. Ние правим този мост, като свързваме локалните технологии за съхранение с облака. Това отваря още повече бизнес за облачните услуги.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Семейството с каменната мелница 1 Семейството с каменната мелница

"Екосем" произвежда 21 вида брашна, а най-новото им предложение е полезната вафла "Лимецка"

21 сеп 2018, 10384 прочитания

Сладката "мисия Лондон" Сладката "мисия Лондон"

Българката Ирен Мердинян вече шеста година предлага на британския пазар сурови десерти под бранда Raw Bonbon

14 сеп 2018, 56336 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Яке за двама

Ирина Василева създава дрехи, които улесняват майките при носене на бебето

Как работи "мекият фашизъм" на Орбан

Унгария е предупреждение за това какво може да се случи, когато безскрупулен популист е оставен да управлява безконтролно

Какво иска Румен Радев

С няколко хода президентът показа, че вече работи за собствения си политически образ

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Led Zeppelin на 50

През октомври излиза фотоалбум с непубликувани досега снимки от историята на групата (1968-1980 г.)

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Арест в САЩ за пране на 400 млн. долара от OneCoin, шведската Stillfront купува "Империя онлайн" за 10 млн. евро

Емисия

DAILY @7AM // 25.09.2018 Прочетете