Онлайн доставки за най-малките
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Онлайн доставки за най-малките

Собственикът на "Бейби.бг" Илиан Илков казва, че предпочита да влага спечеленото обратно в бизнеса

Онлайн доставки за най-малките

Илиан Илков поема сайта Baby.bg през 2014 г., а днес в него се предлагат близо 40 хил. бебешки продукта.

21262 прочитания

Собственикът на "Бейби.бг" Илиан Илков казва, че предпочита да влага спечеленото обратно в бизнеса

© Цветелина Белутова


- Baby.bg е български представител на едни от най-известните марки в света.

- Планът за следващата година е компанията да достигне оборот от 4 млн. лв. и да се разрасне към румънския и гръцкия пазар.

В склада за доставки на бебешки продукти към онлайн магазина Baby.bg служителите са разположили компютрите си върху маса за тенис. Като игра - така върви бизнесът на Илиан Илков, който по професия е актьор. Собственикът на импровизирания офис обаче вече не мисли колко точки трябва да отбележи в противниковото поле, а колко доставки има да организира до края на деня. За последната година сайтът има 780 хил. уникални посещения. А едно от предимствата им според него е, че работят с една от най-модерните платформи, използвани в България. Така от 2100 лв. оборот при старта на компанията през 2013 г. бизнесът се разраства и достига продажби от 2 млн. лв. за последните 12 месеца.

От биберони до колички

Винаги сме имали ръст, защото се оптимизираме и се стремим с малко хора да изпълняваме възможно най-много поръчки.

Илиан Илков, управител на "Бейби.БГ"

Илков започва ритейл бизнеса през 2013 г. с още двама партньори, но година по-късно те се оттеглят. И макар че първите години не са леки, стъпка по стъпка компанията расте. Всичко това e постигнато чрез собствени средства, като Илков казва, че предпочита да влага спечеленото в развитието на бизнеса. Според него майките са тези, които най-вече се нуждаят от платформи за онлайн пазаруване, тъй като по-голямата част от времето си прекарват вкъщи, а грижите за детето не им позволяват много свободно време за шопинг. Уверен, че е избрал правилната сфера, както и че е полезен, започва да развива постепенно компанията си.

"В началото имахме няколко сайта, които ни служеха за образец, а сега вече отдавна сме ги задминали по успех", отбелязва той. От квартира, в която работят трима души, офисът постепенно добива по-сериозни очертания и се сдобива с екип от 9 души - програмисти, мениджър на продажбите и служители, които се грижат за приемането и изпращането на поръчките.

На сайта с днешна дата се предлагат около 40 хил. продукта - от биберони до детски мебели. Фирмата е регистрирана под името "Бейби.БГ" и работи с два склада в жк "Младост 3" и на бул. "Цариградско шосе" , което позволява доставките да се извършват най-често в срок до следващия ден. Ако някоя стока не е в наличност, се поръчва бързо от друго място.

Без слаб сезон

Първоначалната идеята на екипа е да превърне сайта в най-мащабния магазин, който предлага всички възможни продукти за бебета на българския пазар. До голяма степен успяват - богатият асортимент е една от причините, заради които клиентите избират да пазаруват от сайта. Продуктите са предназначени основно за деца до 3-годишна възраст, като за по-големите има играчки. От baby.bg смятат за ключово отношението си към клиентите, като се стараят да са максимално полезни.

"Винаги се обаждаме на потребителя, ако има нещо, както и за всякакви подробности относно поръчката", споделя Илков. Успешната маркетинг стратегия също има принос - сайтът предлага много промоции и е създал доверие у клиентите, че те са реални, твърди Илков. Благодарение на тях, както и на подобни акции като Black Friday, компанията няма слаб сезон. И все пак като сравнително неблагоприятни месеци Илков посочва януари и февруари.

Модерният софтуер

Поръчките растат, а заедно с тях и екипът. Софтуерът също започва да създава проблеми и Илков решава да го замени с по-добър. След като разучава какви услуги се използват по света, се спира на Prestashop, тъй като според него програмният продукт предлага маркетингови и функционални удобства, които са непознати на българския пазар.

За да изпълни идеята си, той участва в новата програма на ЕБВР за подкрепа на малките и средните фирми. Проектът му е за 30 хил. лв., от които банката осигурява като финансова помощ две трети от сумата. С тях компанията покрива консултантските услуги за въвеждането на новата система. Това е и първият успешно приключил проект по програмата.

От новия софтуер се очаква да пести време на клиентите. Само чрез един прозорец, в който вписват името и телефона си, те ще могат да направят покупка. "Държим да се уточняваме с клиентите за всяка поръчка - да ги предупредим, ако има забавяне например. Предлагаме постоянно нови оферти. Комуникацията при нас е най-важна", обяснява собственикът. За него новото решение представлява "магистрала, която ще изстреля бизнеса към европейските пазари", като планът му включва и възможност за интеграция с Amazon.

Крачка към търговията на едро

От три месеца "Бейби.БГ" е и представител за България на няколко популярни марки, част от американския холдинг Kids II - Bright Stars, Inqnuity, Oball и Baby Einstein, както и на британската Apramo, известна със специалните си детски столчета за кола, които могат да се завъртат на 360 градуса. Брандовете предлагат основно играчки, както и по-големи артикули като люлки, шезлонги, уреди за гимнастика и други. Илков вярва, че това е възможност за дистрибуция към други търговци и за създаването на нови партньорства, с което компанията да навлезе в още един бизнес - търговията на едро.

Дружеството очаква да стане и представител за България на най-големия производител на бебешки дрехи - американската Carter’s. В плана се включват също физически магазини поради естеството на продуктите, тъй като потребителите предпочитат да пробват на място, както и да проверят качеството. В момента "Бейби.БГ" е в преговори с потенциални инвеститори и фондове, като очакванията на Илков са те да осигурят финансиране за разширяването срещу дял в компанията.

Предприемачът има още планове - следващата година да излезе на румънския и гръцкия пазар, където също ще продава онлайн през сайта си, но с пригодена езикова версия. Причината за избора е сходството между двата пазара с българския. Друг фактор е разстоянието - стоките лесно може да се транспортират и складират.

Ако успее да осъществи плановете си, оборотът на компанията през следващата година би достигнал 4 млн. лв., прогнозира собственикът. За 2017 г. продажбите са с над 30% по-високи от тези за 2016 г. и са в размер на 1.2 млн. лв., а за 12-те месеца от средата на миналата година до средата на тази те възлизат на 2 млн. лв. Това се дължи най-вече на повечето продукти и потребители. За сравнение - при стартирането на бизнеса през 2013 г. оборотът е бил едва 2100 лв. "Тогава това ни се струваше голям успех", казва Илков.

Q&A

Как се финансирате?

Самофинансираме се още от началото на бизнеса. Затова и още не караме скъпи коли. Отскоро ползваме банкови услуги само за марките, които представяме.

Какъв вид реклама използвате?

Не се ограничаваме само с реклами във Facebook и Google. Освен тях ползваме и Instagram, партнираме си с различни блогъри и лидери на мнение, имаме и офлайн реклама - например брошури, които раздаваме в училища за бременни. За целта използваме маркетингова агенция, имаме и собствен координатор.

Как си се представяте след 5 години?

Аз лично се виждам да се развивам и да градя нещо ново. Това ми осмисля деня - да следя какъв напредък може да има нещо, което съм създал. Обичам добрите резултати.
- Baby.bg е български представител на едни от най-известните марки в света.

- Планът за следващата година е компанията да достигне оборот от 4 млн. лв. и да се разрасне към румънския и гръцкия пазар.

В склада за доставки на бебешки продукти към онлайн магазина Baby.bg служителите са разположили компютрите си върху маса за тенис. Като игра - така върви бизнесът на Илиан Илков, който по професия е актьор. Собственикът на импровизирания офис обаче вече не мисли колко точки трябва да отбележи в противниковото поле, а колко доставки има да организира до края на деня. За последната година сайтът има 780 хил. уникални посещения. А едно от предимствата им според него е, че работят с една от най-модерните платформи, използвани в България. Така от 2100 лв. оборот при старта на компанията през 2013 г. бизнесът се разраства и достига продажби от 2 млн. лв. за последните 12 месеца.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK