С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 окт 2018, 18:19, 18195 прочитания

Онлайн доставки за най-малките

Илиан Илков поема сайта Baby.bg през 2014 г., а днес в него се предлагат близо 40 хил. бебешки продукта.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
- Baby.bg е български представител на едни от най-известните марки в света.

- Планът за следващата година е компанията да достигне оборот от 4 млн. лв. и да се разрасне към румънския и гръцкия пазар.
В склада за доставки на бебешки продукти към онлайн магазина Baby.bg служителите са разположили компютрите си върху маса за тенис. Като игра - така върви бизнесът на Илиан Илков, който по професия е актьор. Собственикът на импровизирания офис обаче вече не мисли колко точки трябва да отбележи в противниковото поле, а колко доставки има да организира до края на деня. За последната година сайтът има 780 хил. уникални посещения. А едно от предимствата им според него е, че работят с една от най-модерните платформи, използвани в България. Така от 2100 лв. оборот при старта на компанията през 2013 г. бизнесът се разраства и достига продажби от 2 млн. лв. за последните 12 месеца.

От биберони до колички
Винаги сме имали ръст, защото се оптимизираме и се стремим с малко хора да изпълняваме възможно най-много поръчки.
Илиан Илков, управител на "Бейби.БГ"



Илков започва ритейл бизнеса през 2013 г. с още двама партньори, но година по-късно те се оттеглят. И макар че първите години не са леки, стъпка по стъпка компанията расте. Всичко това e постигнато чрез собствени средства, като Илков казва, че предпочита да влага спечеленото в развитието на бизнеса. Според него майките са тези, които най-вече се нуждаят от платформи за онлайн пазаруване, тъй като по-голямата част от времето си прекарват вкъщи, а грижите за детето не им позволяват много свободно време за шопинг. Уверен, че е избрал правилната сфера, както и че е полезен, започва да развива постепенно компанията си.

"В началото имахме няколко сайта, които ни служеха за образец, а сега вече отдавна сме ги задминали по успех", отбелязва той. От квартира, в която работят трима души, офисът постепенно добива по-сериозни очертания и се сдобива с екип от 9 души - програмисти, мениджър на продажбите и служители, които се грижат за приемането и изпращането на поръчките.

На сайта с днешна дата се предлагат около 40 хил. продукта - от биберони до детски мебели. Фирмата е регистрирана под името "Бейби.БГ" и работи с два склада в жк "Младост 3" и на бул. "Цариградско шосе" , което позволява доставките да се извършват най-често в срок до следващия ден. Ако някоя стока не е в наличност, се поръчва бързо от друго място.



Без слаб сезон

Първоначалната идеята на екипа е да превърне сайта в най-мащабния магазин, който предлага всички възможни продукти за бебета на българския пазар. До голяма степен успяват - богатият асортимент е една от причините, заради които клиентите избират да пазаруват от сайта. Продуктите са предназначени основно за деца до 3-годишна възраст, като за по-големите има играчки. От baby.bg смятат за ключово отношението си към клиентите, като се стараят да са максимално полезни.

"Винаги се обаждаме на потребителя, ако има нещо, както и за всякакви подробности относно поръчката", споделя Илков. Успешната маркетинг стратегия също има принос - сайтът предлага много промоции и е създал доверие у клиентите, че те са реални, твърди Илков. Благодарение на тях, както и на подобни акции като Black Friday, компанията няма слаб сезон. И все пак като сравнително неблагоприятни месеци Илков посочва януари и февруари.

Модерният софтуер

Поръчките растат, а заедно с тях и екипът. Софтуерът също започва да създава проблеми и Илков решава да го замени с по-добър. След като разучава какви услуги се използват по света, се спира на Prestashop, тъй като според него програмният продукт предлага маркетингови и функционални удобства, които са непознати на българския пазар.

За да изпълни идеята си, той участва в новата програма на ЕБВР за подкрепа на малките и средните фирми. Проектът му е за 30 хил. лв., от които банката осигурява като финансова помощ две трети от сумата. С тях компанията покрива консултантските услуги за въвеждането на новата система. Това е и първият успешно приключил проект по програмата.

От новия софтуер се очаква да пести време на клиентите. Само чрез един прозорец, в който вписват името и телефона си, те ще могат да направят покупка. "Държим да се уточняваме с клиентите за всяка поръчка - да ги предупредим, ако има забавяне например. Предлагаме постоянно нови оферти. Комуникацията при нас е най-важна", обяснява собственикът. За него новото решение представлява "магистрала, която ще изстреля бизнеса към европейските пазари", като планът му включва и възможност за интеграция с Amazon.

Крачка към търговията на едро

От три месеца "Бейби.БГ" е и представител за България на няколко популярни марки, част от американския холдинг Kids II - Bright Stars, Inqnuity, Oball и Baby Einstein, както и на британската Apramo, известна със специалните си детски столчета за кола, които могат да се завъртат на 360 градуса. Брандовете предлагат основно играчки, както и по-големи артикули като люлки, шезлонги, уреди за гимнастика и други. Илков вярва, че това е възможност за дистрибуция към други търговци и за създаването на нови партньорства, с което компанията да навлезе в още един бизнес - търговията на едро.

Дружеството очаква да стане и представител за България на най-големия производител на бебешки дрехи - американската Carter’s. В плана се включват също физически магазини поради естеството на продуктите, тъй като потребителите предпочитат да пробват на място, както и да проверят качеството. В момента "Бейби.БГ" е в преговори с потенциални инвеститори и фондове, като очакванията на Илков са те да осигурят финансиране за разширяването срещу дял в компанията.

Предприемачът има още планове - следващата година да излезе на румънския и гръцкия пазар, където също ще продава онлайн през сайта си, но с пригодена езикова версия. Причината за избора е сходството между двата пазара с българския. Друг фактор е разстоянието - стоките лесно може да се транспортират и складират.

Ако успее да осъществи плановете си, оборотът на компанията през следващата година би достигнал 4 млн. лв., прогнозира собственикът. За 2017 г. продажбите са с над 30% по-високи от тези за 2016 г. и са в размер на 1.2 млн. лв., а за 12-те месеца от средата на миналата година до средата на тази те възлизат на 2 млн. лв. Това се дължи най-вече на повечето продукти и потребители. За сравнение - при стартирането на бизнеса през 2013 г. оборотът е бил едва 2100 лв. "Тогава това ни се струваше голям успех", казва Илков.
Q&A

Как се финансирате?
Самофинансираме се още от началото на бизнеса. Затова и още не караме скъпи коли. Отскоро ползваме банкови услуги само за марките, които представяме.

Какъв вид реклама използвате?
Не се ограничаваме само с реклами във Facebook и Google. Освен тях ползваме и Instagram, партнираме си с различни блогъри и лидери на мнение, имаме и офлайн реклама - например брошури, които раздаваме в училища за бременни. За целта използваме маркетингова агенция, имаме и собствен координатор.

Как си се представяте след 5 години?
Аз лично се виждам да се развивам и да градя нещо ново. Това ми осмисля деня - да следя какъв напредък може да има нещо, което съм създал. Обичам добрите резултати.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Фасулска работа Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

15 ное 2019, 5430 прочитания

Барет Ерсек: Не поставяйте растежа пред изпълнението в бизнеса си Барет Ерсек: Не поставяйте растежа пред изпълнението в бизнеса си

Предприемачът и лектор на Growth Summit пред "Капитал"

11 ное 2019, 1125 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
София, щата Канзас

Американският предприемач Реджи Чандра избра България за развоен център с 20 служители на компанията си за интелигентни светофарни системи

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10