София, щата Канзас

Американският предприемач Реджи Чандра избра България за развоен център с 20 служители на компанията си за интелигентни светофарни системи

За повечето българи щатът Канзас (пощенски код KS) е тотално непознат. Което прави всяка инвестиция, идваща буквално от центъра на САЩ, повече от интересна. Именно такова е и решението на местния предприемач от град Ленекса Реджи Чандра - да открие през миналата година развоен център в София за компанията си за интелигентни светофарни системи Rhythm Engineering. Днес в "Ритъм инженеринг - България" работят около 20 програмисти и специалисти, които са основна част от продуктовите разработки на фирмата. "Основната мисия още от създаването ни през 2006 г. е да помагаме на хората да достигат до крайната си дестинация по най-безопасния и бърз начин", описва накратко Чандра идеята зад фирмата му. Стартъп в ЛенексаВ началото си преди 12 години Rhythm Engineering e типична стартираща компания. Началото дава в местен стартъп инкубатор самият Чандра - дипломиран инженер по трафика. Той ясно разбира, че системите за контрол на движението са остарели и разчитат на модели отпреди десетилетия. Според него 70 - 80% от светофарите в САЩ не са синхронизирани, защото на практика използват ръчно броене на превозните средства и не се адаптират спрямо моментното натоварване на пътя. "Но фиксираният модел на трафика вече е отживелица, защото постоянно има различни събития, които не подлежат на моделиране", казва Чандра. Така той започва да работи върху използването на повече технологии в целия процес. Постепенно фирмата му разработва цялостно решение - InSync, включващо камери, радари, сензори и софтуер за анализ на трафика. То използва алгоритми, които се адаптират спрямо натовареността и движението и така контролират светофарните уредби далеч по-ефективно.

"През годините технологиите се развиха, но не и управлението на трафика. Нашето решение всъщност дигитализира процеса чрез използването на машинно самообучение и изкуствен интелект. Използваме радари, камери и различни сензори, които анализират трафика в реално време. И решението ни разглежда отделните превозни средства, независимо дали кола, камион или колело", казва Чандра.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар