С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 15 фев 2019, 11:46, 10687 прочитания

Опитай по-дигитално

Colibra разработва платформа, базирана на блокчейн, която прави по-лесна и прозрачна обработката на искове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На ски почивка сте в швейцарските Алпи, но падате и чупите крака си. Имате медицинска застраховка, която да възстанови тези непредвидени разходи, но се сблъсквате с трудности при получаването на обезщетението. Вариант за решение е брокерът, който се явява като агент на клиента. Недостатъците на тази балансираща страна обаче са два – фактът, че тя работи офлайн, и високата цена за услугите й. Около 30% от премията, която потребителят получава от застрахователя, отива за брокера, твърди Мирослав Запорожанов.

Затова той и двамата му партньори Калоян Георгиев и Иван Беломорски решават да създадат застрахователната платформа Colibra. Преди две години тримата основават стартиращата компания INSA, която е регистрирана в Малта, с идеята да разработят технология, която, от една страна, да оптимизира процеса на продажба, а от друга, да решава конфликта между застраховател и застрахован.


Компанията е взела най-голямото финансиране от фонда Eleven от последните им рундове - 250 хил. евро. И чертае едър план - да стане застраховател, като ще кандидатства за лиценз и хоризонтът й за получаване е краят на годината. Дотогава обаче предприемачите ще дебютират с друг продукт.

Първо приложение

Първият продукт, който обаче е извън застраховането – Fairflight, се очаква да излезе на пазара до средата на март и ще бъде наличен във всички европейски страни. Приложението има амбицията да демократизира сектора на обезщетенията при закъснения на полети. В момента компенсация се дължи на пътник, чийто полет е закъснял с поне 3 часа по вина на авиокомпанията. Colibra предлага възможност потребителят да получи обезщетение и при по-либерални условия - например когато закъснението е по-малко от 3 часа или вината не е на авиокомпанията, но в по-малък размер (от 25 евро в зависимост от случая). Всеки пътник предварително заявява при какви условия ще търси обезщетение. От Colibra обясниха, че пазарът на обезщетения от закъснения на полети годишно възлиза на 8 млрд. евро, но от него биват обработвани едва около 15%. Те ще разчитат именно на тази разлика, за да си покрият разходите и да си осигурят печалба.



Прозрачен застраховател

Пускайки първо Fairflight от компанията после ще опитат да предложат на същите тези потребители застрахователния си продукт, базиран на прозрачност и бързина на плащанията. В началото ще са традиционни продукти като туристическите застраховки, но по лесен начин, като се ползва нов подход при обработка на исковете.

"Един от основните проблеми в застрахователния процес е липсата на доверие, тъй като застрахователят е този, който трябва да вземе решението в случай на конфликт със застрахования", смята управителят Калоян Георгиев. Затова компанията залага на блокчейн технология, тъй като краудсорсинг платформата позволява реално да се премахне "сблъсъкът" между клиент и застраховател при обработката на искове. Тези хора обаче ще са независими и няма да работят за застрахователя. В общи линии процесът е следният: застрахованият подава иск чрез интернет, машина избира "жури" от независими оператори на своята отворена платформа, които обработват казуса, и след това средствата се прехвърлят автоматично в портфейла на клиента. "Искаме да направим процеса толкова прозрачен, че клиентът да си каже, че това е най-честната застрахователна компания, която е виждал", казва Мирослав Запорожанов, който е маркетинг мениджър. Компанията ще разчита основно на социалните мрежи за рекламата си.

Отборът на Colibra

Самата INSA е създадена с 60 хил. лв. капитал, като инвестицията е от собствени средства на основателите. Наскоро компанията привлече интереса и на инвестиционния фонд Eleven, който инвестира 250 хил. евро в проекта.

Макар че Colibra е стартираща компания, екипът й вече е близо 40 души, а основателите й имат зад гърба си история в бизнеса. Калоян Георгиев е собственик на дистрибутора на лекарства "Нипон белс матрикс", а Мирослав Запорожанов е основател на курсовете по дигитален маркетинг DigitalPro. Оперативният мениджър Иван Беломорски пък е IT специалист и консултант на софтуерни компании.
Q&A

Как се рекламирате?
Мирослав Запорожанов: Първоначално ще използваме стандартните канали – Facebook, Instagram, социалните мрежи като цяло. Това, на което искаме да наблегнем, е хората да говорят за нас на своите приятели. Разчитаме на така наречения crowdsource marketing – вместо да плащаме огромни суми за реклама, искаме да насочим тези ресурси към потребителите, за да може те да имат и финансов стимул да рекламират продукта ни на принципа "от уста на уста".

Имате ли конкуренция?
Калоян Георгиев: Има проекти, които се занимават със застраховане, базирано на блокчейн, но те не са ориентирани към крайния потребител. Разликата е, че почти всички идентифицират и се фокусират върху вътрешнозастрахователни проблеми. Търсят се решения за координиране на различните системи на отделните застрахователни компании. Нашият продукт е фокусиран върху проблемите на потребителя и липсата на доверие между двете страни.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Чисто от Чехия, скоро и от София Чисто от Чехия, скоро и от София

В началото на 2018 г. Вихра Динчева и Ирена Събева заедно създават "Тиера Верде България", която предлага екологични почистващи препарати и стоки за живот с нулев отпадък

11 окт 2019, 2078 прочитания

Драгалевската къща за общуване 4 Драгалевската къща за общуване

Първият социален клуб в София е проект на Мила Григорова и Дилян Димитров, познати добре в стартъп средите

4 окт 2019, 16748 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Свободно отглеждани програмисти

Софтуерната компания Dreamix разработва решения за чуждестранни клиенти

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма