С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 15 фев 2019, 11:46, 12959 прочитания

Опитай по-дигитално

Colibra разработва платформа, базирана на блокчейн, която прави по-лесна и прозрачна обработката на искове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На ски почивка сте в швейцарските Алпи, но падате и чупите крака си. Имате медицинска застраховка, която да възстанови тези непредвидени разходи, но се сблъсквате с трудности при получаването на обезщетението. Вариант за решение е брокерът, който се явява като агент на клиента. Недостатъците на тази балансираща страна обаче са два – фактът, че тя работи офлайн, и високата цена за услугите й. Около 30% от премията, която потребителят получава от застрахователя, отива за брокера, твърди Мирослав Запорожанов.

Затова той и двамата му партньори Калоян Георгиев и Иван Беломорски решават да създадат застрахователната платформа Colibra. Преди две години тримата основават стартиращата компания INSA, която е регистрирана в Малта, с идеята да разработят технология, която, от една страна, да оптимизира процеса на продажба, а от друга, да решава конфликта между застраховател и застрахован.


Компанията е взела най-голямото финансиране от фонда Eleven от последните им рундове - 250 хил. евро. И чертае едър план - да стане застраховател, като ще кандидатства за лиценз и хоризонтът й за получаване е краят на годината. Дотогава обаче предприемачите ще дебютират с друг продукт.

Първо приложение

Първият продукт, който обаче е извън застраховането – Fairflight, се очаква да излезе на пазара до средата на март и ще бъде наличен във всички европейски страни. Приложението има амбицията да демократизира сектора на обезщетенията при закъснения на полети. В момента компенсация се дължи на пътник, чийто полет е закъснял с поне 3 часа по вина на авиокомпанията. Colibra предлага възможност потребителят да получи обезщетение и при по-либерални условия - например когато закъснението е по-малко от 3 часа или вината не е на авиокомпанията, но в по-малък размер (от 25 евро в зависимост от случая). Всеки пътник предварително заявява при какви условия ще търси обезщетение. От Colibra обясниха, че пазарът на обезщетения от закъснения на полети годишно възлиза на 8 млрд. евро, но от него биват обработвани едва около 15%. Те ще разчитат именно на тази разлика, за да си покрият разходите и да си осигурят печалба.



Прозрачен застраховател

Пускайки първо Fairflight от компанията после ще опитат да предложат на същите тези потребители застрахователния си продукт, базиран на прозрачност и бързина на плащанията. В началото ще са традиционни продукти като туристическите застраховки, но по лесен начин, като се ползва нов подход при обработка на исковете.

"Един от основните проблеми в застрахователния процес е липсата на доверие, тъй като застрахователят е този, който трябва да вземе решението в случай на конфликт със застрахования", смята управителят Калоян Георгиев. Затова компанията залага на блокчейн технология, тъй като краудсорсинг платформата позволява реално да се премахне "сблъсъкът" между клиент и застраховател при обработката на искове. Тези хора обаче ще са независими и няма да работят за застрахователя. В общи линии процесът е следният: застрахованият подава иск чрез интернет, машина избира "жури" от независими оператори на своята отворена платформа, които обработват казуса, и след това средствата се прехвърлят автоматично в портфейла на клиента. "Искаме да направим процеса толкова прозрачен, че клиентът да си каже, че това е най-честната застрахователна компания, която е виждал", казва Мирослав Запорожанов, който е маркетинг мениджър. Компанията ще разчита основно на социалните мрежи за рекламата си.

Отборът на Colibra

Самата INSA е създадена с 60 хил. лв. капитал, като инвестицията е от собствени средства на основателите. Наскоро компанията привлече интереса и на инвестиционния фонд Eleven, който инвестира 250 хил. евро в проекта.

Макар че Colibra е стартираща компания, екипът й вече е близо 40 души, а основателите й имат зад гърба си история в бизнеса. Калоян Георгиев е собственик на дистрибутора на лекарства "Нипон белс матрикс", а Мирослав Запорожанов е основател на курсовете по дигитален маркетинг DigitalPro. Оперативният мениджър Иван Беломорски пък е IT специалист и консултант на софтуерни компании.
Q&A

Как се рекламирате?
Мирослав Запорожанов: Първоначално ще използваме стандартните канали – Facebook, Instagram, социалните мрежи като цяло. Това, на което искаме да наблегнем, е хората да говорят за нас на своите приятели. Разчитаме на така наречения crowdsource marketing – вместо да плащаме огромни суми за реклама, искаме да насочим тези ресурси към потребителите, за да може те да имат и финансов стимул да рекламират продукта ни на принципа "от уста на уста".

Имате ли конкуренция?
Калоян Георгиев: Има проекти, които се занимават със застраховане, базирано на блокчейн, но те не са ориентирани към крайния потребител. Разликата е, че почти всички идентифицират и се фокусират върху вътрешнозастрахователни проблеми. Търсят се решения за координиране на различните системи на отделните застрахователни компании. Нашият продукт е фокусиран върху проблемите на потребителя и липсата на доверие между двете страни.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По Scala-та на добрия вкус По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

17 яну 2020, 2708 прочитания

Платформата за пране Jeff вече има 15 партньора в България Платформата за пране Jeff вече има 15 партньора в България

Първите обекти под бранда на испанския стартъп ще отворят в София и Пловдив до няколко месеца

15 яну 2020, 3504 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Свободно отглеждани програмисти

Софтуерната компания Dreamix разработва решения за чуждестранни клиенти

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10