От "Билкова" до върха на алкохолния бизнес

Ралица Скорчева-Славова, управител на "Максиъм България" пред "Капитал"

"Едно от най-важните ми мениджърски решения e, когато съм разбрала, че е важно да съм важна само тогава, когато е важно. Игра на думи е, но в един момент осъзнах, че въобще не е необходимо винаги аз да съм права, моето да става, само аз да говоря, само аз да съм в центъра на вниманието. Като осветиш хората до теб, всички светите по-силно", казва Ралица Скорчева-Славова
"Едно от най-важните ми мениджърски решения e, когато съм разбрала, че е важно да съм важна само тогава, когато е важно. Игра на думи е, но в един момент осъзнах, че въобще не е необходимо винаги аз да съм права, моето да става, само аз да говоря, само аз да съм в центъра на вниманието. Като осветиш хората до теб, всички светите по-силно", казва Ралица Скорчева-Славова
"Едно от най-важните ми мениджърски решения e, когато съм разбрала, че е важно да съм важна само тогава, когато е важно. Игра на думи е, но в един момент осъзнах, че въобще не е необходимо винаги аз да съм права, моето да става, само аз да говоря, само аз да съм в центъра на вниманието. Като осветиш хората до теб, всички светите по-силно", казва Ралица Скорчева-Славова    ©  Велко Ангелов
"Едно от най-важните ми мениджърски решения e, когато съм разбрала, че е важно да съм важна само тогава, когато е важно. Игра на думи е, но в един момент осъзнах, че въобще не е необходимо винаги аз да съм права, моето да става, само аз да говоря, само аз да съм в центъра на вниманието. Като осветиш хората до теб, всички светите по-силно", казва Ралица Скорчева-Славова    ©  Велко Ангелов

Визитка

Ралица Скорчева-Славова е управител на алкохолната компания "Максиъм България", основана през 2001 г. като част от Maxxium Worldwide - глобално дистрибуторско сдружение от четирима играчи на международния алкохолен пазар - Absolut vodka, тогава собственост на шведското правителство, Edrington Group с марките си Famous Grouse и Macallan, Beam Global Spirits&Wine и Rémy Cointreau. През 2008 г. шведското правителство продава марката Absolut на Pernod Ricard, Rémy Cointreau се оттегля от партньорството, а Edrington Group и Beam Global Spirits&Wine решават да ликвидират местните клонове или да продължат да работят в joint venture в съответната държава. "Максиъм България" е изключение, на което световните алкохолни производители предлагат на мениджърския екип да закупи компанията на стойност 1 евро и да продължи да я управлява. От 2008 г. до момента "Максиъм България" е собственост на четирима съдружници - Владимир Николов, директор "Маркетинг и продажби", Чуни Станоева, директор "Логистика и обслужване на клиенти", финансовият директор Кенет Кеселс и Ралица Скорчева-Славова, която е управител.

Компанията е основател на Уиски Фест София и Уиски Фест Пловдив, Скорчева е председател на "спиритсБЪЛГАРИЯ" - Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки от 2014 година.

В момента "Максиъм България" представлява над 70 марки алкохол във високия сегмент, между които Jim Beam, Maker's Mark, Campari, Aperol, Ouzo 12, ликьори Bols, водка Столичная, Armand de Brignac, Kavalan, Jura, Dalmore, Cutty Sark.

Приходите от продажби през 2018 г. са 29.06 млн. лв., а печалбата е 1.08 млн. лв. В момента в компанията работят 55 души.

Как попаднахте в алкохолния бизнес?


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове