Интернет, какво ми казваш?

Българската компания Identrics обучава машини, за да извлича полезна информация за бизнесите в интернет

Интернет, подобно на Вселената, постоянно се разширява, при това все по-бързо. От социални мрежи до традиционни медии, днес всичко е насочено към вече клиширания израз "създаване на съдържание". Освен създаването му обаче все по-ключови стават разглеждането, структурирането и извличането на най-важното от него. И с големият интерес логично идват и възможностите той да бъде претворен в наука (data science) и в бизнес. Тук на сцената излизат компании като българската Identrics. Тя използва изкуствен интелект, за да извлича знания от неструктуриран текст и казано най-накратко, да каже на бизнесите какво точно казва за тях интернет – или поне потребителите му.

"Ние събираме информация от публични форуми, така че да разберем какво се говори за нашите клиенти в естествена среда", казва Владимир Петков, изпълнителен директор на Identrics. "Интересът ни е към органичните разговори, а не към платени постове или кампании, които очевидно не биха били представителни. За да разберат нашите клиенти какво се говори за тях, трябва да бъдат прочетени милиони на брой документи. Ние автоматизираме този процес."


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар