С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 ное 2019, 10:47, 4016 прочитания

Дебора Хей: Една от грешките ми беше да назначавам работници като съдружници прекалено рано

Серийният предприемач и лектор на Growth Summit пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Да поема ли този риск", "Какво да очаквам в близкото бъдеще" и "Как да управлявам промяната" са добре познати въпроси за тези, които управляват собствен бизнес и търсят правилния начин да го разраснат. Предприемачеството може да е самотно занимание и да носи безсънни нощи. Това е особено вярно, когато бизнесът преминава от категорията "малък" в "среден", а след това и в "голям".

На 26 ноември конференцията Growth Summit на "Капитал" и Entrepreneurs Organization Югоизточна Европа
ще адресира най-важните въпроси за собствениците на растящи компании: каква е правилната стратегия за ръст и как да я изпълня, как да управлявам хората и ресурсите в моя бизнес. Събитието ще събере предприемачи и консултанти от цял свят, за да разкажат уроците, които са научили от първа ръка.

Вижте програмата и запазете своето място днес.

Дебора Хей е сериен предприемач. До момента е основала седем компании и има успешен опит в бързото им развитие и налагане на брандове. Уменията на Дебора са придобити в няколко различни сектора. Тя прекарва 15 години в технологичния сектор, където се занимава с няколко стартъпа, бизнес за системна интеграция и няколко големи по мащаб правителствени проекта. Тя е ръководила екипи по разработка, продажби, както и екипа по придобиването на IKON, мултинационална компания, оценена на 6 млрд. долара. Дебора е основател на Sunstream Corporation - производствена компания в сферата на мореплаването и една от най-бързо растящите компании в Сиатъл в продължение на осем години. В сферата на консултантските услуги Дебора създава компанията Altitude 7 Group, с която помага на предприемачи да създават стратегии за растеж и позициониране на бизнеси за продажба. В този бизнес тя прилага техники като Rockefeller Habits, Topgrading и DISC team analysis. Настоящият й проект е MotoSoul - международен лайфстайл бранд за мото ентусиасти.

Как бихте обяснили с какво се занимава компанията ви на седемгодишно дете?
- MotoSoul прави хората, които карат мотоциклети щастливи. Те имат приятни места, на които да отидат, страхотна храна, която да опитат, приятели, които споделят техните интереси и страсти и най-вече – място, където да покажат своите страхотни мотори.


Какво ви мотивира да започнете?
- Кога? (смее се) Не, сериозно баща ми беше предприемач, моите дядо и баба също – това е всичко, което знам. Аз не мисля, че съм удобна за наемане на работа – бих била ужасен работник. Всеки един бизнес, който стартирах, започна с някаква ниша, на която пазарът нямаше отговор. Оттам – всяка идея узряваше. Някои успяха, други се провалиха. Времето и късметът са най-добрите индикатори за успех.

Какво ви държи будна през нощта? Както ви кара да станете от леглото сутрин?
- Будна през нощта: управлението на парите – общо взето, почти никога не ми стига времето за всичко. Мотивацията да стана сутрин – новите възможности, презентирането пред клиенти и партньори, дневните упражнения.

Какви грешки направихте по пътя, от които другите могат да се учат?
- Да харча пари, преди да ги имам. Да назначавам работници като съдружници прекалено скоро. Да премествам производството в чужбина, преди да проуча всички възможни разходи.



Какво знаете сега, с което бихте искали да сте били наясно в началото?
- Успехът не е свързан с моята банкова сметка. Фокусирането само върху печалбата прави всичко много илюзорно. Фокусът върху правенето на правилните неща носи успех. Успехът и печалбата не са едно и също.

С какво сте най-горда и доволна?
- Да бъда майка, която вдъхновява децата си чрез примери, а не само чрез говорене. Не е достатъчно просто да кажеш "бъдете добри, правете правилните неща" и всички подобни родителски похвати. Какво всъщност правиш – това има значение. Как живееш живота си, какви решение взимаш, как помaгаш на другите хора – това има значение. Аз правя всичко това чрез бизнеса си и моите момчета го виждат.

Какво е посланието ви към света?
- Правилният бизнес модел е да печелиш, докато правиш добро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Красота по поръчка Красота по поръчка

Габриела Палавеева-Роджерс създава мобилното приложение GoBeauty, което свързва потребители и козметици на свободна практика

21 фев 2020, 2062 прочитания

Предпочитанията и перспективите за заетост на младите се разминават Предпочитанията и перспективите за заетост на младите се разминават

Проучване на ОИСР показва, че трудовите ресурси се използват неефективно

21 фев 2020, 1237 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Азра Кертмелиоглу: Никога не се чувствайте твърде удобно с работата си

Предприемачът и лектор на Growth Summit пред "Капитал"

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10