С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 ное 2019, 12:27, 7424 прочитания

Академия за гейм таланти

За една година Антони Христов и Милин Джалалиев основават първото в региона гейм обучение в рамките на ARC Academy

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Темата накратко
  • Първият випуск студенти започна през октомври с общо 62 души в трите програми.
  • Основателите целят догодина 40% от учещите да са чуждестранни и българи, живеещи зад граница.
Студентите могат да кандидатстват и за стипендия, която покрива до 50% от таксата им.
Преди година почти по едно и също време професионалните кариери на Антони Христов и Милин Джалалиев правят рязък завой. Вече утвърдени имена в професиите си, те решават да оставят зад гърба си корпоративния живот и да се занимават с образование. Макар тогава още да не се познават, общата идея ги среща и решават заедно да я реализират. Така в началото на годината поставят основите на академията за креативност ARC Academy.

Те стартират с идеята да предлагат практическо обучение в различни творчески направления, но пазарът ги отвежда в посока постоянно разрастващата се гейм индустрия. Така за по-малко от 8 месеца екипът зад ARC Academy успява да изгради три отделни програми, които стартират през октомври с над 60 студенти.


Play Again?

През по-голямата част от живота си Антони Христов работи и живее в САЩ, като през последните 18 години е арт директор в холивудското студио Pixar. Той е сред създателите на анимациите Wall-E, "Търсенето на Немо" и "Феноменалните". Въпреки успешната си кариера през 2018 г. той решава да напусне филмовото студио. "Занимавах се с анимация дълги години, но, разбира се, нищо не стои на едно место, човек се променя, интересите му се променят, а в последно време индустрията се промени. Почувствах как губя мотивация и исках да правя нещо различно", разказва той пред "Капитал".

Почти по същото време Милин Джалалиев взима решение да напусне комуникационната група Publicis Groupe България, където работи през последните 16 години, като 10 от тях е директор на рекламната агенция Saatchi&Saatchi.



Така в началото на годината общите интереси към образованието срещат Антони Христов и Милин Джалалиев. "Искахме да направим академия, фокусирана върху креативността, като първата идея бяха обучения в областта на анимацията. В България обаче има малко студиа, а целта ни не е студентите да отиват да работят в чужбина", казва Джалалиев.

Последвалите проучвания ги отвеждат към гейм индустрията, която глобално е оценена на над 137 млрд. долара за 2018 г., или три пъти повече, отколкото филмовата индустрия. В България вече има над 30 студиа, сред които и клонове на някои от лидерите в бранша. Те ежегодно разрастват бизнесите си, което ги сблъсква с логичния следващ проблем – липсата на кадри. Именно тук намира своето място ARC Academy и през пролетта двамата започват да разработват първата в региона гейм образователна програма.

Трите нива на обучението

Академията предлага общо три курса - Digital Arts Fundamentals, Game и Branding, като целта им е да предоставят задълбочени практически познания на студентите в областта на гейминга и комуникациите. Затова и всички лектори са професионалисти в конкретните области. Курсовете са с продължителност десет месеца или два семестъра, а всички лекции се провеждат след работно време и уикендите в "София тех парк". Екипът на ARC Academy се състои от четирима души, а преподавателите в трите програми са общо 38.

Програмата Branding е създадена в партньорство с Висшето училище по мениджмънт (ВУМ) и е единствената с акредитирана диплома след завършването й. В нея студентите преминават през всички етапи от създаването на един бранд до адаптирането му в реална и дигитална среда. Те работят в екипи и решават реални казуси, зададени от компании - партньори на академията. "Курсът е насочен към хора, които искат да станат бранд мениджъри, да развият собствен бизнес или имат професия, в която брандът има отношение и значение", обяснява Джалалиев, който е и сред преподавателите в курса. Таксата за един семестър в Branding програмата е 1200 евро, които могат да бъдат платени на три вноски.

Студентите в т.нар. Digital Arts Fundamentals минават през основните техники в рисуването - анатомия на хора и животни, изобразяване на жестове и фигури, скулптура. Чак след това обучението им преминава в дигитална среда. В подготвителната програма преподава и Антони Христов, който води курсовете по рисуване, перспектива и дизайн. Завършилите Digital arts fundamentals могат да надградят знанията си в основната гейм програма. Тя е подходяща за хора, които вече имат професионален опит и могат да се профилират в някое от трите основни направления. "Гейм дизайнът разказва историята на една игра и е подходящ за хора с интерес към писане на истории - сценаристи, копирайтъри, журналисти. Концептуалното изкуство е насочено към художници и графични дизайнери, а моделирането изгражда триизмерно и раздвижва образите и средата в играта като в подходящо за 3D артисти и аниматори", обяснява Джалалиев.

ARC Academy развива паралелно две гейм програми – подготвителна и основна. Те покриват изцяло творческата част от създаването на една игра, без да засягат програмирането й. От академията разказват, че обучението следва разработването на ниво от игра, а курсовете са създадени заедно с професионалисти от компаниите лидери в областта – Ubisoft, Gameloft, Creative Assembly и Chaos Group. Именно те са и сред преподавателите в курса. "Искахме да направим програмата така, че завършилите студенти да отговарят максимално на търсените умения от гейм индустрията", обяснява Христов.

И двете програми са с продължителност два семестъра, всеки от които на цена 1800 евро. Плащането им е разсрочено в четири вноски. Студентите могат да кандидатстват и за стипендия, която покрива до 50% от таксата им.

Цел: регионален играч

Във всяка от програмите на ARC Academy се приемат средно около 20 души, а кандидатите трябва да изпратят свое портфолио, CV и мотивационно писмо. За някои от специалностите има изискване и за завършено висше образование.

Първият випуск в академията започна обучението си в средата на октомври, като в трите програми са приети общо 62 студенти, половината от които стипендианти. "В края на програмата студентите завършват с портфолио и професионална мрежа от контакти от гейм компаниите в страната, а от тяхната мотивация и отдаденост зависи влизането им в индустрията", категоричен е Христов.

През следващата година основателите на академията ще фокусират усилията си върху развитието на двете гейм програми. Branding обучението ще променят така, че да има пресечни точки с гейминга и да помага за комуникацията на компаниите в индустрията. Всички курсове за втория випуск студенти на ARC Academy ще се преподават на английски език, който често е и основният език в студиата. "Целта ни е догодина да имаме поне 30-40% чуждестранни студенти от Полша, Румъния, Сърбия и други държави в региона, където гейм индустрията се развива, но нямат образователни програми", казва Джалалиев. Екипът зад академията се надява програмата да привлече и българи, които са заминали в чужбина и искат да се върнат и да се развиват в сферата на гейминга тук.
Как решихте да се занимавате с образование?

Антони Христов: Докато работих в Pixar, преподавах и в Художествената академия в Сан Франциско, а често ме канеха и като лектор на международни събития или мастър класове. Така по време на едно обучение в Рим организаторите ми предложиха да основем заедно творческа академия там с фокус върху филмовите продукции. Така две години преди да напусна Pixar, започнах да развивам и IDEA Academy в Рим. Затова и нямах големи колебания, като се появи възможността за ARC Academy, а сега двете академии си партнират с ноу-хау.

Милин Джалалиев: Дълги години преподавах в областта на комуникациите, както и бях сред основателите на магистърската програма по "Реклама, бизнес дизайн и бранд мениджмънт" във Висше училище по застраховане и финанси (ВУЗФ). Отделно движех и образователната платформа The Camp. След Publicis Groupe България, знаех, че искам да продължа да се занимавам с образование.

Какъв е бизнес моделът на академията?

Милин Джалалиев: Основният източник на приходи на ARC Academy са таксите на студентите, а стипендиите се покриват от партньори, сред които фондация "Америка за България" и "Български център по предприемачество". Благодарение на партньорите ни закупихме и техническото оборудване за студентите.

Капитал #45

Текстът е част от новия брой на седмичния Капитал (8 - 14 ноември). В броя ще прочетете още:

- 30 години след 10-ти: Каква я мислехме, каква стана
- Да копаеш дъното за Доган
- Сбогом, кабели

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За дизайнерите с любов За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

14 фев 2020, 1954 прочитания

Майсторът и струните 1 Майсторът и струните

Костадин Димитров изработва ръчно висок клас китари и баскитари под бранда си KD Basses

7 фев 2020, 4198 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Барет Ерсек: Не поставяйте растежа пред изпълнението в бизнеса си

Предприемачът и лектор на Growth Summit пред "Капитал"

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10