Барет Ерсек: Не поставяйте растежа пред изпълнението в бизнеса си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Барет Ерсек: Не поставяйте растежа пред изпълнението в бизнеса си

Барет Ерсек: Не поставяйте растежа пред изпълнението в бизнеса си

Предприемачът и лектор на Growth Summit пред "Капитал"

2378 прочитания

"Да поема ли този риск", "Какво да очаквам в близкото бъдеще" и "Как да управлявам промяната" са добре познати въпроси за тези, които управляват собствен бизнес и търсят правилния начин да го разраснат. Предприемачеството може да е самотно занимание и да носи безсънни нощи. Това е особено вярно, когато бизнесът преминава от категорията "малък" в "среден", а след това и в "голям".

На 26 ноември конференцията Growth Summit на "Капитал" и Entrepreneurs Organization Югоизточна Европа
ще адресира най-важните въпроси за собствениците на растящи компании: каква е правилната стратегия за ръст и как да я изпълня, как да управлявам хората и ресурсите в моя бизнес. Събитието ще събере предприемачи и консултанти от цял свят, за да разкажат уроците, които са научили от първа ръка.

Вижте програмата и запазете своето място днес.

Барет Ерсек е професионален лектор, консултант и автор на тема иновации. Той е изнасял лекции по бизнес иновации в MIT, London Business School и The India School of Business, както и пред много предприемачески групи по целия свят. Изследванията му в областта на иновациите са описани в статията Breaking Your Industry Bottlenecks в Harvard Business Review. Освен че е оратор и автор, Барет е сериен предприемач с два успешни изхода до този момент. Днес той се занимава с третия си стартъп, Holganix - компания, която използва почвени микроби, за да революционизира здравето на почвата, реколтата и света. От 2013 г. управлява т.нар. Key Executive Program в MIT.

Как бихте обяснили с какво се занимава компанията ви на седемгодишно дете?

- Holganix произвежда торове на микробна основа, които се използват от фермери, озеленители и голф игрища. Нашите микроби подобряват здравето на почвата и реколтата, използвайки по-малко вредни химикали.

Какво ви мотивира да започнете?

- Бях на 12, когато започнах първата си работа – в компания, която продаваше торове. Когато бях в гимназията напуснах работа, за да основа компания, която се занимаваше с тор за тревни площи. Когато бях на 29 години, продадох компанията на Scott’s Miracle Grow. Веднага след това основах друга - занимаваща се с торове. Тя беше продадена на KKR investment group.

Благодарение на този опит, усетих необходимостта да помогна на големите потребители на торове да подобрят здравето на почвата и растенията си, като същевременно намалят употребата на химикали. Решаването на това затруднение в индустрията ме накара да основа и третата ми компания - Holganix.

Какво ви държи буден през нощта? Какво ви кара да станете от леглото сутрин?

- Какво ме държи буден през нощта? Едно от най-големите ми препятствия е намирането на начини за съкращаване на времето за адаптация за големите клиенти в селското стопанство. Съкращавайки това време, успяваме да увеличим както приходите, така и влиянието, което Holganix може да окаже върху света.

Какво ме кара да стана от леглото сутрин? Едно от нещата, които най-много ме вълнуват в нашата компания, е мисията ни - да революционизираме начина, по който светът расте! Идеята да използваме иновациите, за да подобрим индустриите, е страхотна. Компанията ни се движи благодарение на тази страст. Същата страст е в основата на моята презентация: Breaking Industry Bottlenecks to Find Your X-Factor.

Какви грешки направихте по пътя, от които другите хора могат да се учат?

- Това, че поставях растежа пред изпълнението. Клопките в набирането на рисков капитал.

Какво знаете сега, с което бихте искали да сте били наясно в началото?

- Поглеждайки назад, ми се иска да не бях продал компаниите си, а да бях наел професионален екип от мениджъри. Също така иска ми се да бях намерил начин да финансирам бизнеса си с вътрешно генерирани средства.

С какво сте най-горд и доволен?

- Горд съм от влиянието, което Holganix има в индустриите, в които сме навлезли. Мисията ни е да революционизираме начина, по който светът расте. За да проследим този растеж, създадохме Greater Green Goal. Обещаваме да попречим на 100 млн. паунда нитрати, 25 млн. паунда фосфати и 100 млн. унции концентрирани пестициди да навлязат във Вселената до Деня на Земята през 2022 г. Към днешна дата елиминирахме над 30 млн. паунда нитрати, 8 млн. паунда фосфати и 30 млн. унции концентрирани пестициди. Светът е по-чист и хубав благодарение на технологията на Holganix.

Също така изключително съм горд с влиянието ни върху други предприемачи. Обожавам да им помагам да решат затрудненията си, за да могат да революционизират техните собствени индустрии.

Как EO промени живота ви?

- EO ме научиха как да бъда истински бизнесмен. Обучението ми в EO беше решаващо. Показа ми как да уголемя и да продам две компании. EO ме научи както да увеличавам приходите, така и увеличавам въздействието им. Освен това научих се и да използвам предприемачеството, за да създам истинска стойност в света. Напредъкът ми в създаването на иновации в индустрията беше пряк резултат от това, което научих в EO.

"Да поема ли този риск", "Какво да очаквам в близкото бъдеще" и "Как да управлявам промяната" са добре познати въпроси за тези, които управляват собствен бизнес и търсят правилния начин да го разраснат. Предприемачеството може да е самотно занимание и да носи безсънни нощи. Това е особено вярно, когато бизнесът преминава от категорията "малък" в "среден", а след това и в "голям".

На 26 ноември конференцията Growth Summit на "Капитал" и Entrepreneurs Organization Югоизточна Европа
ще адресира най-важните въпроси за собствениците на растящи компании: каква е правилната стратегия за ръст и как да я изпълня, как да управлявам хората и ресурсите в моя бизнес. Събитието ще събере предприемачи и консултанти от цял свят, за да разкажат уроците, които са научили от първа ръка.

Вижте програмата и запазете своето място днес.

Барет Ерсек е професионален лектор, консултант и автор на тема иновации. Той е изнасял лекции по бизнес иновации в MIT, London Business School и The India School of Business, както и пред много предприемачески групи по целия свят. Изследванията му в областта на иновациите са описани в статията Breaking Your Industry Bottlenecks в Harvard Business Review. Освен че е оратор и автор, Барет е сериен предприемач с два успешни изхода до този момент. Днес той се занимава с третия си стартъп, Holganix - компания, която използва почвени микроби, за да революционизира здравето на почвата, реколтата и света. От 2013 г. управлява т.нар. Key Executive Program в MIT.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK