С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 ное 2019, 14:54, 1764 прочитания

Барет Ерсек: Не поставяйте растежа пред изпълнението в бизнеса си

Предприемачът и лектор на Growth Summit пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Да поема ли този риск", "Какво да очаквам в близкото бъдеще" и "Как да управлявам промяната" са добре познати въпроси за тези, които управляват собствен бизнес и търсят правилния начин да го разраснат. Предприемачеството може да е самотно занимание и да носи безсънни нощи. Това е особено вярно, когато бизнесът преминава от категорията "малък" в "среден", а след това и в "голям".

На 26 ноември конференцията Growth Summit на "Капитал" и Entrepreneurs Organization Югоизточна Европа
ще адресира най-важните въпроси за собствениците на растящи компании: каква е правилната стратегия за ръст и как да я изпълня, как да управлявам хората и ресурсите в моя бизнес. Събитието ще събере предприемачи и консултанти от цял свят, за да разкажат уроците, които са научили от първа ръка.

Вижте програмата и запазете своето място днес.

Барет Ерсек е професионален лектор, консултант и автор на тема иновации. Той е изнасял лекции по бизнес иновации в MIT, London Business School и The India School of Business, както и пред много предприемачески групи по целия свят. Изследванията му в областта на иновациите са описани в статията Breaking Your Industry Bottlenecks в Harvard Business Review. Освен че е оратор и автор, Барет е сериен предприемач с два успешни изхода до този момент. Днес той се занимава с третия си стартъп, Holganix - компания, която използва почвени микроби, за да революционизира здравето на почвата, реколтата и света. От 2013 г. управлява т.нар. Key Executive Program в MIT.

Как бихте обяснили с какво се занимава компанията ви на седемгодишно дете?


- Holganix произвежда торове на микробна основа, които се използват от фермери, озеленители и голф игрища. Нашите микроби подобряват здравето на почвата и реколтата, използвайки по-малко вредни химикали.

Какво ви мотивира да започнете?

- Бях на 12, когато започнах първата си работа – в компания, която продаваше торове. Когато бях в гимназията напуснах работа, за да основа компания, която се занимаваше с тор за тревни площи. Когато бях на 29 години, продадох компанията на Scott’s Miracle Grow. Веднага след това основах друга - занимаваща се с торове. Тя беше продадена на KKR investment group.



Благодарение на този опит, усетих необходимостта да помогна на големите потребители на торове да подобрят здравето на почвата и растенията си, като същевременно намалят употребата на химикали. Решаването на това затруднение в индустрията ме накара да основа и третата ми компания - Holganix.

Какво ви държи буден през нощта? Какво ви кара да станете от леглото сутрин?

- Какво ме държи буден през нощта? Едно от най-големите ми препятствия е намирането на начини за съкращаване на времето за адаптация за големите клиенти в селското стопанство. Съкращавайки това време, успяваме да увеличим както приходите, така и влиянието, което Holganix може да окаже върху света.

Какво ме кара да стана от леглото сутрин? Едно от нещата, които най-много ме вълнуват в нашата компания, е мисията ни - да революционизираме начина, по който светът расте! Идеята да използваме иновациите, за да подобрим индустриите, е страхотна. Компанията ни се движи благодарение на тази страст. Същата страст е в основата на моята презентация: Breaking Industry Bottlenecks to Find Your X-Factor.

Какви грешки направихте по пътя, от които другите хора могат да се учат?

- Това, че поставях растежа пред изпълнението. Клопките в набирането на рисков капитал.

Какво знаете сега, с което бихте искали да сте били наясно в началото?

- Поглеждайки назад, ми се иска да не бях продал компаниите си, а да бях наел професионален екип от мениджъри. Също така иска ми се да бях намерил начин да финансирам бизнеса си с вътрешно генерирани средства.

С какво сте най-горд и доволен?

- Горд съм от влиянието, което Holganix има в индустриите, в които сме навлезли. Мисията ни е да революционизираме начина, по който светът расте. За да проследим този растеж, създадохме Greater Green Goal. Обещаваме да попречим на 100 млн. паунда нитрати, 25 млн. паунда фосфати и 100 млн. унции концентрирани пестициди да навлязат във Вселената до Деня на Земята през 2022 г. Към днешна дата елиминирахме над 30 млн. паунда нитрати, 8 млн. паунда фосфати и 30 млн. унции концентрирани пестициди. Светът е по-чист и хубав благодарение на технологията на Holganix.

Също така изключително съм горд с влиянието ни върху други предприемачи. Обожавам да им помагам да решат затрудненията си, за да могат да революционизират техните собствени индустрии.

Как EO промени живота ви?

- EO ме научиха как да бъда истински бизнесмен. Обучението ми в EO беше решаващо. Показа ми как да уголемя и да продам две компании. EO ме научи както да увеличавам приходите, така и увеличавам въздействието им. Освен това научих се и да използвам предприемачеството, за да създам истинска стойност в света. Напредъкът ми в създаването на иновации в индустрията беше пряк резултат от това, което научих в EO.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За дизайнерите с любов За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

14 фев 2020, 1927 прочитания

Майсторът и струните 1 Майсторът и струните

Костадин Димитров изработва ръчно висок клас китари и баскитари под бранда си KD Basses

7 фев 2020, 4197 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Зараза за 300 млрд. долара

Китай и страните от региона ще пострадат най-много от вируса, но ако разпространението продължи по-дълго, западните икономики също ще понесат сериозни щети

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10