Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 ное 2019, 14:25, 2658 прочитания

Ролф Шрьомгенс: Нужни са ви ценности, култура и начин, по който да дефинирате работата си

Основателят на trivago и лектор на предстоящата конференция Growth Summit пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Да поема ли този риск", "Какво да очаквам в близкото бъдеще" и "Как да управлявам промяната" са добре познати въпроси за тези, които управляват собствен бизнес и търсят правилния начин да го разраснат. Предприемачеството може да е самотно занимание и да носи безсънни нощи. Това е особено вярно, когато бизнесът преминава от категорията "малък" в "среден", а след това и в "голям".

На 26 ноември конференцията Growth Summit на "Капитал" и Entrepreneurs Organization Югоизточна Европа
ще адресира най-важните въпроси за собствениците на растящи компании: каква е правилната стратегия за ръст и как да я изпълня, как да управлявам хората и ресурсите в моя бизнес. Събитието ще събере предприемачи и консултанти от цял свят, за да разкажат уроците, които са научили от първа ръка.

Вижте програмата и запазете своето място до 22 ноември.

Ролф Шрьомгенс е германски предприемач, който е най-известен с ролята си на основател и управляващ директор на trivago. В полето му на експертиза попадат създаването на иновативни продукти, задвижвани от данни и преосмислянето на начина, по който технологичните компании подхранват и развиват своите таланти. Паралелно с дейността в trivago, той е бивш президент на Entrepreneurs Organization в Германия. Преди това Ролф е ръководител "Продукти и стратегии" в Ciao.com. Роден и израснал в Мьонхенгладбах, Ролф е възпитаник на HHL (висше училище по мениджмънт в Лайпциг).

Каква е културата на вашата компания?


- Наличието на фирмена култура е от полза както за самата компания, така и за служителите й. А често успешните компании са тези, изградили система въз основа на тази култура. Ако искате да бъдете успешни, нужни са ви няколко основни неща: ценности, култура и начин, по който да дефинирате работата си. В Trivago се фокусираме върху това да сме динамични. Стараем се постоянно да учим и подобряваме. Дори е по-добре да загубим пари, но да сме научили нещо ново, отколкото да сме спечелили, но да не сме научили нищо. В компанията ни също така вярваме, че доверието е основополагащо за всичко, изброено по-горе.

Разкажете ни за предизвикателство, което сте срещнали, и как сте се справили с него.

- През първите години определено имаше моменти, в които съм се чудил какъв е правилният подход за бизнеса, който управлявам. Имало е и случаи, когато сме се чувствали притиснати от липсата на пари. Затова се опитахме да ги изкараме по всеки възможен начин. Решихме да комерсиализираме всяка наша дейност и да разширим и портфолиото си. Но имаше обратен ефект. Разпиляването в различните посоки ни докара почти до банкрут, а основният ни бизнес спря да расте. Съществуваше вероятност да го затворим. Затова се запитахме: "Какво можем да правим най-добре?" От шестте различни бизнес линии се фокусирахме върху хотелите. Изяснихме и нашата мисия: да намираме най-добрите хотели на най-ниските цени. Създадохме цялата си стратегия въз основа на тази мисия. И до днес продължаваме да се развиваме. Така че съветът ми е: фокусирайте се върху основния си бизнес и неговата мисия.



Споделете грешка, която сте направили

- Честно казано, правехме доста скучни реклами. Трябваше да бъдем иновативни и креативни, да направим нещо ново. Затова решихме да създадем една изключително креативна рекламна кампания. Получи се страхотно, но беше неуспешна. Не разбирахме защо, нямаше и как да измерим. Една от ценностите ни е силата на доказателството. Ние сме компания, основаваща решенията си на данни. Вярвам, че се намираме там, където сме сега, благодарение на това, че се научихме от миналото. А в случая с тази рекламна кампания го пренебрегнахме. Но все пак понякога е по-важно да създадете система, по която да се учите, отколкото да създадете иновация.

Според вас какви са качествата на добрия лидер?

- Добрият лидер трябва да е сигурен, че служителите му харесват работата си. Добрият лидер създава правилните предизвикателства за хората си. Такива, които ги карат да продължат да работят за компанията. Също така добрият лидер се учи от служителите си.

Какъв е съветът ви към бъдещите предприемачи?

- Не чакайте. Съдбата ви е във вашите собствени ръце. Но все пак животът е скъп и трябва да плащаме сметките си. Затова например може да започнете почасова работа. В началото и аз самият започнах такава. Тя ми позволяваше през останалата част от деня да се съсредоточа върху собствената си компания.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предприемачът, който завладя парафина Предприемачът, който завладя парафина

Старозагорската "Евриком" е най-големият производител на восъчни смеси у нас

5 апр 2020, 2472 прочитания

Мартин Ангелов, "Колелиния": Не очакваме големи промени Мартин Ангелов, "Колелиния": Не очакваме големи промени

Съоснователят компанията производител на велосипедите Halfbike пред "Капитал"

3 апр 2020, 1966 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Следващото поколение собственици на семеен бизнес ще залага на дигитализация

Едва половината в момента са ангажирани активно в компаниите, показва проучване на PwC за Централна и Източна Европа

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10