С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 ное 2019, 14:25, 1311 прочитания

Ролф Шрьомгенс: Нужни са ви ценности, култура и начин, по който да дефинирате работата си

Основателят на trivago и лектор на предстоящата конференция Growth Summit пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Да поема ли този риск", "Какво да очаквам в близкото бъдеще" и "Как да управлявам промяната" са добре познати въпроси за тези, които управляват собствен бизнес и търсят правилния начин да го разраснат. Предприемачеството може да е самотно занимание и да носи безсънни нощи. Това е особено вярно, когато бизнесът преминава от категорията "малък" в "среден", а след това и в "голям".

На 26 ноември конференцията Growth Summit на "Капитал" и Entrepreneurs Organization Югоизточна Европа
ще адресира най-важните въпроси за собствениците на растящи компании: каква е правилната стратегия за ръст и как да я изпълня, как да управлявам хората и ресурсите в моя бизнес. Събитието ще събере предприемачи и консултанти от цял свят, за да разкажат уроците, които са научили от първа ръка.

Вижте програмата и запазете своето място до 22 ноември.

Ролф Шрьомгенс е германски предприемач, който е най-известен с ролята си на основател и управляващ директор на trivago. В полето му на експертиза попадат създаването на иновативни продукти, задвижвани от данни и преосмислянето на начина, по който технологичните компании подхранват и развиват своите таланти. Паралелно с дейността в trivago, той е бивш президент на Entrepreneurs Organization в Германия. Преди това Ролф е ръководител "Продукти и стратегии" в Ciao.com. Роден и израснал в Мьонхенгладбах, Ролф е възпитаник на HHL (висше училище по мениджмънт в Лайпциг).

Каква е културата на вашата компания?


- Наличието на фирмена култура е от полза както за самата компания, така и за служителите й. А често успешните компании са тези, изградили система въз основа на тази култура. Ако искате да бъдете успешни, нужни са ви няколко основни неща: ценности, култура и начин, по който да дефинирате работата си. В Trivago се фокусираме върху това да сме динамични. Стараем се постоянно да учим и подобряваме. Дори е по-добре да загубим пари, но да сме научили нещо ново, отколкото да сме спечелили, но да не сме научили нищо. В компанията ни също така вярваме, че доверието е основополагащо за всичко, изброено по-горе.

Разкажете ни за предизвикателство, което сте срещнали, и как сте се справили с него.

- През първите години определено имаше моменти, в които съм се чудил какъв е правилният подход за бизнеса, който управлявам. Имало е и случаи, когато сме се чувствали притиснати от липсата на пари. Затова се опитахме да ги изкараме по всеки възможен начин. Решихме да комерсиализираме всяка наша дейност и да разширим и портфолиото си. Но имаше обратен ефект. Разпиляването в различните посоки ни докара почти до банкрут, а основният ни бизнес спря да расте. Съществуваше вероятност да го затворим. Затова се запитахме: "Какво можем да правим най-добре?" От шестте различни бизнес линии се фокусирахме върху хотелите. Изяснихме и нашата мисия: да намираме най-добрите хотели на най-ниските цени. Създадохме цялата си стратегия въз основа на тази мисия. И до днес продължаваме да се развиваме. Така че съветът ми е: фокусирайте се върху основния си бизнес и неговата мисия.



Споделете грешка, която сте направили

- Честно казано, правехме доста скучни реклами. Трябваше да бъдем иновативни и креативни, да направим нещо ново. Затова решихме да създадем една изключително креативна рекламна кампания. Получи се страхотно, но беше неуспешна. Не разбирахме защо, нямаше и как да измерим. Една от ценностите ни е силата на доказателството. Ние сме компания, основаваща решенията си на данни. Вярвам, че се намираме там, където сме сега, благодарение на това, че се научихме от миналото. А в случая с тази рекламна кампания го пренебрегнахме. Но все пак понякога е по-важно да създадете система, по която да се учите, отколкото да създадете иновация.

Според вас какви са качествата на добрия лидер?

- Добрият лидер трябва да е сигурен, че служителите му харесват работата си. Добрият лидер създава правилните предизвикателства за хората си. Такива, които ги карат да продължат да работят за компанията. Също така добрият лидер се учи от служителите си.

Какъв е съветът ви към бъдещите предприемачи?

- Не чакайте. Съдбата ви е във вашите собствени ръце. Но все пак животът е скъп и трябва да плащаме сметките си. Затова например може да започнете почасова работа. В началото и аз самият започнах такава. Тя ми позволяваше през останалата част от деня да се съсредоточа върху собствената си компания.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да пазиш традицията "Под Балкана" Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

6 дек 2019, 1041 прочитания

Производители на светове Производители на светове

Българската компания за виртуална реалност ZenArt разработва различни сюжети, включващи истински и легендарни места

29 ное 2019, 3762 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Следващото поколение собственици на семеен бизнес ще залага на дигитализация

Едва половината в момента са ангажирани активно в компаниите, показва проучване на PwC за Централна и Източна Европа

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10