Мирослав Мирославов, OfficeRnD: От експанзия минаваме в режим запазване на бизнеса
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Предприемачи в корона свят

Мирослав Мирославов, OfficeRnD: От експанзия минаваме в режим запазване на бизнеса

Мирослав Мирославов

Мирослав Мирославов, OfficeRnD: От експанзия минаваме в режим запазване на бизнеса

Съоснователят на платформата за управление на споделени пространства пред "Капитал"

6757 прочитания

Мирослав Мирославов

© Цветелина Белутова


Черният лебед с COVID-19 нахлу в цял свят и удари и гиганти, и млади предприемачи. Потърсихме успешни и растящи компании, които сме описвали през годините, за да премерим размера на промяната, трудностите и решенията. За следващите интервюта подбрахме компании с различен профил и продукт. Всички се сблъскват с несигурност, а повечето са с изчезнали приходи. Очаквано и тук най-устойчиви са храните.

OfficeRnD разработва платформа, която позволява лесно и удобно управление на споделено пространство, издаване на сметки и фактури или резервиране на места. Целта им е да създадат интелигентна централизирана система, която да помага в работата на офис мениджърите при управлението на големи споделени работни пространства. Компанията, основана от Мирослав Мирославов и Мирослав Недялков, премина през няколко инвестиционна рунда, последният от които в края на миналата година за 3 млн. долара. В OfficeRnD работят около 50 души, близо половината от клиентите са в САЩ, оперира и в Европа и Азия.

Как се отрази на бизнеса ви извънредното положение?

- Все още е рано да се каже. Нашият екип вече 2 седмици работи от вкъщи и засега се справяме. Опитваме се да търсим позитивите в ситуацията, например работата от вкъщи ни дава нова перспектива и ни помага да подобрим някои процеси.

От друга страна, извънредното положение създава огромни проблеми на нашите клиенти, повечето от които затвориха врати. Това е много притеснително и никой не знае какво ще се случи.

Налага ли се да правите промени по платформата ви, които да отговарят на новите нужди на клиентите ви?

- Имаме много идеи, които могат да помогнат на клиентите ни в сегашната ситуация, върху които вече работим. Със сигурност ще се отрази в краткосрочен и дългосрочен план върху платформата, но още е рано да се каже как точно.

Клиентите ви са големи споделени работни пространства, част от които вероятно в момента не работят. В кои държави наблюдавате да са най-засегнати?

- Имаме клиенти в почти цял свят и повечето са много силно засегнати. Най-добре се справят клиентите ни в Азия. Най-трудно е за клиентите ни в Европа и Северна Америка. Още е рано да се каже какво ще е отражението върху бизнеса ни. Очакваме ефектът да дойде при нас може би след месец, два. Вътрешно планираме да се справим дори и ако приходите ни спаднат наполовина или дори повече. За съжаление това е наистина вероятно.

Ще промените ли бизнес стратегията си?

- Да, буквално си променихме плановете за няколко денонощия. Вече направихме напълно нов бюджет, който е много по-консервативен. Променяме стратегията от максимално агресивна експанзия към много по-консервативна стратегия за запазване на бизнеса и подпомагане на съществуващите ни клиенти. Въпреки всичко ще се опитаме да взимаме нови клиенти, но очакваме това да е много по-трудно през следващите 3 - 6 месеца.

Ще успее ли бизнесът да се издържа и при по-продължително извънредно положение? Каква е дългосрочната ви бизнес стратегия?

- Със сигурност ще издържим, имаме добра ликвидност. Въпросът при нас е как да запазим максимално много ресурс, така че да можем да продължим нашия път към лидер на пазара. Стратегията ни е да минимализираме разходите в следващите 3 - 6 месеца, след което постепенно да започнем отново да търсим по-бърз растеж. Очакванията ни са, че по време на задаващата се финансова криза нашите клиенти ще растат още по-бързо, защото търсенето на гъвкави работни пространства ще се засили.

Интервюто взе Сирма Пенкова

Предприемачи в корона света:

Собственикът на българската марка за слънчеви очила и диоптрични рамки KWIAT Павел Цветков:

От 13 март оборотите за KWIAT са нулеви
Основателите на бутиковия бранд за дамски дрехи Bogdar Теодора и Павел Лозанови:

Проблемът е за бъдещите поръчки, които може да бъдат отказани
Производителите на меса по технологията за вакуумно готвене sous-vide ("су вид") с марката 11 Meats Михаил Николов и Йонко Дяков:

Производството ни спадна с около 70% заради затворените хотели и ресторанти
Съоснователят на платформата за обезщетения от авиокомпании ClaimCompass Александър Сумин:

Свиваме разходи, мислим нов продукт
Съоснователят на "Колелиния", производител на велосипедите Halfbike, Мартин Ангелов:

Не очакваме големи промени
Черният лебед с COVID-19 нахлу в цял свят и удари и гиганти, и млади предприемачи. Потърсихме успешни и растящи компании, които сме описвали през годините, за да премерим размера на промяната, трудностите и решенията. За следващите интервюта подбрахме компании с различен профил и продукт. Всички се сблъскват с несигурност, а повечето са с изчезнали приходи. Очаквано и тук най-устойчиви са храните.

OfficeRnD разработва платформа, която позволява лесно и удобно управление на споделено пространство, издаване на сметки и фактури или резервиране на места. Целта им е да създадат интелигентна централизирана система, която да помага в работата на офис мениджърите при управлението на големи споделени работни пространства. Компанията, основана от Мирослав Мирославов и Мирослав Недялков, премина през няколко инвестиционна рунда, последният от които в края на миналата година за 3 млн. долара. В OfficeRnD работят около 50 души, близо половината от клиентите са в САЩ, оперира и в Европа и Азия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Веселите пивовари

Веселите пивовари

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK