Александър Сумин, ClaimCompass: Свиваме разходи, мислим нов продукт

Съоснователят на платформата за обезщетения от авиокомпании пред "Капитал"

Александър Сумин
Александър Сумин    ©  ClaimCompass
Александър Сумин
Александър Сумин    ©  ClaimCompass
Черният лебед с COVID-19 нахлу в цял свят и удари и гиганти, и млади предприемачи. Потърсихме успешни и растящи компании, които сме описвали през годините, за да премерим размера на промяната, трудностите и решенията. За следващите интервюта подбрахме компании с различен профил и продукт. Всички се сблъскват с несигурност, а повечето са с изчезнали приходи. Очаквано и тук най-устойчиви са храните.

Екипът на ClaimCompass разработва онлайн платформа, през която клиенти на авиокомпании могат да подават искове за обезщетение при закъснели и отменени полети. Българската компания действа също като посредник - проверява информацията и придвижва исковете. В случай че се дължи компенсация, тя може да бъде в размер между 250 и 600 евро. Клиентът не заплаща първоначална такса, единствено при одобрен иск компанията получава комисиона. Пряк собственик на българската компания е регистрираната в САЩ ClaimCompass Inc. Фирмата има няколко инвестиционни рунда, последният от които миналата година за 1.3 млн. долара, но мажоритарни собственици на бизнеса остават основателите Татяна Миткова, Велизар Шулев и Александър Сумин


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал