Мартин Ангелов, "Колелиния": Не очакваме големи промени
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Предприемачи в корона свят

Мартин Ангелов, "Колелиния": Не очакваме големи промени

Мартин Ангелов и Михаил Кленов, основатели на "Колелиния"

Мартин Ангелов, "Колелиния": Не очакваме големи промени

Съоснователят компанията производител на велосипедите Halfbike пред "Капитал"

4394 прочитания

Мартин Ангелов и Михаил Кленов, основатели на "Колелиния"

© Цветелина Белутова


Черният лебед с COVID-19 нахлу в цял свят и удари и гиганти, и млади предприемачи. Потърсихме успешни и растящи компании, които сме описвали през годините, за да премерим размера на промяната, трудностите и решенията. За следващите интервюта подбрахме компании с различен профил и продукт. Всички се сблъскват с несигурност, а повечето са с изчезнали приходи. Очаквано и тук най-устойчиви са храните.

Българската компания произвежда нестандартните велосипеди Halfbike. Те наподобяват колело без седалка, което се управлява основно с тялото и има две по-малки задни гуми и една предна. На пазара има пуснати две генерации "полуколела". Halfbike 2 сега може да бъде закупен онлайн на цена 399 евро с намаление, а по-новият Halfbike 3 струва 599 евро. Основателите Мартин Ангелов и Михаил Кленов управляват екип от 10 души, които сглобяват Halfbike в България, а клиентите им са основно от САЩ и Западна Европа. Компанията се финансира през кампании в платформата за групово финансиране Kickstarter.

Как се отразиха на бизнеса ви извънредното положение и взетите покрай него мерки?

- Твърде рано е да кажем как се е отразила кризата на нашия бизнес, засега няма индикации за големи промени, може би защото попадаме в категорията на дистанционните бизнеси без близък човешки контакт. Въпросът е как ще се променят поведението на потребителите и приоритетите им в зависимост от продължителността на кризата.

Клиентите ви са основно на чужди пазари. Възпрепятства ли това пратките и доставките?

- Логистичната мрежа засега няма сътресения и нещата работят нормално.

Планирате ли да промените бизнес стратегията си?

- По-скоро не, за нас поддържането на здраво тялото чрез спорт е било винаги приоритет. В този контекст това има още повече актуалност. Продължаваме да развиваме локалното производство и да се стремим повече неща да се случват тук - нещо, на което е време да обърнем повече внимание, особено за индустрии, които произвеждат продукти от първа необходимост.

Ще успее ли бизнесът да се издържа и при по-продължително извънредно положение?

- Надявам се да нямаме проблеми. Кризата ни мобилизира и ни накара да действаме малко по-фокусирано. На мнение съм, че от всяка негативна ситуация излизат и много положителни неща. Пример за това е, че тези дни може да видим какво е София да има нормален въздух за дишане, така че насладете му се, дори и от балкона. Тази ситуация има потенциал да ни сплоти като общество и да сме една идея по-човечни.

Интервюто взе Сирма Пенкова

Предприемачи в корона света:

Собственикът на българската марка за слънчеви очила и диоптрични рамки KWIAT Павел Цветков:

От 13 март оборотите за KWIAT са нулеви
Основателите на бутиковия бранд за дамски дрехи Bogdar Теодора и Павел Лозанови:

Проблемът е за бъдещите поръчки, които може да бъдат отказани
Производителите на меса по технологията за вакуумно готвене sous-vide ("су вид") с марката 11 Meats Михаил Николов и Йонко Дяков:

Производството ни спадна с около 70% заради затворените хотели и ресторанти
Съоснователят на платформата за обезщетения от авиокомпании ClaimCompass Александър Сумин:

Свиваме разходи, мислим нов продукт
Съоснователят на платформата за управление на споделени пространства OfficeRnD Мирослав Мирославов:

От експанзия минаваме в режим запазване на бизнеса
Черният лебед с COVID-19 нахлу в цял свят и удари и гиганти, и млади предприемачи. Потърсихме успешни и растящи компании, които сме описвали през годините, за да премерим размера на промяната, трудностите и решенията. За следващите интервюта подбрахме компании с различен профил и продукт. Всички се сблъскват с несигурност, а повечето са с изчезнали приходи. Очаквано и тук най-устойчиви са храните.

Българската компания произвежда нестандартните велосипеди Halfbike. Те наподобяват колело без седалка, което се управлява основно с тялото и има две по-малки задни гуми и една предна. На пазара има пуснати две генерации "полуколела". Halfbike 2 сега може да бъде закупен онлайн на цена 399 евро с намаление, а по-новият Halfbike 3 струва 599 евро. Основателите Мартин Ангелов и Михаил Кленов управляват екип от 10 души, които сглобяват Halfbike в България, а клиентите им са основно от САЩ и Западна Европа. Компанията се финансира през кампании в платформата за групово финансиране Kickstarter.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Веселите пивовари

Веселите пивовари

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK