През русенското дружество "Бренди къмпани" Десислава Николова произвежда електрическите скутери Motoretta. Самото сглобяване се прави на принципа на аутсорсинг в чужбина по проект на българския екип. Скутерите са одобрени за продажба в България през 2016 г. Продават се през различни канали, а цената на стандартните модели варира между 3000 и 3500 лв.
Отразява ли се сегашната ситуация на бизнеса ви?
- Специално нашият продукт не е бързооборотна стока и може би трябва да обхванем малко по-широк период от време, за да видим дали ситуацията има влияние или не върху продукта и компанията. Цялостният начин на планиране при нас е малко по-различен, защото правим цялата инвестиция за годината в рамките на зимния период, т.е. така или иначе вече сме я направили. Единственият въпрос, който стои пред нас, е дали ще можем да си реализираме стоката, но за нас един месец не е достатъчно показателен за това. При нас продажбите започват по-активно през март-април. Реално в рамките на март нямахме поръчки, но не знаем дали основният фактор е извънредното положение или лошото време, защото това също е много важно за нас. Това, което ни прави впечатление, е, че нито една от поръчките, които имаме отпреди извънредното положение, не е отменена. Също така понастоящем, предвид това, че започна да се затопля, усещаме затопляне и на пазара.
Има ли забавяне на материали и части, които използвате за производството?
- Има малко забавяне, с около две седмици. Смятам, че при ситуацията, в която целият свят се намира, всеки проявява малко или повече разбиране. До момента не е проблем нито за производството, нито за клиентите. Въпреки това се надяваме, че забавянето няма да стане по-голямо, защото тогава ще има струпване на дейности за кратък период от време, а това вече може да доведе до грешки.
България ли остава основният ви пазар, имате ли планове да излезете навън?
- Да, все още пазарът ни е съсредоточен в България, имаме лек проблем в разширяването. Намираме се в етапа на разрастване и като всяка стартъп компания се опитваме да намерим начин да преодолеем трудностите.
Вариант ли е за вас секторът под наем?
- Не бих казала. Предвид извънредното положение споделеният транспорт не е най-благоприятният сектор в момента. Това е цяло ново перо, което ние нямаме нито физическа, нито ресурсна възможност да отворим.
Вие имате много различни канали за продажба - с дистрибутори, шоурум, онлайн. Кой от тях е най-силен в момента, има ли засиване на онлайн продажбите, както е при потребителските стоки?
- Ако трябва да съм честна, от началото на годината досега продажбите, които сме направили, са нещо, което се е прехвърлило от миналата година по-скоро, и ни е малко трудно да проследим. Не толкова онлайн бих казала, може би по-скоро стандартният маркетинг, който е "от уста на уста". Когато хората правят такава ранна покупка, тя е обмислена, не е нещо, което на момента да си видял и да си решил, че искаш да имаш.
Можете ли към днешна дата да дадете някаква прогноза за годината?
- Опитвам се да правя някакви прогнози за нас, без те да могат по някакъв начин да бъдат подплатени с реални данни от пазара. Аз вярвям в индивидуалния транспорт в условията на извънредно положение и пандемия, в която се намира целият свят, и смятам, че решения, които до този момент може би бяха малко пренебрегвани в градска среда - велосипеди, мотопеди, тези градски начини на придвижване, аз лично смятам, а и мои колеги от други държави смятат, че нашият сектор най-вероятно ще бъде пощаден от кризата. Понеже ще има фокус върху индивидуалния начин на придвижване. Разбира се, нашите клиенти най-вероятно няма да са тези, които са си загубили работата, а ще са тези, които до този момент са се придвижвали със споделени услуги, или хората, които са ползвали таксита, градски транспорт. От тази гледна точка смятаме, че годината няма да е крайно лоша за нашия сектор, надявам се, че не бъркам.
Интервюто взе Иглика Филипова
През русенското дружество "Бренди къмпани" Десислава Николова произвежда електрическите скутери Motoretta. Самото сглобяване се прави на принципа на аутсорсинг в чужбина по проект на българския екип. Скутерите са одобрени за продажба в България през 2016 г. Продават се през различни канали, а цената на стандартните модели варира между 3000 и 3500 лв.
0 коментара