Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 май 2020, 11:41, 3129 прочитания

Нели Закут, Boom! Burgers: Не сме съкращавали служители или намалявали заплати

Собственикът на Boom! Burgers пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Вирусната пандемия нахлу в цял свят и удари и гиганти, и млади предприемачи. Потърсихме успешни и растящи компании, които сме описвали през годините, за да премерим размера на промяната, трудностите и решенията. За следващите интервюта в пореден брой подбрахме компании с различен профил и продукт. Всички се сблъскват с несигурност, а повечето са с изчезнали приходи.
Веригата Boom! Burgers отваря първия си ресторант през 2012 г., с първата вълна на гурме бургер модата в София. Осем години по-късно бизнесът има вече три локации в столицата, една от които в The Mall. За да се отличат от конкуренцията, собствениците залагат на дизайн на ресторантите, тематични бургери и събития. За да запазят бизнеса си по време на извънредното положение, от Boom! Burgers разширяват възможностите си за доставки и по този начин всички техни ресторанти продължават да работят. Така въпреки трудностите екипът разглежда нови локации за разрастването на веригата и работи в посока развиването на нов бранд.

Как се отрази на бизнеса ви извънредното положение?


Както за всички наши колеги в ресторантската индустрия, извънредното положение се отрази негативно на приходите, броя клиенти и поръчки спрямо миналата година. Не сме съкращавали служители или намалявали заплати. В първата седмица имахме много осезаем спад от около 50%. Фокусирахме се върху намаляване на фиксираните разходи и се наложи много бързо да предоговаряме условията за наем на всички наши локации. За щастие наемодателите ни са информирани хора, които разбират какво се случва и искат да ни помогнат в този толкова тежък момент.

Наложи ли се да промените бизнес стратегията си, за да се адаптирате към новите обстоятелства?

Не са много бизнесите в нашата индустрия, които могат да си позволят да отделят пари за резерви и просто да изчакат отминаването на кризата. Затова знаехме, че ако искаме да оцелеем и отново да отворим, ще се наложи да преосмислим и адаптираме голяма част от бизнес модела си. При нормални условия на работа около 50% от приходите на заведенията ни идват от клиенти, които се хранят на място. В рамките на няколко дни създадохме и активирахме възможността за приемане на онлайн поръчки за взимаме на храна за вкъщи директно от ресторантите. Седмица по-късно започнахме и собствени доставки. Работихме заедно с партньорите ни от Takeaway.com и Foodpanda за разширяване на районите за доставки, които те обслужват, както и за намаляване на процента комисиона, който те получават от всяка доставка.



Най-сложно е с локацията ни в The Mall, защото търговският център е затворен за посетители, но там колегите излизат и носят поръчките за клиентите на входа.

Срещате ли затруднения с доставките на продукти за бургерите?

Сами внасяме в България месото, с което работим. Наложи ни се да направим няколко доставки в рамките на извънредното положение, но нямахме никакви затруднения откъм наличности на продукти или време, необходимо за транспорт.

До момента не е имало недостиг или осезаемо вдигане на цените на нито един продукт освен ръкавици и дезинфектанти. Кухненският ни персонал работи винаги с ръкавици и имахме количества на склад, но при изчерпването им се наложи за няколко дни да търсим алтернативни доставчици, които бяха много силно мотивирани да се възползват максимално от недостига на тези продукти на пазара.

Планирате ли реорганизация на ресторантите, за да отворят при новите условия?

Нямаме градини или възможност за тротоарно право на локациите ни, затова сега координираме с регулиращите органи какво можем да си позволим да направим, без да сме в нарушение на новите мерки. Ще продължим да правим собствени доставки, което е може би най-голямото ни предизвикателство в момента, за да можем да достигаме до клиентите ни в цяла София, както и ще правим специални кампании с партньорите си за доставки.

Капитал #19

Текстът е част от брой 19 на седмичния Капитал (15-21 май). В броя ще прочетете още:

Прочетете

Следете в реално време ситуацията с Covid-19
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Софийският адрес за френски макарони Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

22 май 2020, 6299 прочитания

Десислава Николова, Motoretta: Очакваме секторът ни да бъде пощаден от кризата Десислава Николова, Motoretta: Очакваме секторът ни да бъде пощаден от кризата

Основателят на русенската компания за електрически скутери

15 май 2020, 2504 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Стоян Ангелов, Evedo: Фокусирахме се върху разрастващия се пазар на онлайн събития

Съоснователят и изпълнителен директор на Evedo пред "Капитал"

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10