Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 май 2020, 11:57, 3124 прочитания

Стоян Ангелов, Evedo: Фокусирахме се върху разрастващия се пазар на онлайн събития

Съоснователят и изпълнителен директор на Evedo пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Вирусната пандемия нахлу в цял свят и удари и гиганти, и млади предприемачи. Потърсихме успешни и растящи компании, които сме описвали през годините, за да премерим размера на промяната, трудностите и решенията. За следващите интервюта в пореден брой подбрахме компании с различен профил и продукт. Всички се сблъскват с несигурност, а повечето са с изчезнали приходи.
Онлайн платформата Evedo цели да обедини участниците в събитийната индустрия на едно място. Първоначалната идея на проекта е организаторите на събития, изпълнители и артисти, компании за декори, техника и др. да си партнират през платформата, като по този начин почти се премахват комисионите за посредници в процеса. Към момента компанията предлага и онлайн продажба на билети, което се превръща в основен фокус на бизнеса. В резултат на извънредното положение Evedo вече разработва и трети продукт - платформа за видеоразговори.

Как се отрази на бизнеса ви извънредното положение?


Стартирахме напълно завършената ни B2C платформа за продажба на билети около два месеца преди обявяването на извънредното положение.

В началото на извънредното положение имахме подписани вече над 10 договора с големи международни конференции, извънредното положение ни удари на 100% и трябваше да реагираме много бързо. Фокусирахме се върху онлайн събития, които точно в този период се утроиха като брой и пазари, и съответно това отвори голяма ниша за нас.

Екипът работеше полудистанционно и миграцията към изцяло дистанционната работа беше сравнително лесна. Работим дори по-ефективно отпреди.



При кои участници в провеждането на събития наблюдавате най-силно отражение вследствие на мерките?

Получи се верижна реакция. Спирането на индустрията за събитията на живо се отрази по веригата на всеки един замесен.

Огромна част от организаторите на събития в момента са пред банкрут, защото няма визия кога и как ситуацията ще се стабилизира. Проучване в САЩ показва, че около 60% от американците ще се върнат на фестивали, когато има ваксина за COVID-19.

Една част от бизнесите ще се адапритат към новата реалност, друга част, които според мен ще са над 30%, ще се наложи да затворят врати.

Наложи ли се да промените бизнес стратегията си, за да се адаптирате към новите обстоятелства?

За щастие сме гъвкав стартъп в начална фаза и за една седмица успяхме да намерим посоката и полезния ход в ситуацията, като решихме да се фокусираме изцяло върху онлайн събитийната индустрия. Стартирахме специална секция на сайта ни за организаторите на уъркшопове, уебинари, онлайн конференции и др.

Направихме и open source платформа за уебинари и видеосрещи, защото това е най-бързият начин да валидираме продукт и да разберем от какво имат нужда клиентите ни.

Ще успее ли бизнесът ви да се издържа и при по-продължителна забрана за провеждане на събития?

Увеличихме екипа с четирима души. Забраната за събития затваря една врата, но определено отваря друга абсолютно неразработена ниша, в която целта е да навлизаме все по-бързо с все по-добри продукти.

Каква е прогнозата за бизнеса ви за тази година и как се промени тя вследствие на кризата?

През последните два месеца имаме 175 регистрирани организатори, 115 организирани събития, 2.8 хил. генерирани билета, по-голяма част от тях безплатни, органичен трафик в платформата средно между 500 и 1000 души на ден и 4 хил. евро приходи от продажба на билети.

Започнахме да организираме поредицата Industry Talks, в която каним международни професионалисти да говорят пред техни колеги и да дискутират належащите въпроси за индустрията. Първото такова събитие е за дидеи.

Започнахме да осъществяваме и различни giveaway кампании. Използвайки инфраструктурата на Evedo, осъществяваме виртуални срещи. Хората си вземат безплатен билет и имат възможност да спечелят среща с любимата си звезда.

Скоро ще включим много холивудски знаменитости, които ще направят giveaway през платформата ни, давайки широка видимост на Evedo по цял свят.

Капитал #19

Текстът е част от брой 19 на седмичния Капитал (15-21 май). В броя ще прочетете още:

Прочетете

Следете в реално време ситуацията с Covid-19
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нели Закут, Boom! Burgers: Не сме съкращавали служители или намалявали заплати Нели Закут, Boom! Burgers: Не сме съкращавали служители или намалявали заплати

Собственикът на Boom! Burgers пред "Капитал"

15 май 2020, 3162 прочитания

Десислава Николова, Motoretta: Очакваме секторът ни да бъде пощаден от кризата Десислава Николова, Motoretta: Очакваме секторът ни да бъде пощаден от кризата

Основателят на русенската компания за електрически скутери

15 май 2020, 2529 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Covid 19"

Всеки ден научавайте най-важното и актуалното по темата, без излишна емоция, с данни, факти и проверена информация.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10