Да превърнеш паламуда в бранд и кауза

"Черноморски улов" си поставят за цел да създадат и популяризират риболовни продукти с добавена стойност

Георги Гавазов, един от създателите на "Черноморски улов"
Георги Гавазов, един от създателите на "Черноморски улов"    ©  Цветелина Белутова
Георги Гавазов, един от създателите на "Черноморски улов"
Георги Гавазов, един от създателите на "Черноморски улов"    ©  Цветелина Белутова

"Особена ни е връзката на нас, българите, с морето. За цялата ни 1300 години история не сме станали корабоплаватели. Дядо ми беше офицер от царския морски флот, но той е едва първо поколение. Рибарите, разбира се, ги е имало. За риболова доста често се говори в негативна светлина - бракониери, забрани и др. Нашият бранд разказва една различна история" - така започва разговорът ни с Георги Гавазов, един от създателите на компанията "Черноморски улов". Той и партньорите му произвеждат деликатесен маринован паламуд, чийто единствени съставки са риба от див улов, зехтин и сол. Амбициите им обаче надхвърлят много повече това да регистрират ръст на оборотите и добри печалби.

"Според нас брандовете могат да са двигател на процеси, които отиват отвъд бизнеса и мотивират хората да застанат зад обществено значими каузи", казва Гавазов. Каузата в случая е да се отдаде значимото на рибарите и цялата риболовна индустрия у нас, която има потенциал да прави продукти с висока добавена стойност. "Рибарите не само не са врагове, ами са най-важният партньор, който ще пази морето. Те са неговите хора, по 200 дни в годината в открито море. Ние всички сме на гости там. Искаме да им дадем глас, да им дадем уважението, което заслужават, и да им помогнем да видят, че това, което вадят от морето, не е просто една суровина, защото бизнесът в момента е на такова ниво. И на ниво държавна администрация така се възприема, добавената стойност се случва другаде. Време е да го променим това нещо", обобщава предприемачът.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал