Да превърнеш паламуда в бранд и кауза

"Черноморски улов" си поставят за цел да създадат и популяризират риболовни продукти с добавена стойност

Георги Гавазов, един от създателите на "Черноморски улов"
Георги Гавазов, един от създателите на "Черноморски улов"
Георги Гавазов, един от създателите на "Черноморски улов"    ©  Цветелина Белутова
Георги Гавазов, един от създателите на "Черноморски улов"    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

"Особена ни е връзката на нас, българите, с морето. За цялата ни 1300 години история не сме станали корабоплаватели. Дядо ми беше офицер от царския морски флот, но той е едва първо поколение. Рибарите, разбира се, ги е имало. За риболова доста често се говори в негативна светлина - бракониери, забрани и др. Нашият бранд разказва една различна история" - така започва разговорът ни с Георги Гавазов, един от създателите на компанията "Черноморски улов". Той и партньорите му произвеждат деликатесен маринован паламуд, чийто единствени съставки са риба от див улов, зехтин и сол. Амбициите им обаче надхвърлят много повече това да регистрират ръст на оборотите и добри печалби.

"Според нас брандовете могат да са двигател на процеси, които отиват отвъд бизнеса и мотивират хората да застанат зад обществено значими каузи", казва Гавазов. Каузата в случая е да се отдаде значимото на рибарите и цялата риболовна индустрия у нас, която има потенциал да прави продукти с висока добавена стойност. "Рибарите не само не са врагове, ами са най-важният партньор, който ще пази морето. Те са неговите хора, по 200 дни в годината в открито море. Ние всички сме на гости там. Искаме да им дадем глас, да им дадем уважението, което заслужават, и да им помогнем да видят, че това, което вадят от морето, не е просто една суровина, защото бизнесът в момента е на такова ниво. И на ниво държавна администрация така се възприема, добавената стойност се случва другаде. Време е да го променим това нещо", обобщава предприемачът.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    fbr45306322 avatar :-?
    MyTwoCents

    Чудесно и похвално!

    Само не мога да разбера защо стана толкова модерно на подправките да им казват билки, дори да става въпрос за зелени листни растения. Що за билки са джоджен, чубрица, мащерка и прочи?!?

    Нередност?
  • 3
    dremla avatar :-|
    Bulletproof
    • - 1

    Любимата ми риба! Само ако разбера и откъде мога да си купя, ще е супер...

    Нередност?
  • 4
    hamal avatar :-|
    GAVI
    • + 1

    До коментар [#3] от "Омерзена оптимистка":
    Ето оттук:
    https://goo.gl/maps/skFGzzE2NpUUJqBYA

    Нередност?
  • 5
    dremla avatar :-P
    Bulletproof

    До коментар [#4] от "GAVI":

    Ейй, сега виждам, благодаря за картата!
    Добре, че този сезон уловът беше добър и успях да се сдобия с три буркана маринован паламуд!

    Нередност?
Нов коментар