Новото лице на Орфеевото цвете
Сара Кюркчиева четири години търси формулата за продукти с екстракт от "възкръсващото" растение и от 2020 г. козметичната линия Orpheus се предлага на американския пазар
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
- Сара Кюркчиева четири години търси формулата за продукти с екстракт от Орфеевото цвете и от 2020 г. козметичната линия Orpheus се предлага на американския пазар.
- Проектът е финансиран от семейната компания "Фикосота" и тази година прогнозата е за продажби за над 1 млн. лв.
- Цветето е защитено и затова се размножава на клетъчно ниво в чуждестранни лаборатории.
Легендата разказва, че когато Орфей загубил любимата си жена Евридика, заплакал и от сълзите му в Родопите се родило "възкръсващото" цвете, наричано още Орфеево цвете. Растението (Haberlea rhodopensis) е изумително устойчиво на суша - издържа месеци без вода и може да се възстанови от хербаризирано стъбло, след като се полива достатъчно. Защитеният растителен вид вирее само в Родопите и съществува от милиони години. Интересът към цветето и неговите регенериращи свойства провокира Сара Кюркчиева да създаде българска козметика с марката Orpheus, която съдържа екстракт от уникалното растение. Продуктите са готови миналата година, произвеждат се и се продават в САЩ, а "пиронът" е попадането им в селекция подаръци на американския Forbes и в класация на изданието за най-добрите антиейдж серуми на 2020, както и отличаването им с няколко международни награди.

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.